Google
 
joi, 12 feb 2015 - Anul XX, nr. 34 (5846)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6586 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1342 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   5 imagini |   ø fişiere video

Solicitare problematică

Kaufland vrea să închidă cu bariere accesul în parcarea de pe strada Universităţii

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Mirajul creării de locuri de parcare gratuite, de către marile companii de comerţ care au invadat Suceava în ultimii 10 ani, începe să se destrame.

Unul dintre magazinele care au avut mult de câştigat de pe urma faptului că li s-a permis să fie construite în buricul târgului, într-una din zonele aglomerate ale Sucevei, nu la marginea oraşului, cum se practică în mai toate oraşele din Occident dar şi în multe oraşe din ţară, vrea să interzică accesul liber în parcare.

Mai exact, conducerea Kaufland vrea să monteze bariere la intrarea şi la ieşirea din parcare, iar timpul de staţionare să fie contorizat, cei care depăşesc două ore urmând să fie puşi la plată.

Măsura, care s-a dorit a fi pusă în practică de anul trecut, este din nou cerută cu insistenţă de nemţii de la Kaufland, deranjaţi de faptul că locuitorii din zonă îşi lasă maşinile în parcare atât ziua cât şi noaptea, de faptul că tot acolo îşi parchează maşinile comercianţii şi clienţii Centrului Comercial Zimbru, dar şi cei care au de ajuns la alte obiective din zonă (Piaţa Mică, restaurante ori instituţii), ocupând locuri de parcare care ar putea fi utilizate de potenţiali clienţi ai Kaufland.

Totuşi, în momentul în care Kaufland a cerut aprobare pentru construirea magazinului într-o zonă aglomerată a oraşului, unul din principalele motive pentru care autorităţile locale au aprobat acel proiect şi chiar l-au facilitat, prin măsurile luate, a fost faptul că  odată cu respectiva investiţie se creau 316 locuri de parcare, într-o zonă în care lipsa acestora devenise deja o problemă gravă.

De altfel, în momentul în care Kaufland a apărut în Suceava, în 2006, strada Universităţii era cu sens unic, în ideea ca benzile laterale să poată fi utilizate pentru parcarea maşinilor.

Una dintre concesiile făcute de autorităţi celor de la Kaufland a fost tocmai transformarea străzii Universităţii din stradă cu sens unic în arteră de circulaţie cu două sensuri, mergând pe ideea că locurile de parcare create rezolvă parţial problema cu care se confruntau anterior.

De altfel, conform aprobării date de Serviciul Poliţiei Rutiere în 2006, când s-a deschis Kaufland, una dintre condiţiile impuse a fost ca hipermarketul „să asigure, în mod continuu, indiferent de oră, facilităţi de parcare pentru traficul indus, inclusiv pentru cel de deservire, în curtea obiectivului”.

 

Bariere la intrare şi la ieşire, precum şi taxarea orelor de staţionare

Recent, conducerea Kaufland România a solicitat Primăriei Suceava eliberarea unei autorizaţii de urbanism pentru montarea de bariere la intrarea şi la ieşirea din parcare.

Conform solicitărilor companiei, căreia magazinul din Suceava i-a generat venituri  consistente, graţie volumului mare de vânzări (neoficial, aici ar fi fost înregistrate cele mai mari vânzări din ţară, cel puţin în anumite perioade), măsura se impune pentru „asigurarea unui comerţ urban civilizat”.

Ce îi deranjează de fapt pe cei de la Kaufland este teama că pierd clienţi din cauza faptului că unii utilizează parcarea lor fără a face cumpărături la ei, de fiecare dată când parchează acolo.

„Deseori, în perioada programului de funcţionare a hipermarketului, din cauza autovehiculelor parcate în mod nejustificat, clienţii Kaufland nu au loc de parcare.

Soluţia propusă pentru limitarea timpului de parcare se va realiza prin montarea unor bariere de acces controlat – primele două ore sunt netaxabile”, se arată în justificarea solicitării lor către municipalitatea suceveană.

Conform planurilor companiei, pe fiecare sens, de intrare, respectiv de ieşire, vor fi montate câte două bariere.

„Soluţia barierelor a fost introdusă de către Kaufland România la majoritatea hipermagazinelor din zonele urbane aglomerate din România, dovedindu-şi eficienţa în asigurarea unui comerţ urban civilizat”, spun reprezentanţii companiei.

„Pe timpul nopţii rămân parcate în incinta parcării hipermarketului Kaufland aproximativ 50-60 de autovehicule de diferite categorii, care fac imposibilă igienizarea şi întreţinerea parcării; de regulă, aceste autovehicule rămân mai multe zile consecutive în parcare. Considerăm că introducerea unui sistem de blocare sau tractare a autovehiculelor parcate nelegal ar cauza costuri suplimentare cetăţenilor municipiului Suceava”, se mai arată în justificarea solicitării lor.

În paralel cu montarea barierelor de control al accesului şi ieşirii din parcare, o altă modificare vizează blocarea accesului din parcarea Kaufland către Centrul Comercial  Zimbru.

„Prin soluţia propusă, aleea dinspre Centrul Comercial Zimbru, deşi este proprietate Kaufland, poate fi utilizată fără nici o restricţie de către populaţie”, adaugă reprezentanţii companiei.

 

Blocarea traficului rutier pe strada Universităţii, principalul risc

Punerea în practică a cerinţelor celor de la Kaufland depinde acum de răspunsul pe care îl va da municipalitatea suceveană.

„Kaufland a solicitat reorganizarea fluxului de circulaţie în parcarea proprie, accesul făcându-se cu sisteme de bariere. Solicitarea lor va fi discutată în comisia tehnică de urbanism şi amenajarea teritoriului, pentru că şi documentaţia iniţială, de la autorizarea magazinului, s-a discutat tot acolo. Şi atunci au fost prevăzute o serie de aspecte care ţin de reglementări de trafic şi de siguranţă, inclusiv aspecte urbanistice.

În funcţie de răspunsul comisiei se va ajunge la o discuţie în Consiliul Local”, a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei.

Principala problemă pe care o ridică planul celor de la Kaufland nu o reprezintă dispariţia unor locuri de parcare în zonă, care va avea un impact negativ asupra zonei, cât problemele de trafic care vor apărea pe strada Universităţii, dar şi pe arterele învecinate, atunci când maşinile vor staţiona la barieră, în loc să circule liber, cum este în prezent.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Kaufland vrea să închidă cu bariere accesul în parcarea de pe strada Universităţii.
 Vizualizări articol: 4637 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.93/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.9 din 15 voturi
Kaufland vrea să închidă cu bariere accesul în parcarea de pe strada Universităţii2.9515

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   :(( trimis de
(12 feb 2015, 11:47:34
sunt deacord cu ei dar sa le ia semaforulcrying(((((
1.1  RE: :(( trimis de
(12 feb 2015, 11:54:55
Asa e SPED, sa le ia semafoarele, primaria sa faca scuar pe axul str. Universitatii si sa interzica accesul camioanelor care le duce marfa celor de la K...
1.2  RE: :(( trimis de
(12 feb 2015, 11:57:49
Si sa le majoreze substantial impozitul pe teren/cladire printr-o lege locala.
Vrei sa stai in buricul targului si mai faci si figuri? Decarteaza nene.
1.3  RE: :(( trimis de
(12 feb 2015, 12:02:48
De foarte multe ori camioanele cu marfa stau cu orele si blocheaza straduta din lateralul magazinului (care este publica). Dar ei nu vad barna din ochiul lor...
1.4  RE: :(( trimis de
(12 feb 2015, 12:33:24
K are 100% dreptate. Nu cred eu insa ca o sa-i taxeze pe aia de la circulatie care ar putea, la randul lor, sa amendeze tirurile de aprovizionare din "N" motive, multe enumerate in comentarii.
Ideea introducerii unor taxe suplimentare suprmarketurilor din cetrul orasului e f proasta, fiindca acele taxe le vom suporta tot noi prin preturi.
1.5  RE: :(( trimis de
(12 feb 2015, 13:01:11
Pai asta e si ideea cu taxele mari. Sa nu le mai fie atat de rentabila afacerea si poate pleaca mai inspre periferie. Plecarea lor inspre periferie ar ajuta orasul/tara:
- decongestionarea partiala a traficului
- micile magazine de cartier sucevene s-ar revigora deci vor trai mai bine niste suceveni nu un singur neamt
- s-ar revigora si engrossistii locali
- in mod natural engrosistii locali vor discuta mai mult cu producatorii locali si mai putin cu marii producatori din europa
- micile magazine ar aduce mai multe produse romanesti la raft
2.   Nu mai pot de bine trimis de
(12 feb 2015, 11:52:16
Doar asa reusiti sa va fugariti clienti.
Asa se intampla cand esti plin de clienti, ai cele mai mare vanzari dintre toate magazinele K din tara, ....au zis ei sa mai faca si ceva bani taxand orele de parcare.
Daca domnul primar va fi la fel de slab ca si in cazul Metro, unde cei de acolo au refuzat sa isi mute intrarea in intersectia semaforizata de la str. Bistritei, ne vom trezi ca o sa vrem sa mergem pina la Piata Mica si o sa platim parcarea celor de la K , in conditiile in care s-a convenit la momentul obtinerii avizelor, ca parcarea sa fie de utilitate publica
3.   De la cap se-mpute .... trimis de
(12 feb 2015, 12:09:07
Este proprietate privata si probabil ca se vor pune bariere! Pe de alta parte daca un cumparator vrea sa parcheze nu are unde din cauza riveranilor. Are si KFLD dreptatea ei!
Vina ???? A primarului, off course!!, si-a luat banu' si a semnat amplasarea acestor mastodonti in centrul orasului! Daca era ca in SUA la 30 de km de oras nu mai era nicio problema. Traia si omul cu butic de cartier si nu intra in faliment, aveau si taxiurile/microbuzele o paine de mancat, avea si cetateanul loc de parcare pe langa casa etc. etc.
Cine v-a pus sa-l votati pe primarul fara viziune, omul maimutza coborat din copac, de 3 ori la rand ? Nu o data, ci de trei ori, bai fratilor ! Cine-si facea poze pe banner cu maimutza? Flutur, Balan, Onofrei ... ? Pai duceti-va si plangeti-va lor!!!!
3.1  RE: De la cap se-mpute .... trimis de
(12 feb 2015, 13:06:57
K are parnosu si crede ca poate sa faca “ce vrea muschii lui”. Daca a “transpirat” si la ziar stirea inseamna ca e cam nasoala treaba . Ceva pute in “combinatia” asta . Pentru “nemtii” astia imaginea e valuta forte iar treburile murdare ei le acopera cu bani.Au ajuns sa faca pe stapanii nemilosi si vanzatori de sclavi la noi in tara. Salariatii sant exploatati ca niste sclavi care muncesc pana la epuizare distrugandu-si sanatatea fiind recompensati cu bani putini. Autoritatile locale sant “unse sa mearga treaba bine ca sa nu fie rau” si sa-si impuna ei masurile abuzive si discriminatorii fata de alti jucatori din piata.Romanu’ ii om bun, ii dat in masa. Nu are vana de om liber, nu mai curge de mult prin venele lui sangele lui Stefan cel Mare. Romanu’ tace si NU zice : “La mine-n casa imi faci tu mie legea. Afaraaaa…..” Asa ar trebui procedat si cu “nemtisorii” astia aroganti si plini de bani. Dupa ce ca li s-a permis sa-si faca ditamai sandramaua in buricul targului falimentand o gramada de mici afaceri , dupa ce au ingreunat traficul , au distrus drumul acum mai fac si popicul mare sa ceara taxa de parcare.
3.2  RE: De la cap se-mpute .... trimis de
(13 feb 2015, 08:03:06
domnu' Cercetas, iti spun sigur ca si in SUA sunt marketuri in buricul targului. Dar solutia pentru problema parcarii e supraetajarea parcarilor. 5-6-7 nivele. In downtown Chicago sunt cateva magazine de marimea Kauflandului dar prima conditie pentru amplasarea magazinului a fost asigurarea parcarii pentru fluxul de clienti. Mai intai a fost construita parcarea pe 5-6 nivele, apoi s-a construit magazinul. Dar la RO e invers, mai intai construim magazinul, apoi punem bariere la parcarehee hee Cascadorii Rasului.
4.   :)) trimis de
(12 feb 2015, 17:11:34
H2SO4 este normal sa se blocheze strada ca la ei deschid poarta la receptie doar pentru masina si ora la care are descarcare, eu am patito la ei si la iesire deschide poarta doar daca intra alta la descarcat
5.   Locuri de parcare trimis de
(12 feb 2015, 17:23:06
Kaufland sa plateasca taxe si impozite mai mari daca vrea bariere iar cei de la primarie sa se gandeasca si la locuitorii din zona sau cei care vin la piata si sa le asigure alte parcari inchizind pe un sens de circulatie str. Universitatii spre exemplu sau gasind alte solutii din banii adunati de pe aceste taxe si impozite marite. Din autorizatia de constructie data pentru Kaufland vine problema cred ca ar fi corect ca si rezolvarea ei tot de acolo sa vina. In strainatate suntem priviti urat si la noi in tara tot ei ne conduc. Ar trebui sindicate mai bune sa apere drepturile angajatilor carora sa li se ofere salarii decente. In magazine preturile sunt ca in strainatate, la unele produse chiar mai mari si de castigat castiga numai patronii straini.
6.   Mai trebuie locuri de parcare trimis de
(12 feb 2015, 20:27:31
Am observat acest trend inervant in oras: asteapta sa vina un agent economic, il plaseaza intr-o zona foarte mare si instaleaza parcari imense pentru oras pentru a scuti primaria de a crea zone de parcare! Este foarte frustrant in restul orasului sa nu ai locuri de parcare si strazi care au fost construit cu 4 benzi (2 cu 2) sa se transforme in 2 foarte strampte din cauza ca nu exista parcari la nici o raza de 1 km.
7.   "egzista" o solutie fiabila la problema trimis de
(13 feb 2015, 07:58:51
Solutia: 1. Parteneriat municipalitate-Kaufland 2. Construire parcare pe 4-5 nivele 3. Taxare simbolica de 1 leu pt. 2 ore pana la amortizarea investitiei sau abonament lunar pentru cei care vor sa parcheze in fiecare zi si peste noapte. Daca intr-adevar este un flux mare de clienti, nu ar fi o problema amortizarea cheltuielilor cu constructia pe cativa ani. Exercitiu de imaginatie: google, va rog "Chicago parking" sectiunea "images"

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Dovleac copt, cu miere Ai trebuință de: 800 g dovleac (zis și plăcintar), 100 g zahăr, 100 g miere; facultativ: zeama de la o lămâie.Cum se procedează: Dovleacul se curăță de coajă și de sâmburi, se taie în cuburi, se tăvălește prin zahăr tos și se așază... Citeşte