Prezenţa bannerelor care invită la tratamentul hemoroizilor şi la consumul de bere şi îngheţată pe toată faţada Casei Culturii Suceava l-a scandalizat pe preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, care a cerut, ieri, îndepărtarea urgentă a acestora.
Preşedintele Consiliului Judeţean ne-a declarat, ieri, că i se pare inadmisibil ca pe o instituţie care cel puţin în denumire are termenul „cultură” să fie postate reclame imense care nu au nici o legătură cu actul cultural.
„Solicit decenţă atât firmelor, cât şi proprietarilor de spaţii. Pe Casa Culturii sunt reclame la tratamentul hemoroizilor şi la îngheţată, când mai potrivită ar fi fost anunţarea Festivalului de artă Medievală. Este o problemă de decenţă şi bun simţ şi am cerut mai mult discernământ atunci când se eliberează autorizaţii pentru materiale publicitare. Aici avem totuşi o Casă de Cultură”, a declarat Flutur.
Reprezentantul instituţiei care a eliberat autorizaţia, viceprimarul Viorel Seredenciuc, a declarat că Primăria Suceava a făcut, pe lângă proprietarul clădirii, toate demersurile pentru îndepărtarea bannerelor menţionate. Conform lui Seredenciuc, administratorul de la Casa Culturii l-a asigurat că încearcă să găsească alpinişti utilitari pentru a da jos materialele publicitare.
„La noi, firma a cerut autorizaţie pentru publicitate medicală, nu ne-am gândit că asta vor afişa. De acum încolo vom solicita la autorizare să ni se prezinte şi conţinutul materialului publicitar”, a afirmat viceprimarul, care a mai precizat că totuşi principalul responsabil este proprietarul clădirii care permite, contra cost, utilizarea spaţiului de afişare.
(15 aug 2008, 11:28:54