luni, 17 nov 2008 - Anul XIII, nr. 271 (3952)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,909 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7494 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Aspiraţii

Suceava tinde spre metropolă cu şapte comune satelit

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Zona Metropolitană Suceava s-ar putea înfiinţa, în viitorul apropiat, dacă primarul de Suceava, Ion Lungu, va reuşi să convingă primarii din şapte comune învecinate municipiului reşedinţă de judeţ despre avantajele acestui proiect.

Primarul Ion Lungu a anunţat, într-o conferinţă de presă, că intenţionează să încheie un „parteneriat tip zonă metropolitană”, după modelul asociaţiilor, cu administraţiile locale din Salcea, Şcheia, Adîncata, Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara şi Pătrăuţi. Această asociaţie ar trebui să reprezinte interesele a 147.429 de locuitori şi să administreze un teritoriu de 33.597 ha.

Lungu a declarat că, prin această asociere, toate localităţile membre ar avea de câştigat în ceea ce priveşte dezvoltarea economică, urbanistică şi infrastructura, fără a-şi pierde autonomia administrativă.

„Acum lucrăm la statut, după modelul asociaţiilor, deoarece Suceava este municipiu de rang 1, care nu permite zonă metropolitană. Va fi o adunare generală a acţionarilor, un consiliu director format din primarii localităţilor componente şi fiecare îşi păstrează autonomia”, a afirmat Ion Lungu.

 

Avantajele zonei metropolitane

Zona metropolitană presupune modernizarea infrastructurii în toate localităţile componente, extinderea utilităţilor şi o disciplină urbanistică, ce va împiedica construirea în mod haotic. Costurile de achiziţie a terenurilor în localităţile limitrofe sunt sensibil mai reduse faţă de cele din Suceava, ceea ce va duce la dezvoltarea zonelor rezidenţiale, concomitent cu decongestionarea oraşului.

Mediul local de afaceri şi infrastructura se dezvoltă, se diversifică mijloacele de transport, ceea ce atrage locuitorii din oraş către zone mai aerisite şi mai puţin aglomerate. Acest lucru este, de altfel, deja vizibil prin ansamblurile rezidenţiale care s-au dezvoltat în Moara, Ipoteşti şi Şcheia şi prin numărul mare de investitori care şi-au orientat fondurile către iniţierea de proiecte de amploare în zonele care permit acest lucru - la periferia localităţilor menţionate, pe marginea drumurilor naţionale, comunale şi judeţene, precum şi spre construirea de centre comerciale şi de agrement.

 

Asocierea aduce şi dezavantaje

Zona metropolitană aduce o expansiune în suprafaţă unitară, după un plan arhitectural bine conceput care, ulterior, să nu mai necesite demolări costisitoare sau schimbări de trasee. Dezvoltarea infrastructurii şi a construcţiei de case permite satisfacerea cererii de locuinţe a populaţiei deoarece la condiţii de trai similare locuitorii oraşului nu mai au rezerve în a locui la Pătrăuţi sau Adîncata, de exemplu.
Includerea localităţilor într-o zonă metropolitană oferă posibilitatea colaborării în proiecte care implică finanţări ample şi pe termen lung, proiecte care sunt menite să rezolve problemele localităţilor în cauză şi dezvoltarea în ansamblu, mărind astfel accesibilitatea zonelor respective. Accesul la fonduri europene este mai uşor, creşte economia şi nivelul de trai al populaţiei, iar localităţile cu venituri mici primesc fonduri bugetare mai mari. Dezvoltarea este durabilă şi pe termen lung

Ca dezavantaje ar fi creşterea preţurilor la terenuri şi favorizarea speculaţiilor imobiliare în comunele satelit, blocajele în trafic prin creşterea numărului de autovehicule, dificultăţi de administrare, creşterea taxelor locale pentru locuitorii din Salcea, Şcheia, Adâncata, Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara şi Pătrăuţi, degradarea mediului, prin aglomerarea de locuinţe şi trafic rutier mai intens, restrângerea autonomiei locale, centralizarea fondurilor şi riscul distribuirii preferenţiale a acestora.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Suceava tinde spre metropolă cu şapte comune satelit.
 Vizualizări articol: 3588 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.3 din 6 voturi
Suceava tinde spre metropolă cu şapte comune satelit4.356

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Corect, mai facem citeva mall-uri trimis de
(17 nov 2008, 12:11:50
Pai, stind drept si judecind strimb, numai doi din fratii L au beneficiat de intregirea averilor. Al treilea???? A cam ramas pe de afara sau doar cu firmituri. Si daca ne "metropolizam" si mai facem ceva mall-uri prin Salcea, o sa fie o familie unita si infloritoare. Dar oare cine detine terenurile in zona respectiva? Himmm???? Tare curios sunt, si daca redactorii au timp, astept niste dezvaluiri bomba. Oare despre ce proiecte pe termen lung se vorbeste????? A, mi-e clar. Strazile din Suceava au aproape toate trotuarele pavate, se mai termina scuarurile idioate de dinainte si de dincolo de poduri, mai "trebe" front de lucru. Brusc apare metropolizarea.
2.   Incep sa cred ca ai dreptate trimis de
(17 nov 2008, 15:49:49
Lungu-L nu este in stare sa gestioneze cu cap Suceava. Cum sa dezvolti unitar "metro****" cand orasul se dezvolta haotic, dupa aprobarile unora si interesul altora. La ce-i mai trebuie asociatie? Doar daca l-ar pune pe el presedinte iar acest lucru este foarte probabil ca-i primarul municipiului. Si atunci trai neneaca! Ia sa vezi cum primarul din Patrauti nu mai are dreptul sa puna soba in scoala ca tre sa puna borduri si pavele ca asa a hotarat consiliul director.
3.   Zona metroplitana pentru cine ? trimis de
(17 nov 2008, 19:07:26
Cream zona asta metropolitana, dar c i n e b e n e f i a z a de ea D A C A T O T I S U N T A U T O N O M I ? ? ?

1) Probabil ca nu ajunge pavajul TROTUARELOR din Suceava, SI mai luam cateva comune.

2) Sau vorba de mai sus MAI facem cateva MOLLURI.

3) Probabil ca TRENULETUL d_lui Flutur nu are suficienta cale de deplasare.

DACA COMUNITATEA EOROPEANA DA B A N I I, C U M SE I M P A R T DACA TOTI SUNT AUTONOMI ???
4.   NU ! trimis de
(18 nov 2008, 07:35:33
Stimati domni din comunele satelit sa va impotriviti acestul proiect megaloman! Trecerea de la comuna la zona metropolitana inseamna taxe si impozite mai mari.

Ce va da in schimb ? Defrisari haotice, constructii haotice, Mall-uri, aglomeratie, cozi, drumuri proaste, nervi si pavele bineinteles.

Spuneti un NU hotarat acestui proiect!
5.   .. trimis de
(18 nov 2008, 10:48:00
cap de lemn ce sunteti.. traiti la sate in mizerie, mergeti pe drumuri cu bolovani si cu balega de cal/vaca .. nu vreti sa mergeti pe asfalt sau pe pavele.. traiti in continuare in mizerie ca asa au zis comunistii ca e bine.. ce pot sa zic .. doar ca sunteti inchisi la minte si orice schimbare vi se pare ca e naspa. Nu e bine sa mergi la Mall .. e mai bine la alimentara!!!!!!! INCERCATI SA GANDITI!!!!!!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei