Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 2 apr 2008 - Anul XIII, nr. 78 (3759)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,596 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Automobil Clubul Român spune că taxa auto ar trebui introdusă în preţul maşinii

Miercuri, 2 Aprilie 2008 (16:47:09)

Taxa auto ar trebui introdusă în preţul maşinii, iar decizia Guvernului de a restitui diferenţa dintre noua valoare, aplicabilă de la 1 iulie 2008, şi actualul sistem de taxare demonstrează că banii sunt colectaţi ilegal, potrivit asociaţiei Automobil Clubul Român (ACR).
  "Cei doi demnitari guvernamentali (ministrul Economiei şi Finanţelor şi ministrul Mediului - n.r) ne-au explicat (...) modul în care se încearcă introducerea unei taxe noi, denumită de mediu, sau <<pe poluare>>, care să înlocuiască taxa de primă înmatriculare, care, iată, se <<sugerează>> că a fost ilegală din moment ce ni se promite, fără suport legal, restituirea unei eventuale diferenţe între cele două taxe", se arată într-un comunicat al ACR remis, miercuri, agenţiei MEDIAFAX.

Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită până în prezent, potrivit reglementărilor din Codul Fiscal, şi noua taxă de poluare auto care va fi introdusă la 1 iulie 2008, calculată în funcţie de caracteristicile fiecărei maşini în parte, însă numai după adoptarea ordonanţei de urgenţă privind taxa auto, în momentul de faţă proiectul ordonanţei fiind în dezbatere publică.

ACR recomandă Guvernului să introducă taxa auto în preţul automobilului iar achitarea ei să fie făcută la vânzător. ACR nu precizează însă cum s-ar putea colecta taxa în cazul vânzării unei maşini second hand de import de la o persoană fizică către o altă persoană fizică.

"Nu înţelegem motivele pentru care Guvernul nu solicită taxa fabricanţilor de automobile poluante, în condiţiile în care doreşte introducerea uneia noi. Consumatorii nu pot şi nu au dreptul legal de transformare a automobilelor", mai spune ACR.

După noua grilă, aplicabilă de la 1 iulie, taxa creşte pentru maşinile noi vândute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. La vehiculele Euro 2 cu motoare de 1.400 de cmc şi o vechime de 6-7 ani, noua taxă va fi de 1.213 euro, faţă de 2.604 euro în prezent, iar la vechime de 8-9 ani, suma scade la 928 euro. La aceeaşi categorie, motoarele de 1.600 cmc vor fi taxate cu 2.121 euro, la o vechime de 6-7 ani ( 2.976 euro în prezent) şi cu 1.622 euro la vechime de 8-9 ani.

Pentru motoarele de 2.000 cmc, cu vechime de 6-7 ani, taxa urcă la 3.300 euro, dar sub valoarea actuală de plată, de 4.007 euro. Aceleaşi maşini Euro 2 cu vechime de 8-9 ani vor fi taxate cu 2.574 euro.

Taxa devine mai mare decât nivelul actual la autovehiculele cu motoare de 3.000 de cmc, pentru cele cu vechime de 6-7 ani urmând să fie plătiţi 10.710 euro, faţă de 6.868 euro în prezent.

La categoria Euro 1, taxa coboară de aproape trei ori la maşinile cu vechime de 10-11 ani şi capacitate de 1.400 cmc, de la 3.606 euro la 1.323 euro. Diferenţa dintre nivelurile actuale şi cele propuse de Guvern scade odată cu creşterea capacităţii. Autoturismele de 1.600 cmc, vechi de 10-11 ani, vor fi taxate cu 2.376 euro, faţă de 4.121 în prezent, cele de 1.900 cmc cu 3.591 euro faţă de 4.894 euro, iasr cele de 2.000 cmc cu 3.780 euro comparativ cu 5.152 euro.

Noua taxă va depăşi nivelurile actuale la maşinile Euro 1 de 2.500 cmc, pentru care se vor plăti 6.750 euro, faţă de 6.439 de euro în prezent. Aceeaşi situaţie se regăseşte la motoarele Euro 1 de 3.000 de cmc, unde taxa va creşte de la 7,727 euro la 11.340 euro.

La vehiculele non -euro, vechi de 15 -16 ani, grila stabilită de Guvern indică taxe de 735 euro pentru motoarele de 1.400 cmc (faţă de 4.007 euro în prezent), 1.320 de euro la motoare de 1.600 cmc (4.579 euro), 1.995 euro la motoare 1.900 (5.438 euro) şi 6.300 euro la motoare de 3.000 de cmc (8.586 euro).

De asemenea, proprietarii autovehiculelor din categoriile M1şi N1, cu motorizări Euro3 şi Euro4, a căror masă de referinţă depăşeşte 2.840 kilograme şi pentru care emisia de CO2 nu poate fi dovedită cu documente, aceasta din urmă se determină pe baza măsurătorilor realizate de către Registrul Auto Român, pe cheltuiala contribuabilului, potrivit proiectului de ordonanţă de urgenţă privind taxa de poluare auto.

Maşinile non-euro din România ar putea fi retrase din circulaţie, începând cu 2011, în baza unei directive a Uniunii Europene privind scoaterea din uz a acestor autovehicule, aflată în dezbaterea Executivului european, costurile de casare şi dezmembrare urmând să fie suportate de la bugetul de stat. Din categoria maşinilor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricată până la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5.

"La nivelul Uniunii Europene se discută tot mai intens asupra unei directive de scoatere din circulaţie începând cu anul 2011 a autoturismelor non-euro. În aceste condiţii, România va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare şi dezmembrare a autoturismelor non-euro", se arată în nota de fundamentare a proiectului ordonanţei de urgenţă privind taxa de poluare auto.

Guvernul arată în acelaşi document că parcul de maşini din România are o vârstă medie de peste 13 ani, iar autoturismele cu norma de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro 2 reprezentau, în 2005, aproximativ 90% din structura acestuia.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Automobil Clubul Român spune că taxa auto ar trebui introdusă în preţul maşinii.
 Vizualizări articol: 400 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Automobil Clubul Român spune că taxa auto ar trebui introdusă în preţul maşinii0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei