Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 1 apr 2008 - Anul XIII, nr. 77 (3758)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6361 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Discovery va produce programe scurte, cu subiecte din România

Marţi, 1 Aprilie 2008 (14:38:56)

Discovery va produce programe de scurtă durată cu subiecte din România, realizate de case de producţie locale, iniţiativa în acest sens fiind demarată deja, după cum a anunţat, marţi, Ada Roseti, Channel Manager al Discovery Networks în România.
  Anunţul a fost făcut de Ada Roseti, în cadrul unei conferinţe de presă, la care au participat şi Katarzyna Kieli, Senior Vice President, Discovery Networks EMEA, şi Monika Kinal, Corporate Communications Manager CE.

Astfel, Ada Roseti, numită în luna februarie în fruntea biroului din România al Discovery, a prezentat noua grilă a televiziunii, adaptată la publicul românesc, şi strategia de dezvoltare a postului. În acest sens, ea a explicat că Discovery va produce programe de scurtă durată, cu subiecte de interes local, care ar putea fi chiar filmate în România, în funcţie de costurile financiare.

"La nivelul localizării efective vom începe prin a produce nişte viniete locale, programe de scurtă durată, cu subiecte de interes local, care să fie tratate însă într-o manieră de tip Discovery şi care să fie la un standard de calitate comparabil cu ale celorlalte programe. Aceste viniete vor fi difuzate între programele mari Discovery, într-o structură pe care o vom comunica, şi vor fi modul nostru de a începe să aducem şi România în Discovery nu doar Discovery în România (...) Suntem deja în partea de căutări, nu aş spune pre-producţie, care înseamnă un proiect ferm, şi încă nu am luat o decizie. Avem mai multe lucruri pe care le studiem în acest moment. Căutăm subiectele", a declarat Ada Roseti.

Ea a explicat că programele vor avea o durată de maxim 5 minute şi vor fi difuzate în calupuri. "Le vom produce, în principiu, împreună cu sponsori, cu parteneri comerciali, iar producţia va fi făcută de case de producţie locale, cel mai probabil. Vom facem pentru fiecare proiect de genul ăsta un concurs, o licitaţie, în afară de cazul în care nu vine un partener cu o producţie deja făcută, care să se încadreze în cerinţele noastre de imagine, de realizare. Dar asta este foarte puţin probabil să luăm ceva făcut", a spus Roseti, precizând că în 2007 a existat un asemenea proiect, de 1 minut şi 10 secunde, făcut în România de Discovery, împreună cu firma Timişoreana, despre istoria primei fabrici de bere din România, un short de 1 minut şi 10 secunde.

Totodată, strategia Discovery pentru România vizează şi o grilă de programe localizată pentru publicul românesc. Noua grilă a fost pregătită, potrivit Katarzynei Kieli, pe baza cercetărilor derulate de Discovery Networks în 2007. "Investim în localizare. Avem o imagine foarte bună în România, o piaţă foarte importantă pentru noi. România este cea de-a doua piaţă ca mărime din această parte a Europei", a spus Katarzyna Kieli, precizând că Discovery Channel a avut, în România, în 2007, 14,8 milioane de telespectatori.

"Numărul de telespectatori pentru Discovery a crescut în 2007, faţă de 2006, deşi numărul de telespectatori pentru celelalte televiziuni a fost în scădere", a spus ea. În acest context, Ada Roseti a precizat că ratingurile Discovery au crescut cu 23% anul trecut, faţă de 2006, în condiţiile în care ratingurile totale pe piaţa de televiziune au scăzut cu 7%. În acelaşi timp, pe plan naţional, Discovery a avut o creştere cu 17%.

Astfel, noua grilă localizată a postului Discovery, care poate fi văzută pe ecrane începând de marţi, a fost construită în jurul emisiunii "Cum se fabrică/ How it's made", care a fost mutată de la ora 20.00, la ora 19.00, la concurenţă cu jurnalele de ştiri.

"Grila a fost făcută pornind de la ceea ce exista până acum, grila comună pentru Polonia, Ungaria şi România. Am dorit să nu produc rupturi care să ducă la confuzii în mintea telespectatorului fidel. Am făcut o localizare încercând să ne adresăm spectatorului potenţial acolo unde se află el. Am vrut să nu avem programe pentru brăbaţii tineri la ora la care ei nu sunt acasă. Ne-am bazat pe studii de audienţă făcute la nivel local şi am folosit ca puncte de sprijin acele programe ale căror audienţe au fost în mod constant mari până acum. Şi câştigător din toate punctele de vedere, la toate categoriile, rating, share, a fost programul "Cum se fabrică/ How it’s made". Este programul nostru cel mai iubit (...) Am făcut o mişcare riscantă, am luat cel mai puternic program al nostru şi l-am aruncat în luptă împotriva celui mai dificil tip de programe, l-am programat la ora 19, la concurenţă cu ştirile. În mod normal,cu atât mai mult, într-un an electoral, ştirile nu pot fi bătute", a susţinut Ada Roseti.

Totuşi, ea a precizat că publicul va avea posibilitatea să aleagă. "Nu ne propunem să ţinem spectatori uitându-se la noi timp de o oră întreagă. Într-o oră pot să intre opt programe de tipul "How it's made". Asta înseamnă că cei care sunt interesaţi de ştiri pot urmări informaţiile timp de cinci-zece minute şi acolo unde structura programelor de ştiri nu le mai satisface curiozitatea, pot să îşi satisfacă această curiozitate în modul cel mai clar curat şi frumos de către acest program pe care-l oferim", a spue ea.

O altă modificare în grila Discovery este luni seara, de la 22.00, când postul va difuza două emisiuni dedicate iubitorilor de fotbal. "Având în vedere că e un an cu foarte mult sport, luni seara, când nu sunt programate meciuri de fotbal, avem un grupaj de două programe foarte puternice, dedicate publicului masculin - "Stiluri de luptă", de la ora 22.00, şi "Huliganii fotbalului", de la 23.00", a spus Ada Roseti.

Totodată, grila televiziunii aduce şi un program de trei ore, în fiecare weekend, care cuprinde emisiuni întrudite ca temă - istorie, ştiinţă etc. "Restul programelor Discovery au fost reaşezate", a explicat Roseti.

Noua grilă a Discovery va fi mediatizată printr-o campanie de marketing "Aici devine interesant", care pune accentul pe promovarea celor mai importante premiere şi programe de succes ale postului. Campania a fost lansată la 1 aprilie şi se va derula pe tot parcursul lunii. Publicul ţintă al campaniei este reprezentat de tineri curioşi, pasionaţi de lumea din jur.

Mijloacele de promovare a grilei postului sunt stripe-uri pe mijlocul paginii în ghiduri TV (Pro TV Magazin, Oblique TV şi ghidul Evenimentului Zilei). Totodată, programul "Cum se fabrică" va fi promovat, în premieră, în supermarketuri, prin intermediul sistemelor de televiziune cu circuit închis, amplasate lângă casele de marcat. La acestea se adaugă un spot radio, care va fi difuzat pe Europa FM, în timp ce bannere online vor fi postate pe site-urile www.gsp.ro şi www.hotnews.ro.

Deşi nu a făcut publice bugetele campaniilor de marketing şi PR, Ada Roseti a precizat că o mare parte din fonduri au mers pentru promovarea programului "Cum se fabrică".

Discovery Networks distribuie cinci canale în România: Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Animal Planet şi Discovery Travel&Living.

Katarzyna Kieli a anunţat, în aceeaşi conferinţă de presă, că Discovery Science a fost rebranduit şi este distribuit, începând de marţi, cu un nou logo şi o nouă siglă. Tot în aprilie, va fi lansat Discovery World, care va înlocui Discovery Civilisation. "Canalul va răspunde nevoii telespectatorilor care-şi doresc să vadă documentare clasice. Discovery World va prezenta nu doar partea de civilizaţie, ci şi programe legate de date concrete şi fapte (...) Discovery Science va fi un canal despre ştiinţă şi tehnologie. Va fi un post în care se va vorbi atât despre tehnologii şi descoperiri de mare anvergură, dar şi despre lucruri simple", a mai spus ea.

În ceea ce priveşte audienţa, Kieli a explicat că Discovery Channel are o audienţă formată din bărbaţi de vârstă tânără. Aceeaşi audienţă, dar mai tânără, are şi Discovery Science, în timp ce Discovery World se adresează publicului masculin şi feminin, matur.

Katarzyna Kieli a explicat că Discovery Networks a lucrat la noul portofoliu, în 2007. "Procesul a durat cam pe durata anului 2007. Totul a fost creat in house, pentru rebranding, cu echipa din SUA şi Marea Britanie. Cercetarea s-a făcut cu o agenţie specializată", a spus Kieli, precizând că de partea de creaţie s-a ocupat agenţia Headvertising.

Discovery Communications este una din cele mai mari companii din lume în domeniul producţiei de programe documentare, ajungând în casele a peste 1,5 miliarde de oameni, din peste 170 de ţări. Prin televiziune şi media digitale, Discovery însumează mai mult de 100 de canale la nivel mondial, incluzând Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science şi Discovery HD. În Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, există 12 mărci Discovery ce pot fi urmărite de 167 de milioane de abonaţi din 108 ţări, cu programe disponibile în 24 de limbi. Discovery Communications este proprietate a Discovery Holding Co., Advance/Newhouse Communications şi a lui John S. Hendricks, fondatorul şi preşedintele Discovery.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Discovery va produce programe scurte, cu subiecte din România.
 Vizualizări articol: 593 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Discovery va produce programe scurte, cu subiecte din România0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei