Google
 
marţi, 24 feb 2009 - Anul XIV, nr. 44 (4030)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7791 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,2931 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Iulius Mall Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   ø fişiere video

Angajaţii Cancelariei premierului cer minim zece salarii compensatorii, Baba oferă doar unul

Marţi, 24 Februarie 2009 (17:36:02)

Angajaţii Cancelariei premierului care vor fi disponibilizaţi solicită minimum zece salarii compensatorii, şeful instituţiei fiind însă pregătit să ofere un singur astfel de salariu sau maximum două pentru persoanele care demisionează până la 1 martie, au declarat, agenţiei MEDIAFAX, surse oficiale.

"Contractul colectiv de muncă prevede acordarea a cel puţin un salariu compensatoriu în cazul disponiblizării colective", au arătat sursele citate.

Potrivit acestora, angajaţilor care vor pleca prin demisie până la 1 martie li s-a propus acordarea a două salarii compensatorii.

Şeful Cancelariei, Cătălin Baba, a declarat, la finalul întâlnirii cu reprezentanţii angajaţilor, că instituţia a început procedurile de identificare a posturilor vacante în alte instituţii publice, pentru detaşarea unora dintre proprii angajaţi, şi a propus acordarea unui salariu compensatoriu pentru persoanele care vor fi concediate.

"Cancelaria primului-ministru intră într-o procedură de restructurare ca urmare a reducerii bugetului şi a numărului de posturi. În conformitate cu articolul 69 din Codul Muncii şi a prevederilor contractului colectiv de muncă la nivel naţional s-a declanşat procedura de concediere colectivă. Ambele părţi au căzut de acord să colaboreze în scopul aplicării prevederilor legale şi au stabilit un calendar de întâlniri cu reprezentanţii salariaţilor", a spus Baba.

Procesul de restructurare a Cancelariei premierului va fi încheiat într-un interval de aproximativ 30 zile, prin concedieri şi detaşări de personal la alte instituţii, iar funcţionarii guvernamentali care vor fi păstraţi nu vor mai trebui să susţină un test de verificare a cunoştinţelor.

Testul a fost anulat printr-un nou ordin al şefului Cancelariei.

Restructurarea Cancelariei a fost discutată, marţi, de şeful instituţiei, Cătălin Baba, cu reprezentanţi ai angajaţilor şi ai sindicatelor funcţionarilor publici, urmând ca la începutul săptămânii viitoare să fie organizată o nouă întâlnire pe acest subiect. În acest interval, Cancelaria va transmite o notificare privind modul de restructurare a instituţiei, cuantumul plăţilor compensatorii şi posibilitatea detaşării angajaţilor către instituţii în care există posturi vacante, au declarat, anterior, agenţiei MEDIAFAX surse oficiale.

În urma discuţiilor de marţi de la Guvern a fost semnat un proces verbal privind calendarul şi membrii echipei de negociere dintre Cancelarie, pe de-o parte, şi angajaţii instituţiei, urmând ca de luni, 2 martie, să înceapă efectiv aceste negocieri.

"Din angajaţii Cancelariei, circa 70-80 de pesoane sunt membri de sindicat", au arătat sursele citate.

Premierul Emil Boc a decis ca numărul de posturi al Cancelariei a fost redus de la 304 la 167 locuri.

Surse guvernamentale au declarat recent agenţiei MEDIAFAX că şeful Cancelariei premierului a dispus începerea procedurilor de desfiinţare a posturilor vacante din structură şi eliberarea din funcţie, începând cu 9 februarie, a angajaţilor care cumulează salariul cu pensia. La rândul lor, funcţionarii guvernamentali trebuia să susţină un test de verificare a cunoştinţelor.

Testul scris trebuia susţinut de funcţionarii încadraţi cu contract individual de muncă în departamentele, compartimentele şi direcţiile Cancelariei, în faţa unei comisii formate din consilieri personali din cadrul structurii.

Decizia de organizare a unei astfel de examinări era motivată prin "noile obiective ale Cancelariei premierului în contextul actual al evoluţiei economice interne şi cu scopul eficientizării activităţii".

Testul urma să fie susţinut, printre altele, de către angajaţii Oficiului pentru Gestionarea Relaţiilor cu Republica Moldova, Compartimentului de Analiză şi Planificare Politică, Departamentului pentru Lupta Antifraudă, Departamentului Purtătorului de Cuvânt al Guvernului, Direcţiei Resurse Umane, Compartimentului pentru Probleme de Securitate Naţională, Departamentului pentru Dialog Social, Direcţiei Protocol, Serviciului de Informaţii Clasificate.

Potrivit surselor citate, angajaţilor Cancelariei li s-a mai cerut să prezinte o situaţie centralizată a activităţii desfăşurate în perioada 3 ianuarie-9 februarie 2009, precum şi un raport centralizat zilnic privind planificarea activităţii care urmează să fie desfăşurată în ziua respectivă şi prezentarea distinctă a activităţilor derulate în ziua anterioară.

Solicitările sunt motivate prin "proiectarea unei imagini cât mai clare cu privire la activitatea desfăşurată de angajaţii Cancelariei, în scopul eficientizării".

Făcând referire la situaţia de criză şi reducerea cheltuielilor în administraţia publică centrală, şeful Cancelariei a mai decis un program clar de lucru pentru angajaţi de luni până vineri, între orele 09.00-18.30, cu o pauză de masă de 1 oră şi 30 minute, toţi angajaţii fiind obligaţi să semneze condica de prezenţă la intrarea şi ieşirea din clădirea Guvernului.

"Angajaţii pot părăsi instituţia numai în interes de serviciu sau în pauza de masă. Se eliberează bilete de ieşire din instituţie, în interes de serviciu", se arată într-un ordin semnat de şeful Cancelariei.

Funcţionarii guvernamentali au fost totodată înştiinţaţi că orele suplimentare prestate la solicitarea angajatorului peste programul normal de lucru vor fi compensate cu ore libere plătite şi că, din cauza situaţiei financiare şi a crizei economice care au impus diminuarea bugetului Cancelariei, nu vor mai fi acordate sporuri ce nu sunt prevăzute expres în acte normative şi nici prime.

Vor fi stabilite noi criterii de evaluare a performanţelor pentru toate structurile din cadrul Cancelariei, iar cheltuielile aferente deplasărilor, telefoanelor mobile şi maşinilor de serviciu vor fi reduse.

Şeful Cancelariei premierului a declarat, în urmă cu două săptămâni, că reducerile de personal vor fi efectuate prin concediere colectivă, cu salarii compensatorii, într-o perioadă de până la 60 de zile.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Angajaţii Cancelariei premierului cer minim zece salarii compensatorii, Baba oferă doar unul.
 Vizualizări articol: 195 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Angajaţii Cancelariei premierului cer minim zece salarii compensatorii, Baba oferă doar unul0.05

Shopping City Suceava
Denis
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Optik Tataru - Cabinete Oftalmologice in Suceava
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei