Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 13 mai 2010 - Anul XV, nr. 110 (4401)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

MAI propune modificarea OUG privind regimul străinilor în România, conform legislaţiei UE

Joi, 13 Mai 2010 (16:14:42)

Ministerul Administraţiei şi Internelor supune dezbaterii publice un proiect de Lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România, întrucât aderarea la UE impune schimbări conforme cu legislaţia europeană.

În expunerea de motive ale proiectului se arată că aderarea României la Uniunea Europeană a determinat, în ultimii ani, modificări substanţiale ale normelor de drept care reglementează regimul juridic al străinilor în ţara noastră, în vederea asigurării conformităţii cu legislaţia UE în domeniu şi cu alte instrumente juridice cu caracter internaţional la care statul român este parte.

Cadrul normativ actual prin care se reglementează regimul străinilor în România, precum şi angajarea, inclusiv detaşarea străinilor pe teritoriul României este reglementat în principal de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu completările ulterioare şi de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 56/2007 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României.

"În considerarea calităţii de stat membru al Uniunii Europene, autorităţile române trebuie să întreprindă o serie de măsuri în scopul alinierii legislaţiei naţionale la acquis-ul din domeniul migraţiei. Acest proces complex de armonizare legislativă aflat în plină desfăşurare, precum şi necesitatea identificării unor soluţii viabile de rezolvare a unor disfuncţionalităţi apărute în implementarea cadrului legislativ actual în domeniul regimului străinilor, fac oportună elaborarea unui proiect de lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România", noteaă MAI, care precizează că până în 28 mai sunt aşteptate amendamente la proiect.

MAI susţine că după aderarea la Uniunea Europeană, la 1 ianuarie 2007, România a intrat într-o nouă etapă, care presupune pregătirea şi adoptarea măsurilor necesare aplicării în totalitate a acquis-ului Schengen, ce are drept efect ridicarea controalelor la frontierele interne.

Pregătirile pentru "aderarea la spaţiul Schengen" au demarat deja, fiind creat cadrul general pentru o abordare unitară la toate nivelurile. Unul din aspectele avute în vedere constă în adoptarea unor măsuri legislative, instituţionale, administrativ-tehnice pentru implementarea acquis-ului relevant în domeniul migraţiei.

Astfel, în conformitate cu Planul de Acţiune Schengen şi Programul Legislativ al Guvernului pentru perioada 2010-2012, Oficiului Român pentru Imigrări, ca instituţie responsabilă cu implementarea politicilor României în domeniul migraţiei, azilului şi integrării străinilor îi revine obligaţia iniţierii demersurilor necesare pentru alinierea legislaţiei din domeniul străinilor la prevederile acquis-ului Schengen şi ale celorlalte documente juridice ale Uniunii Europene.

Drept urmare, apare ca necesară corelarea prevederilor legislaţiei naţionale cu prevederile Regulamentului (CE) nr.810/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului privind instituirea unui Cod Comunitar de Vize (Codul de vize) şi cu cele din Convenţia de punere în aplicare a Acordului Schengen, precum şi asigurarea transpunerii prevederilor Directivei 2003/86/CE a Consiliului privind dreptul la reîntregirea familiei, referitoare la custodia comună şi la situaţiile în care se refuză prelungirea dreptului de şedere pentru reîntregirea familiei sau se acordă drept de şedere temporară membrilor de familie în mod independent, ale Directivei 2009/50/CE a Consiliului privind condiţiile de intrare şi de şedere a resortisanţilor din statele terţe pentru ocuparea unor locuri de muncă înalt calificate, ale Directivei 2008/115/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind standardele şi procedurile comune aplicabile în statele membre pentru returnarea resortisanţilor ţărilor terţe aflaţi în situaţie de şedere ilegală, ale Directivei 2009/52/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de stabilire a standardelor minime privind sancţiunile şi măsurile la adresa angajatorilor de resortisanţi din ţări terţe aflaţi în situaţie de şedere ilegală, ale Directivei 2001/51/CE a Consiliului de completare a dispoziţiilor prevăzute la articolul 26 din Convenţia de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985, inclusiv în ceea ce priveşte cuantumul penalităţilor aplicate transportatorilor, pentru fiecare străin transportat, dar şi a prevederilor art.3 şi art.4 din Directiva 2003/109/CE a Consiliului privind statutul resortisanţilor ţărilor terţe care sunt rezidenţi pe termen lung.

Totodată, MAI precizează că transferul competenţelor din domeniul încadrării în muncă şi detaşării străinilor în România către Oficiul Român pentru Imigrări, a determinat adaptarea legislaţiei naţionale în ceea ce priveşte admiterea şi şederea străinilor, astfel încât să se realizeze simplificarea procedurii de obţinere a dreptului de şedere în scop de muncă pe teritoriul României şi înlăturarea unor deficienţe apărute în activitatea practică de punere în aplicare a dispoziţiilor legale în acest domeniu.

În contextul politicii actuale a României în domeniul migraţiei forţei de muncă, al cerinţelor impuse de dinamica pieţei muncii din România şi al existenţei unui deficit de forţă de muncă autohtonă se impune modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 56/2007, subliniază MAI.

În urma unor probleme semnalate în practică şi a unor solicitări de remediere a acestora din partea sindicatelor şi patronatelor, la iniţiativa Ministerului Administraţiei şi Internelor - Oficiul Român pentru Imigrări, în colaborare cu Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi cu Inspecţia Muncii, a fost demarată procedura de modificare a legislaţiei în vigoare, prin organizarea la nivel MAI - ORI şi MMFPS a unor întâlniri tematice în acest sens.

Observaţiile şi propunerile care au stat la baza acestor întâlniri au vizat în primul rând modificarea şi simplificarea procedurilor de obţinere a autorizaţiilor de muncă, precum şi perfectarea cadrului legislativ existent printr-o abordare destinată exclusiv cetăţenilor din statele terţe (China, Turcia, India etc.), astfel cum însăşi legislaţia Uniunii Europene este diferenţiată în funcţie de cetăţeanul căruia i se adresează (acte normative destinate cetăţenilor Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European şi acte normative care se adresează cetăţenilor din statele terţe), urmărindu-se în acelaşi timp fluidizarea procedurii de acordare / aprobare a şederii cetăţenilor străini în vederea desfăşurării unei activităţi în muncă, monitorizarea şi evaluarea impactului acestora pe piaţa muncii din România.

"Proiectul de act normativ răspunde solicitărilor şi observaţiilor formulate de MAI - ORI, MMFPS, Inspecţia Muncii, sindicate şi patronate. Luând în considerare aspectele menţionate şi având în vedere legislaţia statelor membre aplicabilă în domeniu, apare drept oportună modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 56/2007", susţine MAI.

De asemenea, pentru reglementarea în mod unitar a evidenţelor Oficiului Român pentru Imigrări atât pe linie de migraţie, cât şi pe linie de azil, precum şi pentru stabilirea unor prevederi referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal, cuprinse în aceste evidenţe, în conformitate cu prevederile Legii 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date şi cu celelalte acte normative din acest domeniu, a apărut necesară completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 55/2007 privind înfiinţarea Oficiului Român pentru Imigrări prin reorganizarea Autorităţii pentru străini şi a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative.

De asemenea, proiectul de act normativ creează cadrul juridic necesar pentru aplicarea unor dispoziţii ale Convenţiei de punere în aplicare a Acordului Schengen, a Deciziei 582/2008/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de introducere a unui regim simplificat de control al persoanelor la frontierele externe, bazat pe recunoaşterea unilaterală de către Bulgaria, Cipru şi România a anumitor documente ca fiind echivalente cu vizele naţionale ale acestora în scopul tranzitului pe teritoriile lor, a Deciziei 586/2008/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Deciziei 896/2006/CE de stabilire a unui regim simplificat de control al persoanelor la frontierele externe, bazat pe recunoaşterea unilaterală de către statele membre a anumitor permise de şedere eliberate de Elveţia şi de Liechtenstein în scopul tranzitului pe teritoriul lor.

"Prin prezentul proiect de act normativ se propun şi unele modificări şi completări ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 55/2007 vizând, în principal, următoarele aspecte: reglementarea în mod unitar a evidenţelor Oficiului Român pentru Imigrări atât pe linie demigraţie, cât şi pe linie de azil; introducerea unor prevederi referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal în concordanţă cu prevederile Legii 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în concordanţă cu celelalte acte normative din domeniul respectiv", mai arată MAI în expunerea de motive privind adoptarea Legii regimului străinilor în România.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului MAI propune modificarea OUG privind regimul străinilor în România, conform legislaţiei UE.
 Vizualizări articol: 1090 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MAI propune modificarea OUG privind regimul străinilor în România, conform legislaţiei UE0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei