Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 4 apr 2008 - Anul XIII, nr. 80 (3761)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,971 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5892 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Sindicatul Dacia: Prin anunţul privind reluarea producţiei patronatul vrea provocarea muncitorilor

Vineri, 4 Aprilie 2008 (13:42:57)


Liderii sindicali de la Dacia Automobile Piteşti au declarat, vineri, că anunţul făcut cu o zi în urmă de reprezentanţii administraţiei privind reluarea producţiei cu muncitorii din primele două schimburi reprezintă "o provocare la adresa greviştilor" pentru ca aceştia să renunţe la protest. 
  Ion Iordache, viceliderul sindical de la Dacia Automobile Piteşti, a susţinut, vineri, că toţi cei 7.600 de muncitori din toate schimburile care au semnat pentru declanşarea grevei generale continuă protestul şi nu vor renunţa până când revendicările nu le vor fi soluţionate, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Patronatul vrea acum să-i incite pe grevişti pentru ca aceştia să devină violenţi şi greva să fie suspendată pe acest motiv sau să-şi piardă încrederea în protest şi să renunţe, dar vă asigur că nu vor reuşi. Maşinile anunţate că au fost fabricate sunt rebut, o afirm cu toată responsabilitatea, deoarece ele au fost realizate cu muncitorii tineri, de-abia angajaţi şi cu o calificare mică, în formare, care acum învaţă tainele meseriei. Nu ştiu ce vor să demonstreze cu acest lucru, eu vă spun că toţi cei 7.600 de sindicalişti, dispuşi în toate schimburile, care au semnat pentru grevă generală sunt în grevă generală şi nu vor renunţa", a spus Iordache.

El susţine că, în loc să cheme sindicatul la negocieri realiste, administraţia încearcă să îi intimideze şi să îi provoace pe muncitori.

"Mai mult, ştiu că celor 500 de maiştri, şefi de echipe şi şefi de secţie din uzină, li s-a spus să determine câte doi grevişti din echipele pe care le conduc să renunţe la grevă, ar fi fost 1.000 de oameni care să renunţe, dar acţiunea nu a reuşit", a mai susţinut Ion Iordache.

Viceliderul sindical a mai spus că solidaritatea colegilor sindicalişti francezi de la Renault se va materializa şi "printr-un ajutor financiar al sindicatului francez la fondul de grevă". "Vom încerca astfel să acoperim o parte, subliniez, o parte din pierderile financiare suferite de greviştii noştri care sunt în a zecea zi de grevă generală. Vom aduna suma totală şi vom începe distribuirea unor sume de bani către grevişti, care şi-au asumat neplata zilelor de când sunt în protest", a explicat liderul sindical.

Directorul de comunicare al companiei, Liviu Ion, a declarat, cu o zi în urmă, că Dacia a reluat, joi, producţia, cu angajaţi din schimburile 1 şi 2, fabricând în total 85 de vehicule, faţă de o cadenţă de 61 de vehicule pe oră cât avea uzina înainte de grevă.

"În ciuda presiunilor salariaţilor grevişti, salariaţii non-grevişti de la Dacia au fabricat astăzi (joi, n.r.) 85 de vehicule", a spus Ion.

Cadenţa de producţie a Dacia era, înainte de greva care a început la 24 martie, de 61,3 vehicule pe oră, respectiv 1.300 de vehicule pe zi.

Oficialul Dacia a precizat că cele 85 de autovehicule au fost reverificate după ce au ieşit de pe linia de asamblare, aşa cum se procedează de fiecare dată când are loc o oprire a producţiei.

"Cei care au montat aceste vehicule sunt formaţi pentru posturile respective de lucru. Nivelul de formare şi competenţă profesională al celor care nu participă la grevă este acelaşi cu al salariaţilor grevişti, prin urmare calitatea maşinilor este aceeaşi ca şi înainte de grevă", a spus Liviu Ion.

Schimbul 1 de muncitori de la Dacia începe lucrul la ora 7:00 şi termină la ora 15:00, iar schimbul 2 începe de la 15:00 şi termină la ora 23:00. Cele 85 de vehicule au fost fabricate de angajaţii care nu au fost în grevă, cifrele fiind valabile până la ora 18:30.

Liviu Ion a precizat că joi s-au declarat în grevă 3.002 angajaţi, ei reprezentând 38,8% din cei prezenţi la posturile de lucru din interiorul uzinei.

Oficialul Dacia a spus că pe toată durata grevei nu s-au produs maşini, ci doar cutii de viteză, elemente mecanice şi colecţii CKD (pachete de vehicule dezasamblate).

Administraţia Dacia Piteşti declarat joi pentru MEDIAFAX că, prin greva generală, angajaţii uzinei au pierdut posibilitatea de a primi retroactiv mărirea cumulată pe ianuarie-martie, ceea ce înseamnă minimum 672 de lei brut, salariaţii fiind "invitaţi să decidă singuri pentru ei înşisi şi pentru familiile lor".

"Dacă era sigur că greva e legală, Sindicatul Autoturisme Dacia ar fi cerut o judecată pe fond. Căutând prin toate mijloacele să evite o judecată pe legalitatea grevei, sindicatul a arătat că ştie că greva este ilegală. Continuând această grevă, sindicatul acţionează împotriva intereselor salariaţilor. Iată ce au pierdut deja greviştii: opt zile de salariu şi opt tichete de masă. Toţi salariaţii au pierdut posibilitatea de a primi retroactiv mărirea cumulată pe ianuarie-martie, ceea ce înseamnă minimum 672 lei brut", a afirmat Liviu Ion.

El a precizat că administraţia Dacia îşi respectă toţi salariaţii, iar aceştia "sunt invitaţi să decidă singuri pentru ei înşisi şi pentru familiile lor" şi că „reluarea lucrului ar permite reluarea negocierilor pentru o soluţie rapidă şi satisfăcătoare pentru toţi”.

Conform sursei citate, în perioada grevei livrările Dacia au fost: 24 martie - 381 vehicule, 25 martie - 675 vehicule, 26 martie - 458 vehicule, 27 martie- 556 vehicule, 28 martie - 583 vehicule, 31 martie- 444 vehicule, din care 101 Dacia Logan Pick-Up, primele livrări în România, 1 aprilie - 468 vehicule, din care 254 Dacia Logan Pick-Up pentru România.

Administraţia uzinei mai susţine că salariul mediu la Dacia este peste cel pe economia naţională: 1.663 lei brut în medie/lună pentru muncitori, cu 19% peste salariul mediu din România, 1.896 lei brut mediu/lună, adică cu 36% peste salariul mediu din România, 140%: creşterea salariului mediu între 2003 şi 2007, în timp ce inflaţia nu a crescut decât cu 32,66%.

Reprezentanţii administraţiei Dacia Automobile Piteşti au anunţat, miercuri după-amiază, că negocierile patronatului cu sindicatul uzinei se sistează până când muncitorii vor relua lucrul.

"Astăzi (miercuri, n.r.) sindicatul a arătat că ştie că greva este ilegală şi încearcă prelungirea ei prin orice mijloace. Sindicatul Automobile Dacia acţionează împotriva intereselor salariaţilor. Administraţia îndeamnă angajaţii să vină la lucru şi să-şi urmeze interesele. Am propus că fondul bănesc destinat biletelor de tratament şi odihnă să fie transformat într-o sursă de bani care să permită o mărire de salariu pentru fiecare angajat cu 20 de lei pe lună, situaţie cu care sindicatul nu a fost de acord. Vom relua negocierile doar după începerea muncii de către salariaţi", a declarat Liviu Ion într-o conferinţă de presă.

Mihai Acsinte, directorul executiv juridic al SC Dacia Automobile Piteşti, a declarat, la rândul său, că miercuri instanţa "a consacrat o modalitate prin care un proces se poate prelungi la infinit, iar amânarea nu este justificată legal".

Angajaţii uzinei Dacia Renault din Piteşti au intrat în grevă generală pe termen nelimitat în 24 martie, după ce au eşuat negocierile purtate de sindicat cu patronatul fabricii privind majorările salariale.

De la declanşarea grevei, între sindicat şi patronat au avut loc mai multe runde de negocieri, toate eşuate. Angajaţii cer o majorare salarială de 550 de lei, în timp ce administraţia a oferit o creştere de 12 la sută a salariului mediu brut.

Administraţia Dacia Piteşti a contestat în instanţă legalitatea grevei generale, depunând în acest sens o plângere la Tribunalul Agreş. Administraţia reclamă, în primul rând, faptul că sindicatul nu a parcurs toate cele patru capitole de negociere înainte de declanşarea grevei generale. De asemenea, administraţia contestă listele sindicatului privind numărul participanţilor la grevă, susţinând că se află în grevă generală doar 40 la sută din muncitori. Liderii sindicali susţin, însă, că listele de semnături atestă că 76% dintre muncitori s-au declarat pentru declanşarea grevei.

Miercuri, la al doilea termen al procesului, magistraţii Tribunalului Argeş au amânat din nou judecarea pe fond a cauzei.

Avocatul sindicatului a cerut sesizarea Curţii Constituţionale în acest caz, invocând faptul că în legea conflictelor de muncă nu este prevăzut ce se întâmplă cu greviştii după încheierea conflictului. Liderii sindicali le-au spus magistraţilor că se tem de eventuale presiuni şi răzbunări ale administraţiei faţă de cei care au declanşat greva. Instanţa a respins ca nefondată cererea sindicatului.

Totodată, instanţa a decis amânarea judecării pe fond a dosarului, pentru 9 aprilie.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Sindicatul Dacia: Prin anunţul privind reluarea producţiei patronatul vrea provocarea muncitorilor.
 Vizualizări articol: 814 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sindicatul Dacia: Prin anunţul privind reluarea producţiei patronatul vrea provocarea muncitorilor0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei