Google
Arcadia CMB
Arcadia CMB
Arcadia CMB
 
vineri, 12 iun 2009 - Anul XIV, nr. 135 (4121)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6524 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta3,9764 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   1 fişiere video

Tupeu maxim

Nesimţirea drumarilor de la COLAS depăşeşte toate limitele

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Ritmul de melc, cu nenumărate depăşiri ale termenelor şi cu solicitări de suplimentare de fonduri care au marcat lucrările de reabilitare a drumului de la Suceava la Vatra Dornei - DN 17, nu mai miră pe nimeni, însă chiar abandonarea lucrărilor înseamnă deja prea mult. După ce în urmă cu o săptămână au lăsat baltă şoseaua de centură a municipiului Suceava, deşi în prezenţa ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, au prezentat muncitori lucrând şi utilaje mai ceva ca pe şantierele din Occident, reprezentanţii firmei COLAS şi-au luat zborul şi de pe DN 17, de pe tronsonul de drum pe care l-au câştigat la licitaţia pentru modernizare. Asta după ce săptămâna trecută directorul firmei COLAS l-a invitat pe ministrul Radu Berceanu să revină la sfârşitul lunii la Suceava pentru recepţia lucrărilor de pe acest drum naţional.
 

Flutur: „Constructorul are o atitudine deplasată şi obraznică”

Atitudinea companiei COLAS i-a fost semnalată, ieri, ministrului Berceanu şi conducerii Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi, de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur. Flutur a declarat, într-o conferinţă de presă, că a informat în scris Ministerul Transporturilor şi Compania de Drumuri că „s-au evaporat toţi muncitorii de pe DN 17”. „Miercuri am avut o problemă serioasă la Vama, ploaia torenţială ne-a creat probleme, s-au blocat în trei locuri podeţele. Ei (n.r. - COLAS) au început lucrările acolo şi nu le-au mai finalizat. Am cerut Companiei de Drumuri să execute mai departe lucrările, am sunat constructorul şi au intervenit până la urmă aseară, dar mi se pare o atitudine deplasată şi obraznică a constructorului, în primul rând pentru ce se întâmplă. E un lucru jenant pentru că cel puţin eu, de când sunt preşedinte, trebuie să lucrez pe post de împingător, ca să terminăm drumul DN 17”, a arătat preşedintele Consiliului Judeţean.

 

De trei ani, COLAS se ocupă şi de reparaţia străzilor din municipiul Suceava

Potrivit acestuia, din motive necunoscute, COLAS a abandonat lucrări începute, precum podul rutier de la Stroieşti, de pe DN 17, pe care a făcut rostrurile, l-a semaforizat şi a plecat. „S-or fi speriat de ploaie. Nu înţeleg această atitudine şi am făcut o adresă destul de dură astăzi (ieri - n.r.). DN 17 nu e direct sub incidenţa mea, dar este în judeţul Suceava”, a afirmat şeful Consiliului Judeţean. El a mai spus că a cerut Companiei Naţionale de Drumuri să repare şi DN 17 B, pe Valea Bistriţei, de la Cârlibaba până la Broşteni, pentru că drumul arată îngrozitor şi trebuie reparat, precum şi asfaltul de pe două podeţe traversate de drumul european, în satul Clit, afectate de inundaţiile din 2006. Aceeaşi problemă este semnalată şi pe DN 2 K Arbore - Milişăuţi. Întrebat dacă îi va aminti ministrului Berceanu avertismentul transmis constructorilor de drumuri la Suceava, că va rezilia contractele cu firmele care nu-şi onorează obligaţiile, Flutur a răspuns că „dacă vor avea astfel de atitudini, vom face tot posibilul ca unii constructori să fie pe lista neagră”. În ciuda sfidării flagrante, afişate cu tupeu în ultima săptămână, COLAS nu a ajuns pe nici o listă neagră, în schimb şi-a adjudecat licitaţia pentru reparaţia străzilor din municipiul Suceava, în valoare de 18 milioane de lei. Această firmă se ocupă de trei ani de repararea şi întreţinerea arterelor de circulaţie din municipiul reşedinţă de judeţ.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Nesimţirea drumarilor de la COLAS depăşeşte toate limitele.
 Vizualizări articol: 550 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.45/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.5 din 11 voturi
Nesimţirea drumarilor de la COLAS depăşeşte toate limitele2.5511

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Cum cum ? trimis de
(12 iun 2009, 11:55:51
"De trei ani, COLAS se ocupa si de reparatia strazilor din municipiul Suceava"

As vrea sa vad 100 de metri de asfalt drept, fara gropi si denivelari facuti de mareata firma in ultimii 3 ani in Suceava. Bataie de joc a fost, bataie de joc va fi. Spor la distrus masinile prin gropi/guri de canal/denivelari/gropi astupate cu pavele sub sau deasupra nivelului asfaltului existent.
2.   Articol de 2 lei trimis de
(12 iun 2009, 12:43:00
Stimata doamna D. H.!

Cand scrieti un articol despre fructe si legume trebuie sa prezentati atat fructele cat si legumele pentru ca articolul respectiv sa fie obiectiv si impartial!

In acest articol este prezentata doar opinia domnului Flutur.

De unde sa stie cititorii ca opinia domnului Flutur este si cea reala?

Este domnul Flutur garantat Marian Vanghelie ?

2.1  RE: Articol de 2 lei trimis de
(12 iun 2009, 12:53:16
Sunt absolut de acord cu tine . As vrea sa stiu si ce are de spus "constructorul", De ce nu este publicata si parerea acestuia?

Ce usor este sa arunci cu noroi!
2.2  RE: Articol de 2 lei trimis de
(12 iun 2009, 16:50:17
Multumita lui Lungu. Acesta cred a facut uin caiet de sarcini mulat pe firma Colas. De ce? Stie toata lumea. De ce nu a cerut garantie 10 ani sau super calitate? De ce nu a cerut executie in termen scurt si penalizari de intirziere? Daca le-a cerut, jos palaria, dar nu cred fiindca nu a transpirat nimic prin presa.
3.   Asta nu e tot trimis de
(12 iun 2009, 12:43:48
Nu e tot. Aceasta prea frumoasa firma, care nu are si nu le ajunge niciodata nik, se va ocupa si de asfaltarea str Cernauti. Sa vedem acum cat timp si la ce eforturi vor fi supusi dragi nostri "COLASI". Dar dom primar da licitatiile astora ca sunt mai buni. Firmele de pe plan local nu sunt bune. Nu se incurajeaza dezvoltarea nationala. Sa le dam la frantuji.

In rest bafta.
3.1  RE: Asta nu e tot trimis de
(12 iun 2009, 12:56:07
Daca vrei sa stii, draga BUGGY , angajatii de la aceasta firma sunt si din Suceava, iar firma are sucursale in mai multe judete.
4.   Asta ati ales, asta primiti! trimis de
(12 iun 2009, 12:53:50
Pai l-ati votat pe lungu dzeii mamii voastre de pocaiti si tarani de oras, acuma suportati gropile, ca doar COLAS e firma lui de casa. Mergeti prin gropi cu loganurile voastre sau cu autobuzele si nu va mai plangeti!!!!
5.   Nu e chiar asa trimis de
(12 iun 2009, 13:12:31
Draga Valeria, nu ma refer la angajati, si nu am nik cu acestia. Unii sunt mai lenesi alti mai activi, dar asta e peste tot. Ar fi fost culmea chiar sa fie angajati din franta.

Eu faceam referire la profitul care pleaca in franta sau chiar spre beneficiul altor judete(masini, utilaje, etc), cand ar putea ramane in suceva si circula intre diverse societati pastrand beneficii pt suceveni. ASta asa ca o explicatie in mare.
6.   Comic trimis de
(12 iun 2009, 13:43:01
E hilar sa-l vezi pe cel ce scrie cu oi pe dealuri cum il dojeneste pe constructor..la fel cum il dojenea mamitica pe Goe.. Pariu ca firma n-o sa termine prea repede nimic..asta insemnand nici o reparatie dusa la sfarsit. Iar Gheorghe n-o sa faca decat sa fluture din maini ca sa ne faca sa credem ca ii pasa. Mai degraba ii pasa de odrasla lu Baselu, de parca ar fi Nasu ei. Numa nu o pupa-n.. 3 litere, adica EBA
7.   Si firma va recunoaste ca nu a facut treaba trimis de
(12 iun 2009, 14:32:28
Pentru toti cei care se intreaba de ce nu s-a cerut si parerea firmei... Pai ce parere, ce opinie, ce sa mai ceri? Statul plateste multi-multi bani pentru kilometri de drum care nu exista, pentru lucrari care nu se fac sau se fac cu intarziere de ani de zile, si voi sariti in sus ca de ce nu e lasat si constructorul sa-si exprime opinia...

Poate constructorul ar trebui sa-si vada de treaba si sa faca naibii ce are de facut si lucrarile pentru care a fost platit, nu sa alerge pe la ziare dupa drept la replica. Deocamdata realitatea este asa, gri-inchis. Sau poate voi, comentatorilor revoltati, ZBURATI pana la Vatra Dornei?

Cat despre repararea strazilor din oras, pe care inteleg ca tot ei o presteaza, numai de bine! Hai sa le cerem parerea celor de la Colas! Nu frate, te-ai angajat sa faci o treaba, fa-o, ca esti platit bine.
7.1  RE: Si firma va recunoaste ca nu a facut treaba trimis de
(12 iun 2009, 15:57:10
Statul plateste multi-multi bani? Poate la Bechtel si la Umbrarescu si Casuneanu! La Colas statul asta maret care plateste bani grei nu a dat un leu pentru DN 17 pentru lucrari executate in toamna anului 2008, nu mai zic de 2009! Voi ati mai sta sa munciti la o firma daca nu vi s-ar plati salariul cateva luni? Aveti de platit intretinere, de cumparat mancare, de trimis copii la scoala, nu? Ei, si firma de constructii trebuie sa primeasca bani ca sa-si continue activitatea! Asa ca nu mai vorbiti de pe pereti, precum asa-zisii ziaristi! Statul sare cu banul numai la pensionari si la asistatii social.

Cat despre parasuta de Danutza Humoreanu care mananca r.ah.at pentru un blid de ciorba de la taica Fluturel... La asa tara, asa "presa", mancatoare de **** la comanda politica, fara expunerea parerii ambelor parti...

7.2  RE: Si firma va recunoaste ca nu a facut treaba trimis de
(12 iun 2009, 16:08:28
Mai angajatilor COLAPS, va inteleg si pe voi, insa prea luati apararea firmei ca sa fiti doar simpli muncitori. Sau in fisa postului intra si gasirea de scuze?

Intrebare pentru voi: Daca statul asta e asa rau, daca nu plateste lucrari executate, de ce s-a zbatut aceeasi firma Colas sa castige din nou licitatia pentru strazile Sucevei?
8.   COLAS trimis de
(12 iun 2009, 15:08:51
Firma Colas (a se citi COLAPS) s-a ocupat in toamna 2007 si de refacerea completa a doua drumuri din Vatra Dornei (strada Dornelor si strada Chilia), strazi care au trebuit sa fie carpite din nou in primavara 2008, deci dupa cca jumatate de an. Pacat ca nu se pot atasa si poze la comentariile de aici, sa se vada ce "meseriasi" sunt indivizii astia.
9.   Va rog, cum este drumul pina la V. Dornei? trimis de
(12 iun 2009, 15:09:21
Am de mers saptamna viitoare de la Suceava la Vatra Dornei si nu stiu daca se mai poate face deplasarea in conditii normale, in situatia nou creata de firma Colaps!

As vrea sa-mi spuna cineva, care a mai fost, cum se prezinata drumul si daca are rost sa mai incerc? Sau eventual o alta varianta!

Multumesc mult!
9.1  RE: Va rog, cum este drumul pina la V. Dornei? trimis de
(12 iun 2009, 15:15:46
pentru LAATU: problemele sunt intre Gura Humorului si Campulung Moldovenesc....in rest se circula bine....cica pana la sfarsitul anului va fi gata si portiunea asta
9.2  RE: Va rog, cum este drumul pina la V. Dornei? trimis de
(12 iun 2009, 15:22:54
Pana in Gura Humorului e misto, am fost zilele trecute. In afara de un semafor pe un pod inainte de Ilisesti. Mai sunt vreo 2 portiuni pe unde lucreaza, dar nimic serios. Dupa aceea podul din Gura Humorului, la fel - cu semafor, si dupa aia tine-te bine...
9.3  RE: Va rog, cum este drumul pina la V. Dornei? trimis de
(12 iun 2009, 15:36:41
pentru EXTRA: asa este, dar trebuie spus ca de la Campulung Moldovenesc la Vatra Dornei se circula bine de aproape un an
10.   Va multumesc! trimis de
(12 iun 2009, 15:56:51
Va multumesc frumos pentru informatie, sunteti deosebit de atenti si serviabili! O sa ma gindesc cu placere la voi daca drumul imi va fi pe plac!

Sanatate!

Ps. De fapt eu trebuie sa ajung la Cluj dar nu stiam cum se mai prezinta aceasta portiune a drumului. Mai stie cineva cum este drumul in continuare pina la Cluj?
10.1  RE: Va multumesc! trimis de
(12 iun 2009, 15:59:59
In general, de la Vatra Dornei la Bistrita prin Tihuta drumul e bun...nu sunt probleme deosebite
11.   Ziarist adevarat trimis de
(12 iun 2009, 16:14:12
duduie dana humoreanu, ca sa ajungi ziarista si nu mancatoare de rahat trebuie ca orice informatie pe care o publici sa o verfici din trei surse cel putin.-regula de baza in ziaristica
12.   ''e usor a scrie versuri...'' trimis de
(12 iun 2009, 22:28:10
Dana Humoreanu iar scrie fara sa respecte deontologia jurnalistica. Oare a verificat toate datele de la cel putin trei surse cun a scris articolul?

Sunt si multi entuziasti care comenteaza!

Ceea ce nu stiti este faptul ca firma asta are de incasat 15 milioane de euro de la CNADNR Bucuresti si alte 3 de la primaria Suceava.

A notificat CNADNR-ul de prin aprilie ca daca nu primeste macar o parte din restanta va inceta lucrul la DN17.

Cat despre soseaua de centura, politicienii (Flutur, Lungu etc.) au insistat sa se arate ca firma lucreaza desi nu au primit nici banii pentru proiectare.

La astea se adauga si faptul ca finantele si alte institutii cer taxe, impozite, TVA de la firma, si o scot datoare desi tot statul nu si-a achitat datoriile.

Cat despre contractul pentru DN17, Dana Humoreanu nu a scris nimic in ultimii ani, despre faptul ca nici acum COLAS-ul nu are toate proiectele sau ca nu s-au facut exproprieri si relocari de retele.
13.   Continuare trimis de
(12 iun 2009, 22:42:57
Nici despre drumurile din Suceava nu a prea scris D.H.

Despre faptul ca Primaria a incheiat contractul cu COLAS dupa care i-a bagat pe gat SYMMETRICA (de prin zona orasului Salcea unde e primat fratele Lungu) iar cand primaria nu a platit pavelele pentru trotuare, SYMMETRICA a dat in judecata COLAS-ul, frumos nu.

Despre gropi, Primaria nu a avut intentia sa refaca drumuri ci numai sa cirpeasca (atita a platit) in schimb ii plateste regeste pe niste cirpaci cu doua ciocane si trei angajati sa acopere gropile tot cu pavele.

S-a intrebat D.H. de ce COLAS-ul nu a inceput lucrarile la strada Cernauti? Pentru ca nu a primit ordinul de la Primarie.

Stiti de ce? Pentru ca Primaria nu are bani!!!!!

Deci se va carpi si anul acesta.

Ce e nasol in toata treaba asta cu articolele din ultimul timp, este ca Flutur stie bine situatia cu DN17 dar nu se poate certa cu Berceanu sa iese la iveala ca nu au bani de investitiile in infrastructura pe care le-au promis
14.   Alta continuare trimis de
(12 iun 2009, 23:06:48
Oare stie D.H. ca in iarna COLAS-ul nu si-a trimis angajatii (peste 800 din care multi suceveni) in somaj tehnic cum au facut altii (COMINCO, EUROSTRADE, MOCHLOS etc.) despre care nu scrie?

A preferat sa se imprumute de pe la banci si de la filiala din Ungaria a COLAS Franta ca sa plateasca salarii, taxe, impozite, TVA si sa continue lucrarile si in iarna, cand altii erau deja in criza.

De ce nu scrie D.H. despre MOCHLOS si despre epopeea greceasca de 5 ani a drumului dintre Sadova si Iacobeni (28 Km la un pret initial de 35 mil. EURO, care a ajuns la 70 mil. EURO in 2009) sau poate asteapta sa cada zidurile din boltari peste o masina (Doamne fereste!) si atunci sa vezi stire de senzatie.

De ce nu scrie D.H. si despre DN2/E85 de la Sabaoani la Siret care trebuia modernizat (la fel ca de la Bucuresti la Iasi) din 2005, dar noi suntem mai fraieri aici in Nord si cei care vin (de pe la Bucuresti) primesc prea mult pentru promisiuni desarte.

Avem ceea ce meritam
15.   !!! trimis de
(12 iun 2009, 23:28:35
De ce tot timpul sunt vinovati constructorii?

De ce nu acceptam si faptul ca si cei de comanda lucrari nu vor ceva mai bun?

Citeva detalii constructive DN17? Sa vedeti cum ne-au prostit Nastase si ai lui in 2004?

Poduri cirpite (cind ele erau expirate si se prabuseau) la pret de poduri noi;

Nu tu canalizari in orasele statiuni (Gura Humorului, Campulung Moldovenesc si Vatra Dornei) ci doar rigole ca in India unde se scurg gunoaiele pe marginea drumului;

Nu tu pasaje CFR modernizate, sa ne rupem masinile in continuare;

Fara parcari si refugii;

ETC.

Acestea sunt lucrarile comandate de STATUL ROMAN si de functionarii sai.

Oare chiar traim in Congo?

Cam asta construieste COLAS in lume (aproape de noi in Ungaria http://www.colas.com/en/press--media-library/media-library/m5-motorway-1100392.html , si in Guyana Franceza http://www.colas.com/en/press- si altele, acolo unde statul vrea calitate.
16.   Si inca putin trimis de
(12 iun 2009, 23:41:59
Noi mergem cu 50 la ora cu trenul, avem doar 50 de KM de cale ferata de viteza (doar 120 Km/ora) si COLAS-ul a finalizat in 3 ani 300 Km de cale ferata pentru viteze de 320 Km/ora (http://www.colas.com/en/press--media-library/media-library/lgv-east-1100334.html).

Sau alte drumuri, in zone muntoase Insula Reunion - http://www.colas.com/en/press-

Vai de noi, credeti ca nu e in stare sa faca o amarata de sosea de centura pentru Suceava - 13,5 KM, sau ca nu vrea?

Dar care dintre noi ar face ceva fara bani?

Noi nu suntem capabili de mai mult, asta ne e soarta!
17.   Inginere trimis de
(13 iun 2009, 17:24:26
inginere, esti avocatu' COLAPS-ului? in ungaria, reunion, guyana si alte tari bananiere se lucreaza probabil mai bine, ca acolo or fi meseriasi

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei