Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 30 apr 2009 - Anul XIV, nr. 98 (4084)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Bacalaureatul nu va mai fi unic, ci diferenţial pe filiere şi profiluri de licee-proiect Preşedinţie

Joi, 30 Aprilie 2009 (19:55:36)
Bacalaureatul nu va mai fi unic, ci va fi organizat diferenţial pe filiere şi profiluri de licee, iar competenţele dobândite de elevi vor fi evaluate după clasele a II-a, a IV-a, a VI-a şi a IX-a , potrivit proiectului de lege privind învăţământul preuniveristar propus de Preşedinţiei.

În proiect se arată că evaluarea elevilor dobândeşte în mod prioritar funcţia formativă de a optimiza învăţarea prin intervenţii remediale sau planuri individualizate de învăţare. La fiecare final de ciclu curricular vor fi evaluate competenţele dobândite.

La finalul învăţământului preşcolar se face evaluarea competenţelor cognitive, emoţionale şi sociale şi vor fi stabilite planurile de intervenţie remedială, potrivit proiectului elabroat de Comisia prezidenţială.

La finalul clasei a II-a se evaluează, la nivelul fiecărei şcoli, măsura în care elevii au dobândit scris-cititul şi matematica şi se stabilesc planurile individualizate de învăţare pe care învăţătorii le pun în aplicare până în clasa a IV-a. Totodată, se creează Portofoliul de educaţie al elevului şi se face un raport detaliat către părinţi, se mai arată în proiect.

La finalul clasei a IV-a, pe un eşantion reprezentativ, va fi realizată o evaluare din partea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, pentru a diagnostica performanţele învăţământului primar, prin probe similare testelor internaţionale curente.

La finalul clasei a VI-a, fiecare şcoală îşi va evalua elevii pentru a realiza apoi cu ei o învăţare individualizată şi pentru a avea baza de orientare spre un anumit tip de liceu.

Proiectul mai prevede că la finalul clasei a IX-a a învăţământului obligatoriu va fi evaluat la nivel naţional gradul de achiziţie a competenţelor de bază prin teste de tip PISA şi calificative.

Evaluarea va fi făcută prin sisteme şi punctaje similare testelor internaţionale şi prin calificative. Evaluarea competenţelor de utilizare a calculatorului va fi realizează atât la finalul învăţământului obligatoriu, cât şi la finalul liceului.

De asemenea, proiectul prevede şi că elevii pot susţine bacalaureat internaţional.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Bacalaureatul nu va mai fi unic, ci diferenţial pe filiere şi profiluri de licee-proiect Preşedinţie.
 Vizualizări articol: 632 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bacalaureatul nu va mai fi unic, ci diferenţial pe filiere şi profiluri de licee-proiect Preşedinţie0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei