Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 7 sep 2011 - Anul XVI, nr. 211 (4809)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6687 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Planuri de viitor

Spitalul Suceava va construi, la anul, un heliport în curtea unităţii

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Spitalul Judeţean de Urgenţă Suceava ar urma să aibă la dispoziţie, chiar în propria sa curte, un heliport. Investiţia face parte dintr-un proces mai amplu, iniţiat de conducerea acestei unităţi sanitare, în vederea obţinerii acreditării, a cărei miză este continuarea obţinerii finanţării de la bugetul de stat, prin Casa de Asigurări de Sănătate şi Ministerul Sănătăţii. Heliportul va fi amenajat la anul, pe un teren situat în curtea Spitalului Vechi, în vecinătatea secţiei de Boli Infecţioase, unde va fi construit şi un hangar, a informat ieri directorul medical al unităţii, dr. Doina Elena Ganea Motan.

„Spitalul are prevăzut în planul strategic pe termen mediu amenajarea unui heliport şi a unui hangar, iar Consiliul Judeţean a înregistrat propunerea noastră”, a spus dr. Motan, adăugând că sursa de finanţare va fi reprezentată de Ministerul Sănătăţii, Consiliul Judeţean, Consiliul Local şi Spitalul Suceava, din veniturile proprii.

 

459 de spitale din ţară stau la coadă pentru acreditare

Până pe data de 7 iulie 2015, toate cele 459 de spitale din România, dintre care 74 private, trebuie să treacă prin procesul de acreditare care implică respectarea unei multitudini de indicatori de performanţă, nu doar scriptici, ci şi faptici. În caz contrar, unităţile sanitare nu vor mai putea încheia contracte cu Casele de Asigurări de Sănătate şi vor rămâne fără finanţare de la bugetul de stat. Până acum, până în zece spitale din ţară au trecut prin acest proces,obţinerea acreditării de către o unitate sanitară fiind garanţia, pentru pacienţi, că actul medical şi cazarea respectă standardele de calitate.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Suceava a intrat în cursa pentru obţinerea certificatului de acreditare, iar acum aşteaptă primul control.

“Noi am trimis cererea pentru acreditarea spitalului, iar cei de la Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor ne-au transmis că vor veni pentru evaluare la finele lunii septembrie, cel târziu începutul lui octombrie”, a spus directorul medical.

 

Montarea de detectoare de fum în secţiile Spitalului Suceava, una din condiţiile impuse

În cadrul evaluării, comisia va urmări mai multe aspecte legate de partea medicală, cea tehnică, de infrastructura şi de dotarea spitalului. Pentru Spitalul Suceava, acreditarea a fost un proces îndelungat deoarece încă de la începutul anului se fac pregătiri în vederea obţinerii acesteia, investindu-se mult din punct de vedere material şi intelectual. Printre realizările de până acum se numără, în afara demarării unor lucrări de reabilitare şi modernizare a câtorva sectoare, şi montarea de detectoare de fum în secţia de Anestezie şi Terapie Intensivă, aşa cum prevede unul dintre criteriile impuse de CONAS. „Acest standard ar trebui îndeplinit 100%, dar trebuie să fim realişti în contextul finanţării. Deocamdată avem detectoare de fum în ATI şi urmează să mai montăm în secţiile cu risc, cum ar fi Neonatologie”, a punctat dr. Motan.

Partea cea mai neplăcută a acreditării o reprezintă însă suma exorbitantă care va trebui plătită la CONAS, respectiv acea taxă de acreditare în valoare de 240 de lei pentru un pat, şi care, pentru Spitalul Suceava, cu cele 1.200 de paturi ale sale, înseamnă o sumă de 288.000 de lei.

 

Odată obţinută, acreditarea este valabilă cinci ani

De menţionat că, odată obţinută, acreditarea este valabilă cinci ani, timp în care CONAS nu mai face controale la faţa locului decât dacă primeşte sesizări din partea pacienţilor cum că în unitatea respectivă există nereguli. După perioada de cinci ani, o echipă de evaluatori va verifica din nou dacă se respectă indicatorii, care sunt stabiliţi de metodologia adaptată la cerinţele Uniunii Europene. Termenul pentru obţinerea, de către spitale, a certificatului de acreditare este 2015. La sfârşitul acelui an, fiecare spital public sau privat din ţară va fi încadrat într-unul din cele patru niveluri de acreditare: acreditat, de încredere ridicată, de încredere scăzută şi neacreditat. Spitalele care nu îndeplinesc standardele pentru acreditare ar putea fi desfiinţate.

 

Acreditarea este diferită de clasificarea, pe cinci categorii, întocmită recent de Ministerul Sănătăţii

Printre standardele generale de acreditare se află managementul strategic al organizaţiei, managementul calităţii serviciilor, drepturile pacientului şi comunicarea, gestiunea datelor pacientului, managementul îngrijirilor de sănătate şi prevenirea şi gestiunea riscurilor.

Această acreditare este diferită de clasificarea, pe cinci categorii, întocmită recent de Ministerul Sănătăţii. Clasificarea instituţiilor sanitare s-a făcut în funcţie de numărul de servicii medicale aferente, în timp ce acreditarea se face în funcţie de respectarea unor standarde de calitate şi e aceeaşi oriunde în Europa. Clasificarea a încadrat spitalele în diverse categorii, pentru a ajuta CONAS să trimită evaluatorii potriviţi pentru acreditarea respectivei unităţi.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Spitalul Suceava va construi, la anul, un heliport în curtea unităţii.
 Vizualizări articol: 1065 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
Spitalul Suceava va construi, la anul, un heliport în curtea unităţii5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Indemn trimis de
( 7 sep 2011, 11:34:59
Sa faceti un heliport dotat la cele mai inalte standarde si, evident, foarte scump - cam in acelasi trend cu iluminatul public. Nu uitati ca trebuie sa taiati si copacii din zona ca sa poata ateriza elicopterele !
2.   Infrastructura moderna, dar oameni slab pregatiti trimis de
( 7 sep 2011, 12:40:36
foarte buna ideea cu heliportul. sa se faca. totusi, heliportul asta ar putea fi folosit si de catre parasutele de la serviciul UPU care isi doresc sa mai faca cate o saritura de la mica inaltime impreuna cu seful lor de la UPU? nu de alta dar sa nu-si iasa unele fete din mana ca dupa aia nu se mai incadreaza in standarde.
in concluzie, degeaba se straduiesc cei din cj sv, unii de pe la minister impreuna cu conducerea spitalului sa aduca tehnica noua, sa imbunatateasca conditiile de tratare a pacientilor sa modernizeze infrastructura spitalului, daca resursa umana(vezi UPU) este tot slab pregatita. si care resursa umana sufera de greata si dezinteres in propria pregatire si in tatarea pacientilor.
sa fie clar: peste tot este greu, conditiile de salarizare sunt cum sunt, dar atata timp cat esti medic, asistent(a) sau brancardier mai ales la UPU trebuie sa fii trup si suflet acolo. de la inceputul si pana la sfarsitul turei. cine are alte probleme, cine se plange de diverse si nu este pasionat nu are ce sa caute la UPU.
cine sufera de greata profesionala dar are mare pofta de cate o aterizare fortata in ''heliportul'' vreunei colege asistente nu are ce cauta la UPU.
mi se pare ca in serviciul foarte solicitant de la UPU trebuie sa fie selectati doar oameni DECENTI, rezistenti fizic si psihic, dedicati pentru munca in urgente.
fiecare sa lucreze astfel in UPU cat se simte in stare nu ca acum: unii brancardieri care isi taraie fizicul, unele asistente supraexcitate sau nervoase din cale afara, unii doctori slab pregatiti si blazati.
managementul de la cap se impute. iar rezultate foarte bune pot fi obtinute doar prin decizii inteligente ce vin de la oameni bine pregatiti si cu o tinuta morala potrivita.

2.1  RE: Infrastructura moderna, dar oameni slab pregatiti trimis de
( 7 sep 2011, 13:54:45
Laudabila idea.Sa inteleg ca daca se face acest heliport, spitalul se poate numi .."implinit". Deci asta lipseste spitalului, in rest avem de toate. Propun d-nei Motan si construirea unui port pt submarin....
3.   ... trimis de
( 7 sep 2011, 22:43:35
Si cit ar trebui sa dea spaga un bolnav grav pt a fi adus la spital cu elicopterul au uitat sa spuna in articol...Si cred ca ar fi o deluzie pt un bolnav..l-ar aduce cu elicopterul la spital si ar descoperi ca nu are cine sa il trateze..
4.   Pe cand aeroportul? trimis de
( 8 sep 2011, 00:28:53
Lasa ca e bine cu heliportul....peste cativa ani se va dezvolta in aeroport si vor putea ateriza avioane si la Suceava! Ca la Salcea se poate cultiva porump! Se chacha insecta pe el ca face turism in judet si nici macar un aeroport nu a reusit sa modernizeze... Votati-l in continuare, blegilor!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei