Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 6 iun 2011 - Anul XVI, nr. 131 (4729)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Glasul roţilor de tren

Cu autobetoniera pe calea ferată

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Un cifarom care transporta aproape 15 tone de beton s-a răsturnat sâmbătă dimineaţă pe calea ferată care face legătura dintre gările Şcheia şi Burdujeni. Din această cauză, circulaţia feroviară dintre Moldova şi Ardeal a fost blocată mai bine de trei ore.

Incidentul s-a petrecut în jurul orei 9.30, când şoferul cifaromului, Nelu Cojocaru, a făcut o manevră imprudentă şi s-a trezit la 90 de grade faţă de poziţia firească.

„Am dat cu spatele şi iarba era alunecoasă. M-a furat şi m-a tras în şanţ şi apoi m-am răsturnat”, a povestit Nelu Cojocaru, şoferul autobetonierei.

Din fericire, acesta a scăpat doar cu o sperietură zdravănă. În timp ce şoferul ieşea din cabină şi încerca să-şi explice cum s-a răsturnat, colegii săi au sunat la 112 pentru a anunţa evenimentul şi pentru a cere oprirea circulaţiei feroviare. Chiar dacă mastodontul nu era căzut efectiv peste şine, trenurile nu ar fi putut trece deoarece cifaromul se afla în gabaritul căii ferate.

 

Peste 70 de călători, blocaţi în trenuri 

Ca urmare a acestui incident, două trenuri au fost oprite pe traseu. Deoarece pe acest tronson nu există cale ferată dublă, responsabilii CFR au fost nevoiţi să întrerupă temporar circulaţia.

Trenul accelerat 1.859, care circulă între Iaşi şi Vatra Dornei, a rămas în Gara Burdujeni, în timp ce trenul personal 5.702, care circulă între Ilva Mică şi Suceava, a staţionat la Stroieşti. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Căi Ferate "CFR" SA care au venit la Şcheia au declarat că în cele două trenuri se aflau peste 70 de călători, dintre care şi aproape 20 de copii. Traficul feroviar a revenit la normal abia în jurul orei 13.00, la mai bine de trei ore şi jumătate de la producerea incidentului.

 

Ridicarea cifaromului, o adevărată aventură
Ridicarea cifaromului din gabaritul căii ferate s-a dovedit o adevărată aventură. Încărcătura de 6 mc de beton, care înseamnă aproximativ 15 tone, plus greutatea proprie a autobetonierei le-au creat probleme celor care au muncit la ridicare. După ce reprezentanţii CFR au întrerupt alimentarea cu energie electrică din firul de contact, peste cifarom au fost trecute mai multe şufe, iar o wolla a încercat să ridice autobetoniera. Fără succes, cifaromul era mult prea greu, iar, în plus, iarba făcea ca wolla să patineze.

La faţa locului a fost chemată o altă wolla, de capacitate mult mai mare, iar între timp reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava au încercat, cu ajutorul unor perne pneumatice, să ridice puţin cifaromul pentru a permite introducerea altor şufe. Nici această operaţiune nu a avut prea mult succes.

Cea de-a doua wolla a ajuns şi ea, iar tentativa de a trage cifaromul a avut acelaşi efect: zero. Următoarea încercare s-a dovedit şi cea corectă. Wolla de capacitate mare a trecut calea ferată şi a ridicat cifaromul cu cupa, iar din partea opusă wolla de capacitate mică şi un camion au tras de şufe autobetoniera. Minunea s-a întâmplat, iar cifaromul a fost readus în poziţia firească.

O luptă de trei ore s-a terminat cu înfrângerea „fiarei” cu burta plină de beton.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cu autobetoniera pe calea ferată.
 Vizualizări articol: 1588 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.80/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.8 din 10 voturi
Cu autobetoniera pe calea ferată2.8510

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   :)) trimis de
( 6 iun 2011, 11:25:39
tare finalullaughing infrangerea fiarei cu burta de beton... probabil ziaristu a scris pana acum povestilaughing
1.1  RE: :)) trimis de
( 6 iun 2011, 12:06:15
Intr-adevar finalul este apoteoticlaughing. Ziaristii astia nu duc lipsa de imaginatie.

Si Voda e-un munte !laughing
2.   Super articol trimis de
( 6 iun 2011, 14:27:04
eu zic că dl. Neagu este fan al filmului "Operaţiunea Monstrul" când Marin Moraru îi spunea poveşti de adormit lui Toma Caragiu. aştept cu interes viitoarele poveşti despre accidentele rutiere "coafate" de dl. ziarist.
3.   Romantismul... trimis de
( 6 iun 2011, 14:48:19
... este un curent frumos învăţat în liceu. Citind aceste articole nuanţate despre o realitate despre care poate să pară o acţiune FADĂ, mă bucur. Ţine-o tot aşa, aşteptăm şi altele!
4.   Wola trimis de
( 7 iun 2011, 07:18:55
d-le ziarist , ce inseamna cuvantul ''wola'', exista in DEX, nu trebuia sa spuneti incarcator frontal, sau in limbajul suburban, merge si-asa?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei