Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 11 feb 2009 - Anul XIV, nr. 33 (4019)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,971 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5892 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Organigrama Cancelariei, redusă la 167 posturi, bugetul de transport al demnitarilor plafonat

Miercuri, 11 Februarie 2009 (18:12:41)

Numărul de personal din Cancelaria premierului va fi redus de la 313 posturi la 167 angajaţi, iar bugetul pentru transportul demnitarilor între Bucureşti şi localitatea de domiciliu va fi plafonat la nivelul cheltielilor de anul trecut, de 84.640 lei, a declarat şeful Cancelariei, Cătălin Baba.

Reducerea de personal, într-un interval cuprins între 45 şi 60 zile, şi plafonarea bugetului au fost decise în şedinţa de miercuri a Guvernului.

"Am cerut rapoarte de activitate pe 2008 din partea angajaţilor Cancelariei şi am constatat că acestea cuprind o jumătate de pagină sau trei sferturi de pagină. Am constatat că au existat persoane angajate care veneau o dată pe lună sau o dată la două luni la serviciu", a spus Baba.

El a arătat că funcţionarii sunt evaluaţi de către noi angajaţi ai Cancelariei, cu licenţe în administraţie publică, finanţe publice, ştiinţe juridice şi economice, şi că a făcut demersuri şi pe lângă Agenţia Funcţionarilor Publici, pentru ca persoane care doresc să se transfere din Cancelaria premierului să nu mai fie supuşi procedurilor de concediere colectivă şi să se poată transfera direct în alte posturi şi la alte instituţii.

În privinţa eliberării din funcţie a angajaţilor care cumulează pensia cu salariul, şeful Cancelariei a arătat că procedurile vor fi derula " cu înţelepciune", fără să fie afectat modul de funcţionare a aparatului de lucru.

Angajaţii Cancelariei care vor fi eliberaţi din funcţie, prin concediere colectivă, vor primi salarii compensatorii.

Guvernul a mai decis, miercuri, ca Departamentul de Control al Guvernului, subordonat Cancelariei premierului, să fie transformat în Corp de Control în structura Secretariatului General al Guvernului.

Şeful Cancelariei premierului a dispus începerea procedurilor de desfiinţare a posturilor vacante din structură şi eliberarea din funcţie, începând cu 9 februarie, a angajaţilor care cumulează salariul cu pensia, urmând ca funcţionarii guvernamentali să susţină un test de verificare a cunoştinţelor, au declarat, marţi, agenţiei MEDIAFAX, surse guvernamentale.

Testul scris va fi susţinut de funcţionarii încadraţi cu contract individual de muncă în departamentele, compartimentele şi direcţiile Cancelariei, în faţa unei comisii formate din consilieri personali din cadrul structurii.

Decizia de organizare a unei astfel de examinări a fost motivată prin "noile obiective ale Cancelariei premierului în contextul actual al evoluţiei economice interne şi cu scopul eficientizării activităţii".

Testul va fi susţinut, printre altele, de către angajaţii Oficiului pentru Gestionarea Relaţiilor cu Republica Moldova, Compartimentului de Analiză şi Planificare Politică, Departamentului pentru Lupta Antifraudă, Departamentului Purtătorului de Cuvânt al Guvernului, Direcţiei Resurse Umane, Compartimentului pentru Probleme de Securitate Naţională, Departamentului pentru Dialog Social, Direcţiei Protocol, Serviciului de Informaţii Clasificate.

Potrivit surselor citate, angajaţilor Cancelariei li s-a mai cerut să prezinte o situaţie centralizată a activităţii desfăşurate în perioada 3 ianuarie-9 februarie 2009. În acelaşi timp, va trebui prezentat un raport centralizat zilnic care să cuprindă obligatoriu planificarea activităţii care urmează să fie desfăşurată în ziua respectivă şi prezentarea distinctă a activităţilor derulate în ziua anterioară.

Solicitările sunt motivate prin "proiectarea unei imagini cât mai clare cu privire la activitatea desfăşurată de angajaţii Cancelariei, în scopul eficientizării".

Făcând referire la situaţia de criză şi reducerea cheltuielilor în administraţia publică centrală, şeful Cancelariei a mai decis un program clar de lucru pentru angajaţi de luni până vineri, între orele 09.00-18.30, cu o pauză de masă de 1 oră şi 30 minute, toţi angajaţii fiind obligaţi să semneze condica de prezenţă la intrarea şi ieşirea din clădirea Guvernului.

"Angajaţii pot părăsi instituţia numai în interes de serviciu sau în pauza de masă. Se eliberează bilete de ieşire din instituţie, în interes de serviciu", se arată într-un ordin semnat de şeful Cancelariei.

Funcţionarii guvernamentali au fost totodată înştiinţaţi că orele suplimentare prestate la solicitarea angajatorului peste programul normal de lucru vor fi compensate cu ore libere plătite şi că, din cauza situaţiei financiare şi a crizei economice care au impus diminuarea bugetului Cancelariei, nu vor mai fi acordate sporuri ce nu sunt prevăzute expres în acte normative şi nici prime.

Vor fi stabilite noi criterii de evaluare a performanţelor pentru toate structurile din cadrul Cancelariei, iar cheltuielile aferente deplasărilor, telefoanelor mobile şi maşinilor de serviciu vor fi reduse.

Şeful Cancelariei, Cătălin Baba, a declarat, săptămâna trecută, agenţiei MEDIAFAX, că schema de personal a structurii va fi redusă de la 304 posturi la 144-154 locuri, pe baza unei evaluări a activităţii angajaţilor, odată cu diminuarea cheltuielilor aferente consumului de benzină la maşinile Guvernului şi a numărului de minute alocate pentru telefonia mobilă.

El a arătat că nu intenţionează să recurgă la disponibilizări de personal, deoarece mai mulţi angajaţi "vor pleca singuri dacă sunt puşi la treabă".

Proiectul de buget pentru 2009 al Cancelariei premierului indică o scădere cu 20% a cheltuielilor de personal, de la 26,8 milioane lei la 21,4 milioane lei, cu bugete diminuate pentru ore suplimentare (doar 302.000 lei, cu 85% mai puţin comparativ cu suma alocată în 2008), salarii de merit (38.000 lei, cu 83% mai puţin), prime de vacanţă (230.000 lei, cu 70% mai puţin).

Creşteri de bugete sunt înregistrate în cazul cheltuielilor cu fondul de premii (de la 1,4 milioane lei la circa două milioane lei, un plus de 36%), alocaţii pentru transportul la şi de la locul de muncă (350.000 lei faţă de 85.000 lei în 2008, cu 311% mai mult), alocaţii pentru locuinţe (creştere de 442%, de la 28.000 lei la 152.000 lei), locuinţa de serviciu folosită de salariat şi familia sa (de la 129.000 lei la 400.000 lei, cu 210% mai mult ca în 2008).

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Organigrama Cancelariei, redusă la 167 posturi, bugetul de transport al demnitarilor plafonat.
 Vizualizări articol: 960 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Organigrama Cancelariei, redusă la 167 posturi, bugetul de transport al demnitarilor plafonat0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei