Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 18 iul 2008 - Anul XIII, nr. 167 (3848)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9758 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6712 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Site-urile de tonuri de apel induc în eroare consumatorii

Comisarul european pentru protecţia consumatorului, Meglena Kuneva, a lansat joi o campanie de sancţionare a paginilor web care oferă servicii de conţinut pentru telefoanele mobile, precum tonurile de apel, după o anchetă care a relevat că 80% dintre aceste site-uri păcălesc consumatorii.

Investigaţia desfăşurată de Kuneva a vizat 500 de site-uri care vând tonuri de apel, imagini, fluxuri de ştiri sau jocuri video pentru telefoanele mobile, industrie care generează afaceri de sute de milioane de euro, transmite Reuters.

Concluziile anchetei relevă că circa 80% dintre paginile investigate prezintă elemente care au scopul de a induce în eroare consumatorii, îndeosebi adolescenţii sau copiii, prin costuri ascunse care măresc veniturile firmelor care le deţin.

"Mult prea mulţi oameni cad victime surprizelor costisitoare provenite din taxe, comisioane şi abonamente misterioase la serviciile de tonuri de apel, costuri despre care află pentru prima dată din facturile la telefonia mobilă", a declarat Meglena Kuneva într-o conferinţă de presă.

 

Amenzi mari sau chiar închiderea site-urilor

Companii precum Jamba (deţinută de News Corp şi VeriSign), Vodafone, Aspiro sau Wiking Mobile ar putea suporta sancţiuni, de la amenzi mari până la închiderea site-urilor, dacă nu încearcă să soluţioneze problemele semnalate de oficialul european.

Valoarea vânzărilor de tonuri de apel în UE, Norvegia şi Islanda s-a plasat, anul trecut, în jurul cifrei de 691 milioane euro, potrivit lui Kuneva, dar segmentul tonurilor de apel are o pondere de numai 29% în piaţa serviciilor de conţinut media pentru telefoanele mobile.

Printre neregulile semnalate de ancheta desfăşurată în iunie se numără informaţii imprecise privind preţurile (preţuri incomplete, fără includerea taxelor, sau servicii care nu informau consumatorii că achiziţia unui produs implică contractarea unui abonament), date insuficiente sau inexistente privind firma care comercializează serviciul, sau chiar taxe şi comisioane "ascunse", tipărite pe pagini cu litere foarte mici, în timp ce cuvântul "gratuit" este folosit eronat, pentru a convinge consumatorii să accepte contracte pe termen lung.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Site-urile de tonuri de apel induc în eroare consumatorii.
 Vizualizări articol: 423 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Site-urile de tonuri de apel induc în eroare consumatorii0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Economic national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei