Investigaţia Comisiei Europene (CE) referitoare la privatizarea Automobile Craiova ar putea obliga Ford să amâne producţia unui nou model de automobil mic în România, a declarat purtătorul de cuvânt al Ford of Europe, Tom Malcolm, citat de autonews.com.
"Depinde de cât va dura investigaţia. Atenţia noastră este îndreptată spre Bruxelles, întrucât asistăm guvernul român pentru a da un răspuns complet la întrebările Comisiei", a spus Malcom.
Autorităţile de la Bruxelles au iniţiat o investigaţie, pe baza informaţiilor din presă, prin care verifică dacă anularea datoriilor şi impunerea unor condiţii la privatizarea Automobile Craiova reprezintă ajutor de stat. Decizia de deschidere a investigaţiei a fost transmisă autorităţilor române la 10 octombrie.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Gheorghe Oprescu, a declarat, la sfârşitul lunii noiembrie, că UE ar putea formula în perioada imediat următoare o opinie în cazul investigaţiei referitoare la privatizarea Automobile Craiova.
Directorul general al Ford of Europe, John Fleming, a afirmat, în urmă cu trei luni, că grupul intenţionează să înceapă producţia unui nou automobil în România până la sfârşitul anului 2008.
Finalizarea acordului privind preluarea Automobile Craiova de către Ford ar fi urmat să aibă loc la 30 ianuarie 2008.
"Investigaţia va întârzia preluarea oficială", a mai spus Malcolm.
Ford a fost singurul ofertant pentru Automobile Craiova, după ce General Motors a decis în ultimul moment să nu depună o ofertă.
Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu grupul Ford, în limba engleză, a fost semnat la 12 septembrie la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt, iar cel în limba română a fost parafat două zile mai târziu, la Craiova.
Ford a preluat acţiunile deţinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova - reprezentând 72,4% din capital - pentru 57 milioane de euro, producătorul american angajându-se la investiţii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii şi la suplimentarea numărului de angajaţi.