TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
joi, 22 oct 2009 - Anul XIV, nr. 248 (4234)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9226 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,118 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Nemulţumiri

Angajaţi de la CAS, acuzaţi că au scos doi notari în afara sistemului de asigurări de sănătate

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Doi notari publici din Rădăuţi au făcut plângere penală împotriva salariaţilor de la Serviciul de Evidenţă a Asiguraţilor din cadrul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) pentru săvârşirea infracţiunilor de abuz în serviciu contra intereselor persoanelor, fals intelectual şi uz de fals.
Cei doi notari susţin că şi-au achitat corect dările la Sănătate, dar cu toate acestea funcţionarii CAS au refuzat, în luna iulie a.c., să le elibereze adeverinţe de asigurat sub motivul că plăţile la bugetul FNUASS nu au fost efectuate la zi şi că există un debit restant şi penalităţi.
În plângerea înaintată Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava, se arată că, prin comportamentul lor, salariaţii CAS i-au lipsit de drepturile conferite de calitatea de asigurat şi i-au obligat să plătească pentru serviciile medicale primite.

 

“Am fost obligaţi să plătim toate serviciile medicale”

“Serviciul Evidenţă Asiguraţi a comunicat că mi-am pierdut calitatea de asigurat ca urmare a faptului că a fost depăşit termenul de trei luni de la plata ultimei contribuţii. Precizez că, la data la care m-am prezentat la acest serviciu, 6 iulie a.c., pentru eliberarea adeverinţei, trecuse un interval de o lună şi nouă zile de la ultima plată ce a fost efectuată la 27 mai 2009, prin ordinul de plată nr. 183. Totodată, prin ordinul de plată nr. 197, din 25.06.2009, se efectuase ultima plată şi pentru colegul meu”, se menţionează în plângere.
“La adresa nr. 31841 a fost anexată şi <situaţia contribuţiilor declarate, încasate şi restante şi a dobânzilor şi penalităţilor calculate, încasate şi restante>, document care cuprinde o multitudine de date eronate. Funcţionarii de la Serviciul Evidenţă Asiguraţi erau obligaţi să calculeze sumele datorate pentru primele două trimestre ale anului 2009 raportat la venitul net estimat, separat pentru fiecare contribuabil, lucru pe care nu l-au făcut. Din toate documentele care atestă plăţile efectuate pe ultimii cinci ani rezultă că nu se datorează nici o sumă din cele pretinse de către CAS Suceava, existând dovezi că s-au achitat chiar sume mai mari decât cele datorate”, se subliniază în plângere.
„Am pierdut calitatea de asigurat şi nu am putut beneficia de drepturile conţinute în pachetul de servicii de bază. De asemenea, am fost obligaţi să plătim toate serviciile medicale care erau incluse în acest pachet în condiţiile în care, numai până la data de 6 iulie 2009, când au fost solicitate adeverinţele de asigurat am achitat, pentru anul 2009, o sumă totală de peste 20.000 lei. Precizăm că, prin decizia de impunere nr. 30639 din 6 iulie 2009, emisă de CAS Suceava, s-a stabilit obligaţia de plată în sumă de 23.632 lei. Aşadar, la data solicitării adeverinţei de asigurat, era achitată aproape integral suma datorată pentru tot anul în curs”, se mai specifică în plângere.

 

Avocatul celor doi notari: “Comportament necorespunzător al angajaţilor CAS”

Paul Vargan, avocatul care-i reprezintă pe cei doi notari, a precizat că, din punctul de vedere al clienţilor săi, există mai multe nereguli.
„Funcţionarii de la Serviciul Evidenţă Asiguraţi au avut un comportament necorespunzător, nu-şi fac datoria şi determină persoanele să piardă ore şi chiar zile pentru a intra în posesia documentelor de care au nevoie. Prin aceste fapte încalcă majoritatea principiilor care stau la baza exercitării funcţiei publice. Noi vrem să tragem un semnal de alarmă, iar dacă alte persoane sunt în aceeaşi situaţie le rugăm să facă publice nemulţumirile”, a declarat avocatul Paul Vargan.

 

CAS nu a primit nici o sesizare oficială

Ieri, preşedintele director general al CAS Suceava, dr. Cristina Iordăchel, a comunicat că nu a primit nici o sesizare oficială la sediul instituţiei, arătând că dacă există încălcări ale legislaţiei în vigoare, acestea pot fi sesizate organelor abilitate în vederea efectuării unor cercetări.
Vizavi de încasarea contribuţiilor la fondul de sănătate de la persoane care desfăşoară activităţi independente, medicul a ţinut să sublinieze că, în conformitate cu prevederile art. 208, pct. 3, lit. e din Legea 95/2006, participarea la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate este obligatorie.
Cristina Iordăchel a explicat că, în conformitate cu prevederile art. 7 şi 8 din Ordinul 617/2007 pentru aprobarea normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobândirea calităţii de asigurat, respectiv asigurat fără plata contribuţiilor, precum şi pentru aplicarea măsurilor de executare silită pentru încasarea sumelor datorate la FNUASS, persoanele care desfăşoară activităţi independente au obligaţia de a vira trimestrial, până la data de 15 a ultimei luni din trimestru, conform prevederilor codului fiscal, contribuţia aplicată asupra venitului net determinat ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile deductibile aferente realizării venitului. Medicul a adăugat că, potrivit prevederilor art. 8, pct. 5 din Ordinul 617/2007, la expirarea termenului prevăzut mai sus, pentru sumele datorate şi rămase neachitate se vor percepe majorări de întârziere, conform procedurii instituite prin codul de procedură fiscală.

 

„Orice sistem de asigurări din lume se bazează pe continuitatea plăţilor”

„Conform art. 2, pct. 3 din Ordinul 617/2007, drepturile de asigurare încetează după trei luni de la ultima plată a contribuţiei. La nivelul CAS avem înregistrat un număr de debitori care au achitat anumite sume reprezentând contribuţii la FNUASS în decursul ultimelor trei luni, însă respectivele sume reprezentau de fapt contravaloarea unor datorii restante la FNUASS din anii precedenţi. Prin urmare, chiar dacă debitorii achită sume pe care dumnealor le consideră ca fiind aferente anului în curs, conform codului de procedură fiscală, art. 115 - Ordinea stingerii datoriilor - alin. 1, pct. b, se consideră achitate <obligaţiile fiscale principale sau accesorii în ordinea vechimii cu excepţia cazului în care s-a început executarea silită>. Prin urmare, dacă sumele achitate nu reprezintă contribuţia care se poate înregistra ca fiind aferentă trimestrului anterior, după 90 de zile de la achitarea integrală a ultimei contribuţii, persoana respectivă îşi pierde calitatea de asigurat. În concluzie, conform legislaţiei în vigoare, contribuţiile se înregistrează în ordinea cronologică a datoriilor şi nu conferă calitatea de asigurat de la data efectuării ultimei plăţi dacă există datorii restante. În plus, conform art. 131 din codul de procedură fiscală, executarea creanţelor fiscale se prescrie într-un termen de cinci ani de la data de 1 ianuarie a anului în care a luat naştere aceste drept. Deci, persoanele care au sesizat că nu li s-a conferit calitatea de asigurat pentru o perioadă următoare de 90 de zile de la data ultimei plăţi, deşi aveau datorii restante, se bazează pe interpretarea în favoarea dumnealor a prevederilor art. 2, alin. 3 <drepturile de asigurare încetează după 3 luni de la ultima plată a contribuţiei - Ordinul 617 pe 2007>. Dacă, într-adevăr, s-ar considera că aceasta este interpretarea corectă a prevederilor legale şi că CAS calculează în mod eronat contribuţiile la FNUASS, înseamnă că în România nimeni nu mai este obligat să plătească asigurările sociale de sănătate în regim de continuitate şi este suficient ca în momentul în care soliciţi servicii medicale prin sistemul de asigurări să plăteşti la fondul de sănătate doar contribuţia aferentă trimestrului respectiv al anului. Orice sistem de asigurări din lume se bazează pe continuitatea plăţilor”, a punctat şeful CAS.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Angajaţi de la CAS, acuzaţi că au scos doi notari în afara sistemului de asigurări de sănătate.
 Vizualizări articol: 1251 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.7 din 6 voturi
Angajaţi de la CAS, acuzaţi că au scos doi notari în afara sistemului de asigurări de sănătate4.756

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei