Situaţiile de urgenţă apărute în acest an în judeţul Suceava, în principal cele legate de inundaţii, nu au fost receptate în timp util la unele primării din cauză că faxurile nu funcţionau, iar e-mailurile s-au citit cu întârziere. Aceasta este una dintre bilele negre scoase în evidenţă la prezentarea raportului de activitate al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, aferent anului 2010, raport prezentat ieri la sediul Prefecturii Suceava, în faţa a numeroşi reprezentanţi ai primăriilor din judeţ şi a personalului Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă.
„Avem o problemă, din păcate la foarte multe unităţi administrativ-teritoriale din judeţ, adesea faxurile sunt închise şi nu putem să comunicăm. Aceeaşi problemă este şi cu buna funcţionare a calculatoarelor, nu se citesc emailurile”, a spus subprefectul Angela Zarojanu, cu trimitere spre o parte din primarii aflaţi în sală. Declaraţia acesteia se referă la perioada inundaţiilor din vara acestui an, când la mai multe primării avertizările meteorologice transmise prin fax sau prin e-mail nu au fost văzute de nimeni la momentul potrivit.
„Vă rog şi în acelaşi timp vă solicit ca pe viitor să aveţi grijă ca aceste instrumente de comunicare rapidă să fie folosite mai eficient, iar toate solicitările Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă să fie receptate la timp”, a fost mesajul subprefectului.
În cadrul aceleiaşi şedinţe au fost trecute în reviste numeroasele situaţii de urgenţă extremă care au trebuit gestionate în acest an, concluzia fiind că per ansamblu autorităţile au intervenit profesionist pentru limitarea efectelor dezastrelor. Plusul cel mai important s-a îndreptat spre pompierii de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Suceava, a căror omniprezenţă în toate zonele în care era nevoie de ajutor nu a avut cum trece neobservată.
(18 dec 2010, 15:54:39