Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 1 apr 2008 - Anul XIII, nr. 77 (3758)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6361 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Emisiile de CO2 şi alte noxe trebuie să aibă ponderi egale în noua taxă auto, susţin constructorii

Marţi, 1 Aprilie 2008 (15:40:24)

Reprezentanţii Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) susţin noua taxă auto, însă consideră că emisiile de CO2 şi alte noxe ar trebui să aibă ponderi egale, de 50% pentru fiecare categorie, astfel încât grila de taxare să nu avantajeze diferenţiat producătorii din domeniu.
  Ponderea de 30% pentru emisiile de CO2 şi de 70% pentru alte noxe ar putea dezavantaja constructorii non-europeni, care nu au obligativitatea de a înscrie nivelul de dioxid de carbon în certificatele automobilelor şi astfel chiar dacă maşina emite mai puţin dioxid de carbon decât ţinta europeană de 130g/km, taxa este mai mare decât ar trebui să fie pentru că se calculează în funcţie de nivelul altor noxe, apreciază preşedintele ACAROM, Constantin Stroe.

"Am o părere bună despre noua taxă pentru că respectă cerinţele europene privind protecţia mediului şi pentru că e clar că actuala formulă trebuie înlocuită, însă am câteva observaţii. De exemplu, la maşinile Euro 4, ponderea de 30% a emisiilor de CO2 este prea mică în comparaţie cu ponderea de 70% a altor noxe, fapt ce ar putea dezavantaja alţi constructori decât cei europeni. De asemenea, taxa pentru un Logan echipat cu motor diesel a cărei limită de emisii de CO2 este de sub 130g/km este fixată nedrept la 247 de euro. Grila nu are nicio flexibilitate, taxând egal maşinile, indiferent de motorizare", a declarat Stroe pentru MEDIAFAX.

El deţine şi funcţia de vicepreşedinte al Automobile Dacia.

Ministrul Mediului, Attila Korodi, a declarat, luni, că pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 în formula de calcul a noii taxe proporţia va fi de 30% dioxid de carbon şi 70% alte noxe.

Reprezentantul ACAROM - asociaţie care reuneşte aproape 120 de firme din industria auto - este de părere că egalizarea ponderilor menţionate ar stimula constructorii să fabrice motoare de generaţii noi, care să polueze mai puţin.

Stroe a spus că persoanele care aleg să cumpere o maşină care emană sub 130g de CO2/km ar trebui recompensate cu o primă, pentru a stimula comercializarea vehiculelor cât mai puţin poluante.

"Clienţii care aleg să cumpere o maşină care emite de exemplu 120g/km - adică sub ţinta europeană - nu ar trebui taxate, ci din contră ar trebui să primească o primă", a afirmat preşedintele ACAROM.

El a adăugat că va prezenta observaţiile sale în dezbaterea publică privind taxa auto care va avea loc la 10 aprilie.

Taxa auto creşte pentru maşinile noi vândute în România, toate cu motoare care corespund normelor Euro 4, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import.

Astfel, pentru un Logan nou pe benzină cu motor Euro 4 de 1.400 centimetri cubi (cmc), cu 75 de Cai Putere (CP), noua taxă auto, aplicabilă de la 1 iulie, va fi de 245,8 euro, faţă de 160,6 euro conform actualului algoritm. Pentru acelaşi autoturism, dar echipat cu un motor de 1.600 cmc, care dezvoltă 90 CP, noua taxă va fi de 387,6 euro, faţă de 183,6 euro în prezent. Pentru un Logan cu motor diesel de 1.500 cmc (85 CP) taxa auto va fi de 315 euro, faţă de 172,1 euro după Codul fiscal actual.

Noul sistem de clacul indică valori în scădere la jumătate pentru taxele aplicate autovehiculele Euro 2 şi Euro 1 cu motoare de până la 2.000 de centrimetri cubi şi reduceri chiar mai mari la maşinile non-euro.

La categoria Euro 1, taxa coboară de aproape trei ori la maşinile cu vechime de 10-11 ani şi capacitate de 1.400 cmc, de la 3.606 euro la 1.323 euro. Diferenţa dintre nivelurile actuale şi cele propuse de Guvern scade odată cu creşterea capacităţii. Autoturismele de 1.600 cmc, vechi de 10-11 ani, vor fi taxate cu 2.376 euro, faţă de 4.121 în prezent, cele de 1.900 cmc cu 3.591 euro faţă de 4.894 euro, iasr cele de 2.000 cmc cu 3.780 euro comparativ cu 5.152 euro.

Proiectul urmează să fie supus dezbaterii publice înainte de a fi aprobat de Guvern sub forma unei ordonanţe de urgenţă.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Emisiile de CO2 şi alte noxe trebuie să aibă ponderi egale în noua taxă auto, susţin constructorii.
 Vizualizări articol: 576 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Emisiile de CO2 şi alte noxe trebuie să aibă ponderi egale în noua taxă auto, susţin constructorii0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei