Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 6 aug 2019 - Anul XXIV, nr. 181 (7182)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9737 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6664 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Proiectul „Sezonul România - Franţa 2019” la Şcoala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Fălticeni

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Pe parcursul a câteva luni, Proiectul „Sezonul România - Franţa”, care s-a desfăşurat în perioada noiembrie 2018 - iulie 2019 şi care a coincis cu Preşedinţia României la Consiliul Uniunii Europene, dar şi cu celebrarea a două Centenare, cel al Marii Uniri, respectiv al sfârşitului Primului Război Mondial, a inclus peste 300 de activităţi artistice, culturale, ştiinţifice şi educaţionale, organizate de instituţii partenere din cele două ţări. Printre acestea s-a numărat şi proiectul „C`est ma ville” (Acesta este oraşul meu) care le-a oferit elevilor francezi şi români ocazia să se întâlnească în mod virtual, să se descopere, să afle mai multe lucruri despre viaţa şi oraşul în care locuiesc. Elevii au făcut schimb de informaţii, fotografii, filme, iar fiecare şcoală a organizat o expoziţie despre oraşul şcolii partenere.

Din judeţul Suceava au fost selectate opt şcoli, una dintre acestea fiind Şcoala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” din Fălticeni. Clasa a VII-a A (25 de elevi) a avut bucuria să colaboreze cu grupul celor 21 elevi francezi cuprinşi în „Parcours d`excellence” (traseul de excelenţă) de la Collège Jean Moulin din oraşul Alès. Elevii fălticeneni au fost coordonaţi şi îndrumaţi de profesoarele Elena Paşcovici (limba franceză), Doina Mihăilă (informatică) şi  bibliotecara Doriana Stan. Prima provocare pentru elevii celor două şcoli a fost să-şi imagineze cum arată oraşul partenerilor de proiect, elevii fălticeneni scriind: „Cred că este un oraş mare, cu multe clădiri, muzee, monumente, oameni buni la suflet şi vorbăreţi” (Andreea); „Cred că oraşul e mic, dar frumos, cu monumente, clădiri interesante, parcuri” (Sara); „Cred că are cam 2000 de locuitori, oameni prietenoşi, amabili” (Angelica); „Cred că este un oraş ecologic” (Amalia); „Este în regiunea Bretagne. Are multe lumini, este un oraş dezvoltat” (Sabin).

 

Călătorie în oraşul Alès cu ajutorul imaginilor şi documentelor

„Elevii noştri au lucrat pe echipe, s-au documentat (din cărţi, albume, reviste, site-uri web), au selectat informaţiile, le-au tradus în limba franceză, au făcut fotografii în oraş, au ales imagini relevante, apoi le-au trimis partenerilor francezi, fie în documente word, fie în prezentări PPT. Cele şase echipe au avut ca teme: Fălticeni - localizare, relief, ape; Istoria oraşului Fălticeni; Învăţământul fălticenean; Muzee şi monumente din Fălticeni; Personalităţi ale literaturii din Fălticeni; Personalităţi artistice şi istorice ale oraşului.

După ce au aflat că este vorba despre oraşul Alès (situat în regiunea Occitanie), elevii au răspuns celei de-a doua provocări: să-şi imagineze că sunt în vacanţă, călătoresc în Franţa, sunt în Alès şi trimit o vedere familiei sau unui prieten”, ne-a spus prof. Elena Paşcovici, coordonatorul proiectului.

Pe lângă activităţile comune, elevii francezi au trimis fălticenenilor materiale despre muzeele PAB şi Colombier, zona minieră a oraşului, activitatea culturală şi ştiinţifică, clinica şi spitalul orăşenesc, proiectul „Rentrons en Musique - 6,5,4,3” şi despre saxofonistul Julien Soro, iar Flora, o membră a Comitetului de lectură, a trimis o recenzie a piesei de teatru „Rhinocéros” (Rinocerii) a lui Eugène Ionesco (care se studiază în şcolile franceze).

„Am avut surpriza plăcută să descoperim doi elevi români care învaţă la Collège Jean Moulin şi care s-au implicat în proiectul nostru. Unul dintre ei, Darius, ne-a trimis o vedere din partea grupului şi o lucrare în care face comparaţie între oraşul care l-a adoptat şi un oraş din România, apropiat de oraşul lui natal: <Alba Iulia este la fel de mare ca şi Nîmes şi mai mare decât Alès. La Alba este o apă curgătoare, Târnava Mare, la Alès este Gardon>.

Impresiile elevilor din cele două şcoli sunt comune: le-a plăcut proiectul, a fost interesant şi le-a stârnit curiozitatea, au aflat lucruri noi şi ar dori să continue colaborarea în viitor. Proiectul a încurajat creativitatea elevilor, spiritul de echipă, empatia, comunicarea în limbi străine, risipirea clişeelor cunoscute despre România şi Franţa”, ne-a asigurat profesoara Elena Paşcovici.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Proiectul „Sezonul România - Franţa 2019” la Şcoala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Fălticeni.
 Vizualizări articol: 1628 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proiectul „Sezonul România - Franţa 2019” la Şcoala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Fălticeni0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei