Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 25 iun 2010 - Anul XV, nr. 147 (4438)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

TransFonD lansează linia telefonică unică de apelat în cazul pierderii sau furtului cardului

TransFonD, împreună cu APERO, anunţă lansarea oficială a liniei telefonice unice, care poate fi apelată în cazul pierderii sau furtului cardurilor, după ce, în cadrul unui proiect pilot desfăşurat în ultimele nouă luni, a obţinut rezultate bune şi a înregistrat o medie lunară de 700-800 de apeluri.

Serviciul este disponibil pentru toţi emitenţii de carduri din România, chiar dacă nu sunt membri ai Asociaţiei de Plăţi Electronice din România (APERO).

În prezent, serviciul este utilizat de cinci bănci, respectiv BCR, BRD, Bancpost, Banca Transilvania şi CEC Bank, care deţin împreună peste 60% din piaţa cardurilor bancare din România.

"Nu am inventat roata. În statele dezvoltate, în special din vestul Europei, funcţionează de mult mai multă vreme un serviciu similar", a declarat Răzvan Faer, şef departament strategie şi marketing TransFonD.

Faer a arătat că, în prezent, TransFonD discută cu încă patru emitenţi de carduri pentru utilizarea serviciului, dar cei mai mulţi au aşteptat să vadă cum funcţionează, iar o parte au invocat, indirect, condiţiile dificile ale crizei.

Sistemul oferit de TransFonD se bazează pe o tehnologie care asigură preluarea apelului în maxim 30 de secunde şi permite procesarea simultană a maxim 90 de apeluri.

"Am reuşit să ne depăşim aşteptările în ceea ce priveşte performanţa. În cele nouă luni ale desfăşurării proiectului pilot, serviciul a înregistrat o rată de preluare a apelurilor în mai puţin de 20 de secunde de 89,1%, faţă de nivelul la care ne-am aşteptat, de 80%, iar disponibilitatea sistemului a fost de 99,97%", a spus Faer.

El a menţionat că există un criteriu unde performanţele au fost sub aşteptări, şi anume timpul de procesare a apelurilor care ajung la operatorul uman a fost de 47 de secunde, comparativ cu un timp anticipat de 30 de secunde, întrucât oamenii nu cunosc serviciul şi stau şi cer clarificări înainte de a reclama un incident.

"M-am întâlnit cu clienţi ai băncilor înrolate care nu au aflat de LUC (Linia de Urgenţă pentru Carduri - n.r.). Se pierd cu siguranţă mai multe carduri decât cele pe care ajungem să le identificăm prin intermediul serviciului. Am avut în timpul programului pilot o medie de 600-700 de apeluri pe lună. Nu ne dorim să avem mai multe incidente, dar este clar că avem de-a face cu o necunoaştere a posibilităţii de a apela la acest număr de urgenţă", a spus Faer.

Totodată, Adrian Apolzan, preşedintele APERO, a arătat că numărul cardurilor furate este de 20.000 - 30.000 de unităţi, în condiţiile în care în zona bancară există circa 12 milioane de carduri.

"Frecvenţa pierderilor este legată de anumite momente din an, adică de perioadele în care utilizarea lor creşte, cum ar fi Sărbătorile de Crăciun, Paşte sau concediile. Uneori oamenii ţin cardul acasă, şi îl iau în ziua de salariu, când scot banii, iar pe urmă îl pun iar în sertar", a spus Apolzan.

El a menţionat că, după apelarea liniei de urgenţă, cardul este instantaneu menţionat în sistem ca furat - pierdut.

Apolzan, care ocupă şi funcţia de director de Carduri al ING Bank România, a arătat că şi banca pentru care lucrează va utiliza probabil într-o lună sau două serviciul liniei de urgenţă, în prezent fiind negociat contractul.

Faer a precizat că, după includerea ING în rândul băncilor care utilizează serviciul, cota de acoperire a pieţei locale de carduri bancare va ajunge la peste 70%, în condiţiile în care nici în prezent nivelul nu este departe de acest prag.

Pe de altă parte, Apolzan a spus că obiectivul este de a ajunge la o acoperire a pieţei bancare a cardurilor prin serviciul de urgenţă de 80-90% în doi ani.

TransFonD acţionează pe piaţa financiar-bancară din România din anul 2001, având în vedere ca obiectiv major implementarea şi operarea sistemului electronic de plăţi. Compania este administrator şi operator al sistemului electronic de decontare pe bază netă a plăţilor de mică valoare, până la 50.000 de lei, (SENT), operator al sistemului de decontare a plăţilor de mare valoare (ReGIS) şi al sistemului de depozitare şi decontare a tranzacţiilor cu titluri de stat (SaFIR).

APERO, înfiinţată în 2008, acoperă prin cei 28 de membri, emitenţi bancari, IFN-uri, procesatori de carduri, furnizori de infrastructură, aplicaţii şi servicii de outsourcing, integratori de comerţ electronic, peste 70% din piaţa cardurilor.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului TransFonD lansează linia telefonică unică de apelat în cazul pierderii sau furtului cardului.
 Vizualizări articol: 456 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TransFonD lansează linia telefonică unică de apelat în cazul pierderii sau furtului cardului0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei