TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
luni, 20 sep 2010 - Anul XV, nr. 221 (4512)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9262 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,08 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Numărul clienţilor nemulţumiţi ai băncilor organizaţi în grupuri pe internet a trecut de 12.000

Luni, 20 Septembrie 2010 (15:23:17)

Numărul clienţilor nemulţumiţi ai băncilor care fac parte din grupuri pe internet a trecut de 12.000 şi continuă să crească, însă aceştia reprezintă deocamdată doar 0,28% din totalul persoanelor care au credite.

Luni a expirat termenul de 90 de zile până la care băncile au fost obligate să pună în practică OUG 50/2010 privind creditele acordate populaţiei şi să înştiinţeze clienţii cu privire la alinierea contractelor vechi la noile reglementări. Potrivit interpretărilor bancherilor, actele adiţionale la contracte mai pot fi semnate sau refuzate pe parcursul a încă două săptămâni.

Mii de clienţi s-au hotărât deja să dea în judecată băncile, considerând că acestea încalcă prevederile OUG 50/2010, dar şi unele reglementări mai vechi, şi solicită de exemplu rambursarea comisionului de risc perceput pe perioada desfăşurării creditului, a banilor primiţi de bancă în urma modificării abuzive a dobânzilor sau ca urmare a calculării în mod greşit a dobânzii.

De exemplu, avocatul Gheorghe Piperea a semnat deja contracte de asistenţă juridică cu 500 de clienţi ai Volksbank şi 530 de clienţi ai BCR.

"În cazul celor două bănci există intenţia de a declanşa procese, în care să îi reprezint eu sau alte case de avocatură, manifestată din partea a 3.700 de clienţi Volksbank şi 1.000 de clienţi ai BCR. În plus, există circa 200 de clienţi ai Raiffeisen care sunt pe punctul de a semna contracte cu mine", a spus Piperea.

Şi avocatul Marius-Vicenţiu Colţuc a afirmat că a semnat deja contracte pentru a reprezenta circa 500 de clienţi ai OTP Bank, Volksbank şi BCR, şi anticipează că aproape toate persoanele care au refuzat semnarea actelor adiţionale la contracte vor decide să dea în judecată instituţiile de credit.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat, săptămâna trecută, că băncile preferă să meargă în instanţă decât să ofere dobânzi la creditele vechi cel mult egale cu ratele la împrumuturile noi pentru că anticipează un număr relativ mic de clienţi care se vor adresa justiţiei.

În prezent, clienţi ai 16 bănci - Volksbank, BCR, Bancpost, BRD, Alpha Bank, OTP Bank, Raiffeisen, Banca Transilvania, Banca Românească, Piraeus Bank, RBS Bank România, Credit Europe Bank, ING, CEC Bank, Millennium Bank şi UniCredit Ţiriac Bank - s-au organizat în grupuri pe yahoo pentru a fi mai bine informaţi cu privire la problemele pe care le întâmpină cu banca şi despre cum să negocieze cu instituţia, dar şi pentru a putea să declanşeze procese colective împotriva băncilor.

Avocaţii sfătuiesc persoanele care au credite să meargă la sucursalele de unde au contractat împrumuturile pentru a cere actele adiţionale, chiar dacă nu le semnează, întrucât fără aceste documente nu vor putea să facă sesizări la ANPC şi nici să introducă plângeri în instanţă.

Potrivit datelor BNR, aproximativ 4,5 milioane de persoane au cel puţin un credit, depăşind numărul total de salariaţi. Ordonanţa 50 vizează aproape 8 milioane de contracte de credit.

Grupurile pe internet înfiinţate de clienţii băncilor reuneau luni 12.580 de persoane şi cresc continuu. În dimineaţa zilei de luni, încă aproximativ 70 de persoane au devenit membri ai acestor grupuri.

În luna iunie, Guvernul a aprobat Ordonanţa de Urgenţă 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune în legislaţia românească Directiva Europeană 48/CE/2008, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipată la creditele cu dobândă variabilă şi calcularea dobânzii în funcţie de un indice de referinţă transparent, la care se adaugă o marjă fixă, care nu poate fi modificată faţă de contractul iniţial.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Numărul clienţilor nemulţumiţi ai băncilor organizaţi în grupuri pe internet a trecut de 12.000.
 Vizualizări articol: 254 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Numărul clienţilor nemulţumiţi ai băncilor organizaţi în grupuri pe internet a trecut de 12.0000.05

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei