Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 6 iun 2011 - Anul XVI, nr. 131 (4729)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Caz anapoda

470 de zile cu maşina la Restaco

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

470 de zile cu maşina la Restaco. Nu este titlul unui roman de aventuri scris de Jules Verne, ci un caz real care i se întâmplă proprietarului unui autovehicul marca Mercedes Benz ML 270 CDI. Telenovela dintre Liliana Elena Luca şi soţul ei, Vlad Vieru, pe de o parte, şi SC Restaco SRL, cu sediul în Moara, a început în urmă cu aproape un an şi jumătate.

Pe 9 februarie 2010, Vlad Vieru s-a prezentat la Suceava, la sediul SC Restaco SRL Moara, pentru o intervenţie banală la motor. Era vorba de remedierea defecţiunilor apărute la injectorul numărul 3, iar operaţiunile s-au finalizat în aceeaşi zi, fiind emisă şi plătită o factură în valoare de 1.492 de lei.

Reparaţiile au ţinut doar câteva zile, până pe 12 februarie, când proprietarii au constatat că piesa înlocuită s-a defectat, iar maşina a încetat să mai funcţioneze. Proprietarul a solicitat o platformă care să preia autovehiculul şi să-i fie reparată maşina gratuit, deoarece se afla în garanţie.

„Reprezentanţii SC Restaco SRL au refuzat, pe motiv că nu dispuneau de o platformă corespunzătoare. În consecinţă, am dus maşina la domiciliul propriu, pe cheltuiala mea. Am revenit cu o solicitare scrisă către SC Restaco SRL pe data de 15 februarie, iar în cele din urmă maşina a fost dusă la service”, a explicat Vlad Vieru.

Pe 17 februarie 2010, reprezentanţii firmei Restaco au concluzionat că injectorul 3 al motorului este într-adevăr defect, dar că au existat alte cauze care au dus aici. Proprietarul a fost înştiinţat că reparaţiile nu pot fi efectuate în garanţia acordată cu câteva zile mai devreme şi trebuie să suporte costurile înlocuirii pieselor autoturismului Mercedes Benz ML 270 CDI. În plus, reprezentanţii SC Restaco SRL i-au cerut să plătească cheltuielile pentru transportul cu platforma, verificarea defecţiunilor şi două zile de staţionare în incinta societăţii, adică în total 1.267,70 de lei.

Cum Vlad Vieru a refuzat, cei de la Restaco nu i-au permis să-şi ridice maşina. Între timp, între cele două părţi a început un proces a cărui finalitate este greu de preconizat.

 

Proprietar Mercedes: „Cei de la Restaco au un stil foarte dubios de lucru”

După mai bine de 15 luni, Vlad Vieru a decis să plătească suma de 1.267,70 de lei, cu gândul că-şi va putea ridica şi folosi autoturismul. Nu avea să fie aşa, pentru că la sediul SC Restaco SRL îl aştepta o altă surpriză. Mai exact, pe lângă factura emisă în februarie 2010, proprietarului i s-a cerut să plătească şi cheltuieli de depozitare de 20 de lei pe zi. Calculat la cele 470 de zile cât autoturismul Mercedes Benz ML 270 CDI a stat în curtea service-ului, proprietarul ar avea de plătit peste 9.000 de lei. Cumulat cu vechea factură, suma pe care ar trebui să o scoată din buzunar este de 10.913,3 lei.

Iritat de situaţia creată, Vlad Vieru a declarat că va continua să se judece cu cei de la Restaco, chiar dacă asta mai înseamnă alţi câţiva ani de procese.

„Cei de la Restaco au un stil foarte dubios de lucru. Au modificat contractele iniţiale, iar pe verso au introdus şi acest drept de retenţie, care mie mi se pare abuziv. Practic, e o modalitate de a păcăli oamenii. Eu am vrut să iau maşina în urmă cu un an de la ei, dar mi-au refuzat acest drept, iar acum vin şi-mi cer cheltuieli de depozitare enorme. Cum să le dau eu bani pentru aşa ceva?”, s-a întrebat Vlad Vieru.

 

Avocat Restaco: „De ce nu şi-a luat maşina acum un an de zile?”

De cealaltă parte, avocatul Răzvan Viorescu, care reprezintă interesele celor de la SC Restaco SRL, spune că tot ceea ce i se solicită lui Vlad Vieru este legal şi în conformitate cu prevederile contractului pe care l-a semnat, inclusiv plata cheltuielilor de depozitare.

„Dumnealui face din ţânţar armăsar. Are dreptul oricând să-şi ridice maşina, cu condiţia să-şi achite datoriile. De ce nu şi-a luat maşina acum un an de zile?”, s-a întrebat retoric Răzvan Viorescu.

Avocatul celor de la Restaco spune că dacă proprietarul maşinii aflată de 470 de zile în curtea acestui service era nemulţumit de ceva anume, avea o singură cale de rezolvare: „Plătea reparaţiile, ridica maşina şi apoi acţiona în instanţă, iar ceea ce hotărau judecătorii trebuia respectat de ambele părţi”.

Răzvan Viorescu a ţinut să amintească şi de cele trei dosare existente între cele două părţi, din care cel penal a fost deja soluţionat în favoarea clienţilor pe care-i reprezintă.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului 470 de zile cu maşina la Restaco.
 Vizualizări articol: 1737 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.70/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.7 din 10 voturi
470 de zile cu maşina la Restaco3.7510

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   :P trimis de
( 6 iun 2011, 11:43:16
asta a mai fost publicata. faza e naspa. asa fac toti concesionarii.. te duci cu masina defecta la ei desi in garantie, si iti baga pe gat tot felu de prostii. Am patit cu cei de la peugeot. masina nu pornea din cauza unei mufe,iar ei mi.au zis ca o piatra a intrat la cureaua de distributie.Am refuzat sa platesc , masina fiind in garantie si asa a ramas.DAR...AU INCERCAT. LE MERGEA.. PLATEAM CA PROSTU
2.   Ciobani! trimis de
( 6 iun 2011, 12:12:08
Nu stiu de partea cui este adevarul, insa este cert ca in toata Suceava nu exista in service-uri decat niste ciobanasi scoliti peste noapte care habar nu au ce inseamna un motor. Repara doar dupa ureche si fac deseori treaba de mantuiala! Mai exista cativa ingineri calificati, greu de prins liberi, dar in nici un caz nu-i gasiti la Restaco.
3.   KIA trimis de
( 6 iun 2011, 12:33:02
Mie mi-a sarit lacul de pe vopsea si am fost la 3 reprezentante si toti mi-au zis ca e vina mea. Ca nu se poate repara pe garantie.... Ca am spalat masina la spalatorie!!!! Da nu trebuia sa o spal? Cu galeata pe marginea drumului? Nu mai cumpar masina noua cat traiesc. Second ca sa stiu ca daca chiar are ceva e vina mea.
4.   Bravo restaco trimis de
( 6 iun 2011, 14:55:12
felicitari celor de la restaco ca nu s-au lasat intimidati de proprietarul asta amarat de mertan care mai mult ca sigur i-a amenintat cu opc-ul,ca-i da la ziar etc.. si au angajat un avocat care sa-i reprezinte, dreptatea fiind de partea lor.
4.1  RE: Bravo restaco trimis de
( 6 iun 2011, 22:04:36
Nu pot sa cred ca un cititor posesor de masina (eventual noua) poate posta un comentariu in favoarea reprezentantei, doar in cazul in care e angajat acolo. Stim cu totii ca service-ul in reprezentante costa enorm si deseori lasa de dorit. Asa ca lasa reclama fatisa si vezi-ti de treba ta ERASER, ca nu toti santem prosti.
5.   Pt rahan trimis de
( 6 iun 2011, 22:45:12
Repede ai tras concluzia ca sunt angajat al restaco. Nu sunt. Nu am vreo legatura cu firma asta. Subiectul asta mi-a atras atentia de cand a aparut prima oara in ziar acum ceva timp. Aici e un exemplu de client care i se pare ca totdeauna are dreptate si cand nu se face cum vrea el, incepe sa ameninte. De asta ii felicit pe cei de la restaco ca nu s-au temut de reclama negativa,nu s-au lasat intimidati si au angajat un avocat care sa le reprezinte interesele. Cand a vazut asa zisul client ca nu-i merge a vrut sa plateasca cum putea sa faca de la bun inceput ca sa-si ridice masina.
6.   Concluzie trimis de
( 7 iun 2011, 10:03:30
Concluzia este ca degeaba iei o piesa noua, pentru ca oricum vor gasi o portita pentru care sa anuleze garantia, apoi sa te faca la bani. Nu?laughing)
Deci hai la dezmembrari
7.   Comentariu trimis de
( 9 iun 2011, 22:39:00
Articolul mi se pare partinitor, tintit sa murdareasca si cum spunea si ERASER acolo cred ca a fost o problema de cohones a unui meserias cu mercedes. pai atunci daca nu mai sunt meseriasi pe lumea asta hai sa ne reparam cu totii masinile pe cont propriu {In cazul asta ar trebui sa revenim cu totii la batrina dacie ca la astea noi fara un calculator de testare nu prea mai ai ce le face oricit de bine ai sti un motor happy

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei