Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 12 ian 2012 - Anul XVII, nr. 8 (4913)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6285 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Agenţiile de turism caută destinaţii noi, dar se bazează tot pe Grecia, Turcia şi Bulgaria

Joi, 12 Ianuarie 2012 (15:06:54)

Agenţiile de turism încearcă timid să intre pe noi pieţe, precum ţările africane, statele din fostul bloc sovietic sau Muntenegru, dar se bazează ca în fiecare din ultimii ani pe Grecia, Bulgaria şi Turcia, care conduc în topul preferinţelor turiştilor români.

"Destinaţiile în ţări arabe precum Tunisia, Egipt sau Maroc sunt «căzute» încă, iar Austria, ca destinaţie de schi, se vinde puţin prin agenţii, întrucât majoritatea românilor îşi fac rezervare pe internet. Cred că pentru Paralela 45, zona Paralia din Grecia nu va mai fi o destinaţie de interes", a declarat agenţiei MEDIAFAX Alin Burcea, proprietarul agenţiei Paralela 45.

El spune că printre noutăţile pe care le promovează în acest an se numără SUA, pentru care agenţia a pregătit un pachet de cinci programe ("Coasta de Est", "Coasta de Vest", "Sudul American", "SUA-Canada" şi "Grand Tour") şi circuite în "Africa neagră" care, potrivit lui Burcea, nu au mai fost prezente până acum pe piaţă.

"Dorim, de asemenea, să revitalizăm destinaţiile din fostul bloc sovietic, precum Armenia, Uzbekistan sau Mongolia. În general, fiecare destinaţie nouă va avea programate 2-3 grupuri. Credem că trebuie să venim cu circuite noi pe piaţă şi cu oferte cât mai interesante", a mai spus Burcea.

Cu toate acestea, în topul Paralela 45 conduce staţiunea turcă Antalya, cu 8.000 de turişti trimişi anul trecut, Creta şi Rhodos (Grecia), cu 6.000 de turişti, dar şi staţiuni din Bulgaria, Spania şi Franţa.

Marius Berca, directorul de marketing al agenţiei Christian Tour, spune că va continua să promoveze în 2012 aceleaşi oferte ca anul trecut, respectiv Grecia, Turcia, Bulgaria şi Muntenegru, iar noutatea acestui an este Mallorca.

Anul trecut, aproximativ 90.000 de turişti au mers în vacanţă prin intermediul agenţiei (cu avionul, autocarul şi individual), iar în topul preferinţelor au fost Grecia, Turcia şi Bulgaria, urmate de circuite în Europa, pentru care cererea a fost cu 50% mai mare faţă de 2010. Locul 5 a fost ocupat de Muntenegru.

"Dinamica vânzărilor noastre a stagnat sau nu a fost spectaculoasă pentru destinaţii precum Egipt, Cuba, Mexic, Republica Dominicana sau Maldive. În schimb, preconizăm că vom creşte semnificativ numărul de turişti pentru nordul Greciei, insulele Creta şi Thassos, Bulgaria, Spania şi Ungaria", a afirmat Marius Usturoiu, directorul general al agenţiei de turism Mareea.

El a adăugat că există câteva oferte pe care Mareea le-a promovat în ultimii ani, însă nu au făcut parte din protofoliul propriu, dar începând cu acest an vor fi vândute ca pachete proprii. Printre acestea se numără staţiunea Antalya din Turcia şi insula grecească Rhodos

"Targetul nostru în acest prim an de operare directă, cu chartere pe noile destinaţii, este de 3.000 de turişti pentru Antalya şi 800 pentru Rhodos", a spus Usturoiu.

Mareea a trimis anul trecut circa 20.000 de turişti în Grecia, 2.200 în Bulgaria, 1.200 în circuite culturale în Europa, 1.000 în Spania şi 800 în Turcia.

Dragoş Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, care de anul trecut a devenit reprezentantul în România al grupului german TUI, spune că destinaţile externe principale cerute şi oferite clienţilor au fost anul trecut Turcia, Bulgaria, Grecia, Spania şi Austria.

"Nu au fost în ultimii ani modificări spectaculoase în topul ofertelor. Este de asteptat ca fluxul către Spania să crească pe măsura ce mai multe chartere vor fi oferite către noi desţinaţii, cum ar fi insulele Canare. Altfel se pune problema la touroperatorul Nova Travel, parte a grupului nostru de firme. Dacă pâna acum Nova s-a concentrat pe destinaţiile România şi Bulgaria, adăugând anul trecut, pentru prima dată, Croaţia şi Austria, incidentele apărute în 2011 pe piaţă în legătură cu incapacitatea de plată a unor turoperatori pe destinaţia Turcia au făcut ca împreuna cu colegii de la TUI să luăm hotărârea ca în acest an să oferim pe piaţa românească primul charter marca TUI spre Turcia, cu plecare din Bucureşti", a afirmat Anastasiu.

Oferta agenţiei Perfect Tour s-a îmbogăţit în acest an cu câteva circuite noi, printre care Olimpiada de la Londra şi Campionatul European de Fotbal din Ucraina si Polonia.

"Continuam sa promovăm ofertele Disneyland Paris, Perfect Tour fiind singurul turoperator român partener Disneyland Paris. Charterele pe Laponia de Crăciun vor rămâne în continuare un produs foarte atractiv pentru familiile cu copii. Destinaţiile exotice, croazierele şi citybreak-urile în capitalele Europei vor fi capetele de afiş pentru clienţii noştri în 2012, la care se adaugă charterele din vară în destinaţiile mediteraneene", a spus Sorin Văduvoiu, directorul executiv al agenţiei.

În topul Perfect Tour conduce Disneyland Paris, urmat de Antalya, Paris, Nisipurile de Aur (Bulgaria) şi Londra.

"Probabil că Disneyland va rămâne cea mai vândută destinaţie şi în acest an, urmată tot de Antalya. Probabil că Viena şi Praga au şanse mari să revina în top 5", a adăugat Văduvoiu.

Agenţiile româneşti de turism nu au renunţat definitiv nici măcar la destinaţiile din Africa de Nord, cum ar fi Egiptul şi Tunisia, afectate de tulburările din timpul "primăverii arabe", spune Marius Cârlan, directorul agenţiei Europa Travel.

Agenţia promovează şi oferte noi în acest an, din categoria low-budget, care continuă să fie cea mai căutată de către turişti, respectiv Kefalonia şi Skiathos (Grecia), dar şi Muntenegru, cu staţiunile Budva şi Ulcinj.

Mircea Vladu, directorul general al agenţiei Prestige Tours, achiziţionată anul trecut de fondul spaniol de investiţii GED, spune la rândul lui că şi în acest an va miza pe Turcia, Grecia, Spania şi Dubai, pentru care charterele au fost pline în proporţie de 70-80% sau chiar 100% anul trecut.

"Faţă de 2011, anul acesta vom avea şi o oferă nouă, Almeria, cel mai estic oraş din provincia spaniolă Andaluzia. Sperăm ca 2.000-3.000 de turişti meargă acolo prin intermediul agenţiei noastre", a adăugat Vladu.

În concluzie, cele mai multe noutăţi în acest an provin tot din vechile destinaţii, Bulgaria, Grecia, Turcia sau Spania, pe care agenţiile încearcă să le consolideze cu chartere în staţiuni pe care turiştii români le cunosc mai puţin.

Liviu Iancu, liviu.iancu@mediafax.ro

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Agenţiile de turism caută destinaţii noi, dar se bazează tot pe Grecia, Turcia şi Bulgaria.
 Vizualizări articol: 560 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Agenţiile de turism caută destinaţii noi, dar se bazează tot pe Grecia, Turcia şi Bulgaria0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei