Colegiul Regal al Psihiatrilor (RCP) din Marea Britanie cere mass-media să nu mai promoveze imagini ale unor corpuri nesănătoase şi să nu mai prezinte într-o formă "strălucitoare" şi atractivă bolile de nutriţie, informează BBC News Online.
Potrivit reprezentanţilor Colegiul Regal al Psihiatrilor, mass-media contribuie la proliferarea bolilor de nutriţie, mai ales în rândul tinerilor, prin popularizarea modelelor foarte slabe şi a imaginilor modificate digitale.
Organizaţia a cerut să se renunţe la utilizarea modelelor forte slabe, iar reclamele care folosesc imagini prelucrate digital să aibă un semn distinctiv.
Potrivit doctorului Adrienne Key, de la secţia de boli de nutriţie a Colegiului Regal al Psihiatrilor, din ce în ce mai multe studii arată că mass-media joacă un rol important în proliferarea bolilor de nutriţie mai ales printre adolescenţi şi tineri.
"Deşi factorii biologici şi genetici joacă un rol important în dezvoltarea acestor patologii, factorii psihologici şi sociali sunt, de asemenea, relevanţi. De aceea facem apel la media să fie mai responsabile cu mesajele pe care le distribuie", a mai spus Key.
Psihiatri sunt îngrijoraţi de faptul că multe dintre articolele din reviste sunt neechilibrate şi oferă sfaturi despre diferite diete fără să ofere informaţii şi despre pericolele unor astfel de regimuri extreme.
Totodată, reprezentanţii RCP au mai precizat că articolele în care este criticat aspectul vedetelor îi poate face pe cititori şi mai nemulţumiţi de imaginea lor.
RCP doreşte ca următorul guvern britanic să instituie o organizaţie formată din politicieni, reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate, editori de reviste, membri ai forurilor de control şi specialişti în disfuncţii alimentare, care să pună la punct un cod etic editorial.
Potrivit lui Annabel Brog, editor al revistei Sugar, cea mai bine vândută publicaţie pentru adolescenţi din Marea Britanie, titlul pe care îl reprezintă are deja o atitudine responsabilă faţă de aceste probleme.
"Încercăm foarte mult să fim o influenţă pozitivă când vine vorba de greutate şi imagine", a declarat Brog.
În ceea ce priveşte recomandările unui for etic, Brog crede că ar fi nepotrivit să fie pus un semn distinctiv pe imaginile prelucrate digital.
"Ar fi dificil să stabileşti o limită. Deseori tehnologia digitală este folosită doar pentru a adăuga mai multă luminozitate culorilor, nu pentru a face modelul mai frumoasă sau perfectă", a mai spus Brog.