Un studiu recent a relevat faptul că tinerii care merg în mod regulat la bibliotecă îşi sporesc semnificativ şansele de a deveni pasionaţi de lectură, spre deosebire de copiii şi adolescenţii care citesc individual.
Rezultatele sondajului de opinie realizat pe un eşantion de peste 17.000 de elevi, cu vârste cuprinse între opt şi 16 ani, au arătat că există o legătură strânsă între mersul la bibliotecă şi rezultatele foarte bune la citit, lucru datorită căruia şi lectura devine o activitate plăcută. Raportul redactat de Trustul American pentru Educaţie pe baza studiului a arătat că aproape două treimi (64,5 la sută) dintre tinerii care merg în mod constant la bibliotecă citesc mai mult decât ar fi de aşteptat pentru vârsta lor.
În schimb, în cazul elevilor care citesc individual, fără a trece pe la sala de lectură, acest procent este de aproape două ori mai mic, respectiv 35,5 la sută. Ca termen de comparaţie, s-a stabilit că aproximativ 63 la sută dintre tinerii care nu apelează la serviciile bibliotecilor citesc mai puţin decât ar trebui.
Studiul a arătat că elevii cu vârste mici care obişnuiesc să împrumute cărţi de la bibliotecă sunt mai pasionaţi de lectură decât cei care nu calcă pragul acestei instituţii şi, în plus, în fiecare zi citesc mai mult decât li se solicită la şcoală. „Studiul nostru confirmă încă o dată, dacă mai era nevoie, ce rol important joacă bibliotecile publice în procesul de alfabetizare”, a explicat Jonathan Douglas, directorul Trustului American pentru Educaţie.