miercuri, 4 apr 2012 - Anul XVII, nr. 79 (4984)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9211 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6615 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Nemulţumiri

Opt reclamaţii la Colegiul Judeţean al Medicilor, de la începutul anului

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Opt dosare au fost înregistrate de la începutul anului la Colegiul Judeţean al Medicilor (CJM) Suceava, printre cei care au înaintat sesizări numărându-se şi două doctoriţe care se acuză reciproc, în cazuri separate, de faptul că nu-şi îndeplinesc corect atribuţiile de serviciu.

Potrivit responsabililor de la CJM, într-un caz un pacient l-a reclamat pe unul dintre medicii de la Secţia de boli infecţioase a Spitalului Suceava că l-ar fi externat mai repede. Pacientul, bolnav cronic, s-a plâns că ar fi trebuit să stea în spital 11 zile, însă perioada de spitalizare i-a fost scurtată nejustificat cu două zile. „Sesizarea a fost făcută în luna ianuarie, la Casa de Asigurări de Sănătate, care a orientat-o către noi. Pacientul suferea cu ficatul şi urma în spital un tratament de menţinere. Medicul hotărăşte momentul la care se face externarea, în funcţie de evoluţia bolii, însă vom investiga cele sesizate”, a precizat juristul CJM, Andreea Munteanu.

 

Şi-a reclamat medicul de familie pentru o eroare în completarea biletelor de trimitere

Într-o altă situaţie, un pacient din Suceava a sesizat că medicul său de familie i-a completat eronat biletele de trimitere către două clinici universitare. Bolnavul s-a prezentat la doctor în prima zi de lucru din 2012, fără a avea programare, şi a cerut să i se elibereze două documente în baza cărora să poată beneficia în Iaşi de servicii de chirurgie plastică şi endocrinologie. „La cabinet era foarte aglomerat, iar din cauza stresului şi a volumului mare de muncă medicul a greşit la completarea biletelor de trimitere. El a inversat practic diagnosticele, însă, a doua zi, la sesizarea pacientului, a făcut rectificarea necesară. Totuşi, bolnavul l-a reclamat la Colegiu”, a explicat Andreea Munteanu.

 

Supărat pe medicul specialist pentru că a refuzat să-i interpreteze un set de analize

Un alt dosar din acest an l-a vizat pe unul dintre medicii de la ambulatoriul de specialitate al Spitalului Suceava, acuzat de un pacient cu cancer de faptul că a refuzat să-i interpreteze nişte analize. Responsabilul CJM a explicat că bolnavul s-a prezentat în ambulatoriu cu bilet de trimitere de la medicul de familie, însă pentru a-şi forma o opinie cu privire la starea sa de sănătate, specialistul i-a cerut şi alte documente medicale, pe care pacientul nu a mai fost de acord să le aducă: „Bolnavul avea o infecţie, iar medicul dorea să afle cauza şi să-i dea un tratament. Avea nevoie să ştie tot contextul, simpla interpretare a analizelor nu era suficientă, nu îl ajuta pe bolnav”.

 

A reclamat că tatăl său a decedat în Spitalul Suceava din cauza nepăsării unor medici şi asistenţi

Într-un alt dosar, dr. Daniela Drăgan, medic oftalmolog în Fălticeni, a reclamat la Colegiul Judeţean al Medicilor că tatăl său a decedat în Spitalul Suceava din cauza nepăsării unor medici şi asistenţi. În sesizarea sa, dr. Daniela Drăgan a arătat cum tatăl său, Vasile Humă, internat pe secţia de Gastroenterologie, la medicul Octavian Pop, a stat în spital o săptămână fără a i se face analizele şi a i se administra vreun medicament. Ulterior, dr. Daniela Drăgan, care adusese acest caz şi la cunoştinţa opiniei publice, printr-o scrisoare deschisă, şi-a retras plângerea formulată către CJM.

O altă reclamaţie din 2012 îl vizează pe un medic de familie din mediul rural, acuzat de rudele unuia dintre bolnavii înscrişi pe listele sale că nu eliberează reţete subvenţionate de stat.

 

Decesul unui pacient cu limfom, motiv de autosesizare din partea Colegiului Medicilor

Într-un alt dosar înregistrat în acest an, Colegiul Judeţean al Medicilor este cel care se sesizează. Cazul care a intrat în atenţia responsabililor CJM vizează un pacient cu limfom decedat la scurt timp de la stabilirea diagnosticului.

Andreea Munteanu a declarat: „Un medic infecţionist de la un spital din judeţ îi pune unui pacient un diagnostic prezumtiv de limfom. Trimite bolnavul la clinica oncologică din Cluj, unde diagnosticul se confirmă. Pacientul se reinternează în judeţ, dar starea sa se agravează. Bolnavul este trimis la Spitalul Suceava, unde face complicaţii şi moare. Pe baza unor date pe care le avem ne-am autosesizat, vrem să vedem dacă medicul infecţionist a făcut tot ce se putea pentru pacientul care a decedat”.

Alte două sesizări care au ajuns pe masa de lucru a responsabililor de la CJM  au fost înaintate de două doctoriţe din Spitalul Suceava, care se reclamă una pe cealaltă, în cazuri separate, cu privire la modul în care fiecare înţelege să-şi practice meseria.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Opt reclamaţii la Colegiul Judeţean al Medicilor, de la începutul anului.
 Vizualizări articol: 1990 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 5 voturi
Opt reclamaţii la Colegiul Judeţean al Medicilor, de la începutul anului5.055

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Clar,pacientul e vinovat trimis de
( 4 apr 2012, 13:42:44
Pacientul sau mortul este intotdeauna de vina.Sa vad daca si d-nei juriste i-ar muri cineva drag din neglijenta traditionala a medicilor cum ar proceda.La noi esti condamnat la moarte din start,daca scapi a fost un miracol.Daca m-as fi luat vreodata dupa mediocrii cu fite de la noi as fi fost operat aiurea de cel putin doua ori.Cu mana pe inima spun ca cea mai mare umilinta a vietii mele am trait-o la spitalul nostru drag,unde majoritatea te trateaza ca pe o molusca scarboasa,nu ca pe un om suferind.Nu le doresc decat sa traiasca si ei asemenea momente,sa vada cum este.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei