Google
TOYOTA - Programul Rabla 2020
TOYOTA - Programul Rabla 2020
TOYOTA - Programul Rabla 2020
 
luni, 2 mar 2020 - Anul XXV, nr. 50 (7355)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,8421 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,3983 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Timflow
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

PRO SĂNĂTATE

Omega-3 și sănătatea creierului

La începutul anilor 1970, medicii danezi au observat că poporul inuit din Groenlanda înregistrează o incidență foarte mică a bolilor cardiace, a depresiei, anxietății și artritei, deși aveau o dietă bogată în grăsimi. Recent, cercetătorii au constatat că doi dintre compușii de tip omega-3, pe care inuiții le consumau în cantități mari – acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul decosahexaenoic (DHA) – au un rol esențial în reducerea plăcii arteriale, în prevenirea cardiopatiilor, a accidentelor cerebrale și în menținerea unei bune funcționari a creierului. Cercetări mai recente au stabilit că aceste grăsimi din uleiuri de pește, EPA și DHA, sunt cu adevărat esențiale în prevenirea arterosclerozei, atacurilor de cord, depresiei și chiar a cancerului. Se estimează că cel puțin 85% dintre persoanele care trăiesc în occident au un deficit de acizi grași omega-3, majoritatea ingerând o cantitatea prea mare de acizi grași omega-6, o familie de acizi grași polinesaturați consumați, în principal, sub forma uleiurilor vegetale obișnuite.

Mai simplu spus, pentru a înțelege câte ceva despre lipidele de care corpul are nevoie: toate grăsimile alimentare sunt un amestec de două tipuri diferite, saturate și nesaturate. Grăsimile nesaturate includ grăsimi polinesaturate și mononesaturate. Omega-3 și omega-6 sunt tipuri de grăsimi polinesaturate. Ele se numesc „esențiale” deoarece corpul nostru nu le poate produce din alte grăsimi, deci trebuie să le obținem din alimentație. În corp există multe tipuri de grăsimi. Câteva dintre cele mai importante se găsesc în lista compușilor care alcătuiesc pereții celulelor din organism. După ce au studiat aceste grăsimi, cercetătorii au ajuns la concluzia că atunci când proporția de omega-6 și omega-3 depășește raportul 4:1, persoanele respective suferă de numeroase probleme de sănătate. Faptul e deosebit de semnificativ, din moment ce în carnea vitelor hrănite cu cereale proporțiile pot depăși 20:1, pe când în carnea vitelor hrănite cu iarbă sunt în jur de 3:1.

În ultima sută de ani, alimentația noastră a suferit o schimbare rapidă și fără precedent. În această perioadă s-a dezvoltat industria modernă a uleiurilor vegetale; aceste uleiuri provin în principal din plante bogate în grăsimi omega-6, nu omega-3. Agricultura modernă a sporit și ea producția de acizi omega-6, acordând prioritate cerealelor furajere pentru hrana animalelor domestice, dar cerealele sunt bogate doar în grăsimi omega-6. Udo Erasmus autorul cărții „Grăsimea poate vindeca, grăsimea poate ucide” afirmă: „Simptomele deficitului de omega-3 includ întârzierea de creștere, probleme emoționale, de vedere și învățare, de coordonare motrică, slăbiciune generală, furnicături în brațe și picioare și modificări comportamentale.” În ziua de astăzi, din cauza dietei moderne proporția estimată este în jur de 20:1. Strămoșii noștri au evoluat cu o dietă în care proporția de omega-6 și omega-3 era de aproximativ 1:1 sau 2:1.

Testele clinice au arătat că suplimentarea cu ulei de pește este eficientă în tratamentul multor afecțiuni, printre care artrita reumatoidă, diabetul, colita ulcerativă, depresia și boala Raynaud. Recunoscând beneficiile unice ale acizilor omega-3, în special EPA și DHA, și consecințele grave ale unui dezechilibru între acizii omega-3 și omega-6, Institutul Național American de Sănătate a publicat recent recomandările sale privind raportul zilnic de acizi grași. Aceste recomandări indică următoarele cantități: 60mg de EPA și DHA, 2,22g zilnic de acid alfa-linolenic (ALA) și 4,44 de acid linoleic ce se găsește în acizii omega-6. Acizii grași naturali ca omega-3 se găsesc în cantități mari în peștii de adâncime. Acest tip de grăsime nu îngrașă; dimpotrivă, ajută de fapt în curele de slăbire la curățarea arterelor, la reglarea tensiunii arteriale și scăderea colesterolului.

Pe scurt, cu cât sunt mai puțini acizi inflamatori omega-6 și mai mulți acizi omega-3 cu atât mai bine deoarece echilibrarea proporției dintre ei contribuie la combaterea bolilor prin vindecarea sistemelor nervos, imunitar și hormonal și hrănirea adecvată a creierului.

Psiholog Mihai Moisoiu

Tel. 0753937223

www.mihaimoisoiu.ro

E-mail: mmmoisoiu@gmail.com

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Omega-3 și sănătatea creierului.
 Vizualizări articol: 1661 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.87/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.9 din 30 voturi
Omega-3 și sănătatea creierului4.9530

Shopping City Suceava
LaStrada - Incaltaminte - Piele - Blanuri - Accesorii
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Abonamente Monitorul de Suceava
Toyota - Programul Rabla 2020
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei