joi, 4 oct 2012 - Anul XVII, nr. 232 (5137)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9005 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,4823 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Infrastructură

Termenul de finalizare a şoselei de centură a Sucevei rămâne necunoscut

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Termenul de finalizare a şoselei de centură a Sucevei rămâne în continuare necunoscut. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că singurul tronson din cele trei ale şoselei de centură care ar putea fi finalizat într-un timp rezonabil este cel care face legătura între DN 17 Suceava – Vatra Dornei şi DN 2 Suceava – Siret. Nechifor a arătat că acest tronson are o lungime de 3,5 kilometri, iar lucrările sunt aproape de finalizare. El a precizat că pe tronsonul dintre cele două drumuri naţionale mai trebuie turnat stratul de uzură, trebuie realizate elementele de siguranţă în zona podului de peste râul Suceava şi marcajele rutiere. Şeful administraţiei judeţene a subliniat că pentru finalizarea acestui tronson constructorul a mai solicitat o sumă de zece milioane de lei, în condiţiile în care potrivit proiectului ar mai fi fost necesare doar trei milioane de lei.

„Pentru acest tronson mai am un element pe care nu l-am înţeles foarte bine şi am cerut clarificări suplimentare. Lucrările efective realizate şi plătite pe acest tronson au fost în valoare de circa 75 de milioane de lei, dintr-un total de 78 de milioane de lei, sumă care include şi majorările care au apărut în ultimii ani. Deci ar mai fi nevoie de trei milioane de lei pentru a finaliza şi nu înţeleg de ce necesarul este de zece milioane de lei”, a declarat Nechifor.

El a arătat că a solicitat Guvernului sumele necesare pentru finalizarea lucrărilor la acest tronson al şoselei de ocolire a Sucevei. „Am făcut demersuri importante la nivel de Guvern pentru a găsi soluţii de finanţare măcar pentru acest tronson, urmând ca anul viitor să fie găsite soluţii de finanţare pentru celelalte două tronsoane”, a subliniat Cătălin Nechifor.

 

Valoarea şoselei de centură a crescut cu 62% din 2007 şi până în prezent

Preşedintele CJ Suceava a amintit că lucrările la şoseaua de centură a Sucevei au început în luna mai 2007, valoarea iniţială a investiţiei fiind de 223 de milioane de lei, bani care trebuiau alocaţi de Guvernul României. Cătălin Nechifor a arătat că din documentele oficiale pe care le are de la Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale rezultă faptul că până în momentul de faţă valoarea investiţiei a crescut cu 62%, ajungând la suma de 361,94 de milioane de lei. Nechifor a precizat că în prezent sunt finalizate 76% din lucrările de construcţie, cheltuindu-se o sumă de 206,2 milioane de lei.

„Faptul că sub guvernarea PDL, Emil Boc şi Ungureanu, au existat corecţii şi creşteri importante din punct de vedere financiar, cu 62%, ne-a adus în situaţia în care pentru a finanţa această lucrare majoră bugetul va trebui utilizat mai mult şi vor trebui găsite resurse financiare pentru a finanţa lucrarea. De precizat că în perioada 2007 – 2011 s-au cheltuit circa 130 milioane de lei, şi doar în acest an, în 2012, s-au alocat de la bugetul de stat circa 75,58 milioane de lei. Practic în anul 2012, alocaţia bugetară a fost aproximativ jumătate din cât s-a alocat din 2007 şi până în 2011. Timp de cinci ani, în guvernarea PDL au fost 130 de milioane de lei, şi numai anul acesta s-au alocat 75 de milioane”, a spus Cătălin Nechifor, care a arătat că suma necesară pentru terminarea investiţiei este de 150,2 milioane de lei.

 

Nechifor: Situaţia constructorului este complicată

Şeful administraţiei judeţene a mai adăugat că o altă problemă este legată de constructorul care trebuie să finalizeze investiţia. Cătălin Nechifor a declarat că licitaţia pentru construcţia şoselei de centură a fost câştigată de SC CF – Grup Colas Iaşi, companie care în momentul de faţă nu îşi mai desfăşoară activitatea în România.

„Situaţia constructorului este complicată. În primă instanţă această lucrare finanţă de Guvernul României a fost câştigată de SC CF - Grup Colas Iaşi, care în momentul de faţă nu mai există fizic în România. Din raţiuni pe care eu unul nu le pot înţelege, această companie privată a vândut întreaga afacere către o companie, iar aceasta, la rândul său, a vândut-o către altă companie. Suntem într-o situaţie extrem de complexă şi complicată pentru că discutăm acest subiect cu o entitate care nu a fost parte la momentul iniţial, atunci când lucrarea costa cât costa, şi care nu a fost parte la diversele faze care au crescut valoarea de investiţie cu 62%”, a ţinut să precizeze preşedintele CJ Suceava.

Cătălin Nechifor a contestat şi traseul ales pentru această şosea de centură a Sucevei, precizând că acesta „nu a ţinut cont de anumite chestiuni de perspectivă”.

„Acest obiectiv a ţinut cont doar de ideea de a creşte artificial valoarea investiţiei şi cine ştie în ce parandărăt s-au dus banii ăştia, pentru că în acest moment situaţia este dificilă şi complicată şi din punctul de vedere al constructorului. Despre decizia de a construi această variantă ocolitoare Sucevei nu pot să spun că este rea, dar pot să spun că traseul care s-a ales a fost unul impropriu. Mai ales că se traversează acea vale a Hagigadarului, care necesită 4 viaducte, foarte multe lucrări la structura terenului, având în vedere că au intervenit foarte multe alunecări de teren”, a declarat Cătălin Nechifor.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Termenul de finalizare a şoselei de centură a Sucevei rămâne necunoscut.
 Vizualizări articol: 2009 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 1.57/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 1.6 din 14 voturi
Termenul de finalizare a şoselei de centură a Sucevei rămâne necunoscut1.6514

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Nechifor se tot repeta. ca sa CE? trimis de
( 4 oct 2012, 12:19:02
guvernul asta introduce cam multe necunoscute in ecuatia nivelului nostru de trai.

ce-i drept, parte din ecuatie a preluat-o de la ticalosii lui basex.
totusi ce-ar fi daca am sterge noi ecuatia asta cu tot cu ei la toate urmatoarele alegeri?

sa-i degrevam si pe ce dinainte si pe cei de acum de ''greutatea'' de a ma trage tunuri pe spatele nostru.
2.   Drum bun trimis de
( 4 oct 2012, 13:00:44
Nu ai nici o scuza ,d-le Nechifor ,ai tot ce vrei si premier si guvern USL-ist, de ce nu rezolvi problema? Omul gospodar se vede cand e pus exact in situatii de genul asta
3.   Comentariu trimis de
( 4 oct 2012, 13:22:32
cand era flutur dc nu ai comentat?
nu vezi cat a furat pdl-ul?
te-a modernizat basescu cu flutur de am ajuns ultimi din europa
vrei pdl ai acum ocazia in decembrie asa vrei asa ai
4.   Care? trimis de
( 4 oct 2012, 13:51:03
Mai oameni buni, va rog din suflet sa-mi spuneti care dinte voi l-a omorat pe ABCDAR?
4.1  RE: Care? trimis de
( 4 oct 2012, 16:00:46
nu stiu cine , dar tare as vrea sa il invii , pe bune . ABCDARE, pune barem un rand,doua
5.   Sa furam in stil PDL-ist trimis de
( 4 oct 2012, 13:52:26
La alegerile locale Flutur a zis ca da drumul la centura desi tot el a semnat cu Anca Boagiu esalonarea lucrarilor si a platilor pana in 2014.Deci a mintit cu nerusinare.De asemenea s-a folosit metoda castigarii licitatiei la un pret urmand dupa aceea sa se majoreze valoarea cu 60-100%.S-a folosit metoda platilor in avans .PDL a facut un jaf national peste tot,la toate investitiile culminand cu Oltchim,Compania nationala a huilei,CFR .
6.   Scuze trimis de
( 4 oct 2012, 13:52:59
Dintre nu "dinte"
7.   Remember alegeri locale -interviu Flutur trimis de
( 4 oct 2012, 14:21:22
Buna ziua,ce ne puteti spune de soseaua de centura?
Ei nu e gata inca , mai trebuie cateva zeci de milioane lei,dar pe 9 iunie vom taia panglica la portiunea Patrauti Scheia ca sa vada poporu ca se presteaza.La fel si asfaltarile le facem o data la patru ani inainte de alegeri sa vada omu ca se presteaza.Si sa zica de mine si de Lungu ca suntem gospodari.
Dar despre autostrada Suceava Bucuresti?
Pai prima sapatura de lopata o incepem pe 12 iunie ca pe 11 iunie sarbatorim victoria in alegeri.Dar aveti planuri,studii de fezabilitate?Pai planul ti-l fac eu acuma.da o foaie.Stii ce este autostrada?Cel mai scurt drum intre doua puncte.Domnule Flutur,dar aici ati scris SUCEAVA – LUNA.Da,e ultimul meu proiect.Dar nu o sa-l fac cu fonduri europene,ci cu un investitor chinez,HO SI MINT.
7.1  RE: Remember alegeri locale -interviu Flutur trimis de
( 4 oct 2012, 21:08:35
Continuare:
- Domnule Nechifor Catalin, ne puteti spune cand se va finaliza tronsonul de autostrada SUCEAVA - LUNA?!
- Bai dom'le draga - asta o stiu de la Bunicuta (sic!) - sa stii ca nu ne ajung banii, pentru ca investitorul chinez HO SI MINT si-a luat banii si a plecat in China lui, ca nu-l mai gaseste nimeni.
8.   Sa-l dam in urmarire generala!!!! trimis de
( 4 oct 2012, 22:10:17
Abecedar?????? o fi plecat pe jos sa vada cum stau lucrarile la autostrada SUCEAVA -LUNA .
Sau poate mai are putin si termina ultima lui carte de poeziiiiiiiiiiiiiiiii
9.   Jaf la drumul mic.... trimis de
( 5 oct 2012, 10:31:48
din cate citesc acesta este un nou tip de jaf..... aproape 100.000.000 euro pentru un drum de 13 kilometrii......aproape 8 milioane de euro pe KM.......toata centura Sibiului a costat 75 milioane de euro pt 20 de kilometri de autostrada.......un kilometru de autostrada la unguri costa 5 milioane de euro, pe autostrada Ploiesti s-a luat 6 milioane pe kilometru de medie iar Bechtelul a inceput a incasa 14 dar pe urma a trecut la 6,9 milioane pe kilometru deAUTOSTRADA .....centura Sucevei e un drum cu 2 BENZI
10.   Comentariu trimis de
( 5 oct 2012, 10:39:46
din cate citesc acesta este un nou tip de jaf..... aproape 100.000.000 euro pentru un drum de 13 kilometrii......aproape 8 milioane de euro pe KM.......toata centura Sibiului a costat 75 milioane de euro pt 20 de kilometri de autostrada.......un kilometru de autostrada la unguri costa 5 milioane de euro, pe autostrada Ploiesti s-a luat 6 milioane pe kilometru de medie iar Bechtelul a inceput a incasa 14 dar pe urma a trecut la 6,9 milioane pe kilometru deAUTOSTRADA .....centura Sucevei e un drum cu 1 banda pe fiecare sens......va avea latimea unei singure benzi de autostrada.... in Spania costul este de2-3 milioane pe km daca e campie si 5-8 daca sunt dealuri si munti.......ati innebunit de tot. Asta e jaful secolului. Un drum cu o banda pe sens nu poate costa mai mult de 1 milion de euro pe km....restul e furt

11.   Autostrada vs drum national trimis de
( 5 oct 2012, 10:42:17
in comentariile anterioare comparam centura Sucevei ( in regim de drum national) cu pretul la km de AUTOSTRADA......

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei