Practicile comerciale incorecte, în care consumatorul plătește mai mult decât ar trebui, nu sunt doar cazuri izolate. De curând, un sucevean care a cumpărat două medalioane de somon de la raionul de pește al unui cunoscut hipermarket sucevean a constatat o diferență semnificativă de gramaj între cantitatea semnalată de cântarul magazinului și cea reală.
Astfel, deși a plătit pentru 480 de grame de somon, bărbatul a sesizat acasă că peștele cumpărat avea 350 de grame, cu 130 de grame mai puțin decât cantitatea semnalată de cântarul „profesionist”.
„Miercuri seară, fiica mea a cumpărat două rondele de somon care au fost cântărite de un angajat al hipermarketului ca având 480 de grame. Acasă am văzut punga cu pește și era evident că nu era aproape jumătate de kilogram de pește. Am cântărit cu un cântar de casă, iar apoi am mers la un magazin de cartier, iar rezultatul a fost același – erau 350 de grame de produs”, a declarat clientul.
Fiind convins că este victima unei înșelătorii, bărbatul s-a întors a doua zi la raionul de pește, unde a recântărit produsul, însă cu același rezultat – 480 de grame. A încercat și la cântarul raionului de fructe și legume, unde ecranul cântarului i-a arătat 350 de grame, suspiciunile adeverindu-i-se de această dată.
”Am încercat decent să vorbesc cu cineva, dar mi s-a spus ba că șeful de raion e în concediu, ba că șeful de echipă e ocupat. Am stat 40 de minute în zadar, am ajuns să cerșesc acolo pe banii mei. Au avut un comportament foarte nepotrivit, ca și cum nu i-a interesat”, a povestit clientul păgubit.
Dezarmat de atitudinea angajaților magazinului, acesta a îndreptat o plângere către Comisariatul pentru Protecția Consumatorului, iar vineri dimineață o echipă din cadrul instituției a mers în control la hipermarket. Comisarii i-au dat câștig de cauză clientului, iar reprezentanții magazinului și-au recunoscut greșeala, menționând că un angajat nou ar fi apăsat greșit o tastă a cântarului.
„Fapta nu este încadrată la practici comerciale înșelătoare, însă hipermarketul va fi sancționat cu o amendat cuprinsă între 2.000 și 20.000 de lei”, a arătat Vasile Latiș, comisar-șef adjunct în cadrul Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Suceava.
„Este vorba de o regretabilă eroare umană”
De partea cealaltă, reprezentanții hipermarketului au menționat că în urma diferenței de gramaj observate de client, au demarat o anchetă internă, concluziile fiind că angajatul raionului a cântărit greșit produsul “Medalion Somon”, nerespectând procedura internă a raionului pește.
Aceștia au recunoscut că au fost sancționați în data de 15 iunie de organele competente, urmând ca angajatul care a efectuat cântărirea produsului să fie cercetat disciplinar.
„Angajații noștri sunt pregătiți în permanență și formați pentru a fi la dispoziția clienților noștri pentru a le oferi servicii de calitate, este în interesul direct al oricărui comerciant să avem angajați bine formați. Așa cum s-a observat în situația de față, este vorba de o regretabilă eroare umană și ne angajăm să restituim suma de bani clientului, monitorizând totodată activitatea vânzătorilor pentru a nu mai întâmpina asemenea situații”, au transmis reprezentanții hipermarketului.
Aceștia au mai subliniat că nici o activitate umană nu este lipsită de greșeli și îl asigură pe client că nimeni nu a avut nici cea mai mică intenție de a greși. Aceștia își cer scuze public pentru greșeala angajatului.
„Magazinul nostru are numeroși clienți, dintre care o bună parte clienți fideli. Ne bazăm astfel pe bună lor opinie și putem demonstra cu ușurință că tratăm cu mare atenție orice problemă”, au mai spus cei de la magazin.
Greșeală
Sucevean țepuit la cântar într-un cunoscut hipermarket
