Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 21 iul 2012 - Anul XVII, nr. 168 (5073)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,971 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5892 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Brassai, Ford:Dacă Rabla continuă, bine, iar dacă nu ne adaptăm noii realităţi;vrem predictabilitate

Duminică, 22 Iulie 2012 (13:42:47)

Lansarea târzie a programului Rabla în acest an şi incertitudinele legate de numărul tichetelor au generat confuzie în piaţă, clienţii amânând achiziţiile, iar în eventualitatea sistării proiectului dealerii şi consumatorii trebuie să se adapteze "noii realităţi", potrivit Ford România.

"Dacă Rabla se mai dă, bine, dacă nu se mai dă, e tot ok. E o realitate nouă. Eu cred că România a susţinut cel mai mult acest program. În Italia programul a ţinut doi ani, în Germania un an. În România durează de cinci ani şi oamenii s-au obişnuit aşa. Eu nu ştiu dacă mai există buget pentru acest program sau nu, sau care este angajamentul cu FMI, însă claritatea şi predictibilitatea sunt foarte importante în acest business. Daca realitatea nouă este fără Rabla, atunci ne vom adapta cu toţii. Şi noi, şi clienţii, iar viaţa nu se opreşte. Confuzia este ceva mai rău decât o realitate nouă", a declarat agenţiei MEDIAFAX Zoltan Brassai, directorul general Ford România.

Piaţa auto a continuat să scadă în acest an, iar unul dintre motive a fost reducerea numărului de clienţi privaţi din cauza lansării târzii, în aprilie, a programului de înnoire a parcului auto Rabla, a afirmat reprezentantul companiei. Scăderea clienţilor persoane fizice a fost compensată însă, parţial, de creşterea numărului de flote.

Brassai a afirmat că incertitudinile legate de numărul tichetelor au creat incertitudine în piaţă, clienţii fiind în aşteptare.

"Dacă şi clienţii privaţi ar cumpăra maşini noi am avea o creştere, pentru că flotele au crescut", a spus reprezentantul constructorului auto american.

El a afirmat că în loc de 40.000 de maşini vândute prin Rabla anul trecut, în 2012 vor fi doar 15.000 de unităţi, dar livrările de flote vor contrubui în acest an la atingerea unui volum total al pieţei de 94-95.000 de unităţi.

Programul Rabla 2012 a început în aprilie, fondurile destinate acestuia putând acoperi casarea a 30.000 de maşini vechi. În mai puţin de o lună, conform statisticilor Ministerului Mediului, obţinute de MEDIAFAX, au fost acoperite costurile pentru scoaterea din uz a aproape 12.000 de maşini.

Bugetul prevăzut iniţial de Administraţia Fondului de Mediu pentru ediţia 2012 a programului este de 114 milioane de lei, sumă din care poate fi acoperită scoaterea din uz a 30.000 de maşini mai vechi de zece ani. Valoarea voucherului a rămas aceeaşi ca şi în anii trecuţi. La cumpărarea unei maşini noi pot fi utilizate trei astfel de vouchere.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anunţat la jumătatea anului că până la sfârşitul lunii iunie numărul tichetelor din programul Rabla va fi suplimentat cu 15.000, iar după rectificarea bugetară vor mai exista alte 15.000, decizia fiind luată pentru menţinerea locurilor de muncă.

În ultimii doi ani, prin acest program au fost casate 305.964 de maşini uzate şi au fost cumpărate 101.766 de maşini noi, 40.269 dintre acestea fiind de producţie românească, potrivit datelor Ministerului Mediului.

Brassai a arătat că Ford a lansat o campanie, derulată în lunile iulie-august, prin care compania suportă valoarea celor trei tichete de la stat, scăzându-le din preţul de vânzare al maşinii, indiferent de model, pentru toţi clienţii persoane fizice.

"Noi n-am aşteptat să vedem ce se întâmplă cu Rabla", a spus el. Targetul de vânzări pentru luna iulie este de 600 de unităţi, fiind mai scăzut în august, din cauza perioadei de concedii, potrivit sursei citate.

Alt factor care influenţează negativ vânzările de maşini noi este reprezentat de înmatriculările de vehicule second-hand.

"Nu este bine sa facem din România cimitirul maşinilor germane, sau din Franţa sau din Vestul Europei. Nu este bine pentru România, nu e bine pentru economia românească, nu este bine pentru job-urile locale. Avantajul unei maşini noi nu este doar siguranţa sau protejarea mediului, ci şi asigurarea de locuri de muncă la dealeri şi producători, TVA pentru stat", a spus Brassai.

Astfel, ar fi indicat ca autorităţile să nu schimbe regulamentul privind importul de unităţi second-hand, în condiţiile existenţei unor cereri de scădere a taxelor de înregistrare.

Pe de altă parte, cel mai important factor pentru susţinerea producţiei auto locale este reprezentat de dezvoltarea infrastructurii, potrivit şefului Ford România.

"Infrastructura este extrem de importantă, nu doar pentru Ford, ci pentru a atrage investiţii în România. Calitatea oamenilor este foarte bună, locaţia geografică a României este foarte bună, costurile de producţie sunt bune, iar dacă ai şi o infrastructură bună, ai o poziţie extrem de competitivă ca ţară, pentru a atrage investiţii", a spus el.

Zoltan Brassai, anterior directorul de operaţiuni al Ford România, a preluat la 1 iulie conducerea companiei, după retragerea fostului director general Henrik Nenzen. El conduce operaţiunile de vânzări Ford România, segmentul producţiei fiind gestionat de Jan Gijsen, directorul fabricii de la Craiova.

Brassai a deţinut mai multe funcţii la Ford, inclusiv brand manager Ford Europa pentru vehicule din clasele C şi D, în Koln, precum şi de director operaţiuni pentru pieţe europene emergente, în Budapesta. El lucrează în România din 2008.

Ford a cheltuit peste 500 milioane euro pentru modernizarea şi dezvoltarea fabricii de autovehicule din Craiova, parte a unui plan de investiţii de 675 milioane euro, asumat la preluarea uzinei, în 2007.

Constructorul auto american are o reţea de 28 dealeri în România, în 42 de locaţii, şi comercializează pe piaţa locală 14 modele, atât autoturisme cât şi vehicule comerciale.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Brassai, Ford:Dacă Rabla continuă, bine, iar dacă nu ne adaptăm noii realităţi;vrem predictabilitate.
 Vizualizări articol: 700 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brassai, Ford:Dacă Rabla continuă, bine, iar dacă nu ne adaptăm noii realităţi;vrem predictabilitate0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei