TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
vineri, 24 sep 2010 - Anul XV, nr. 225 (4516)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9202 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0467 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Realizare

Centura municipiului Rădăuţi a devenit o certitudine

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Dacă în urmă cu câţiva ani perspectiva realizării unei şosele de centură la Rădăuţi părea mai degrabă o promisiune cu „iz electoral”, se pare că eforturile primarului Aurel Olărean şi ale administraţiei locale au prins „roade”, în sensul că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a aprobat, la mijlocul acestei săptămâni, finanţarea din bugetul anului 2010 a obiectivului de investiţii - Centura Municipiului Rădăuţi, conform H.G nr.91/2009. Mai exact, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi din cadrul C.N.A.D.N.R. S.A. a demarat miercuri procedura de atribuire prin licitaţie deschisă a lucrărilor la „Centura municipiului Rădăuţi”. Valoarea estimativă a lucrărilor de proiectare şi execuţie, care cuprind întocmire proiect tehnic, detalii de execuţie, proiect urmărire specială, documentaţii pentru obţinerea acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor, documentaţie de exproprieri, documentaţie pentru organizarea de şantier, caiete de sarcini, plan de securitate şi sănătate, verificarea tehnică a proiectării, precum şi execuţia lucrărilor, este de aproximativ 145.884.760 de lei, adică 27,682 milioane de euro.

 

Au fost studiate trei variante de traseu, fiind avizată cea care cuprinde patru tronsoane

În cadrul studiului de fezabilitate au fost studiate trei variante de traseu, fiind avizată cea care cuprinde patru tronsoane.

 Astfel, Tronsonul 1 va pleca din DN 2H, la km 12+314, imediat după ce pătrunde în intravilanul municipiului Rădăuţi, şi se va îndrepta spre pârâul Suceviţa, pe care îl va traversa pe un pod, după care va străbate o zonă de terenuri agricole. La km 2+982 va intersecta DJ 178 cu un sens giratoriu, apoi va traversa pârâul Suceviţa pe un pod, va străbate un teren agricol şi va ajunge într-un sens giratoriu proiectat la intersecţia cu DN 17A. Traseul acestui tronson va avea lungimea de 5,617 km.

Tronsonul 2 va pleca din intersecţia cu DN 17A, spre Nord-Est, va intersecta Drumul comunal 46 (Rădăuţi - Horodnic) într-un sens giratoriu, va traversa calea ferată Dorneşti - Nisipitul şi DN 2H pe un pasaj. Pentru desfăşurarea în siguranţă a traficului a fost prevăzută o intersecţie giratorie după ieşirea de pe pasaj. Acest tronson ar trebui realizat în momentul în care va creşte traficul pe DN 2H spre direcţiile Gălăneşti, Vicov  de pe DN 2E şi în intersecţia dintre DN 17A, DN 2E şi DJ 209K, în localitatea Marginea. Traseul acestui tronson va avea lungimea de 2,905 km.

Tronsonul 3 va pleca din sensul giratoriu al intersecţiei cu DN 2H al tronsonului 2, va traversa DJ 178C printr-un sens giratoriu şi va ajunge în sensul giratoriu din DN 17 A la ieşirea din Rădăuţi către Dorneşti. Realizarea lui va fi legată de realizarea tronsonului 2 şi de recenzarea unui trafic ridicat pe direcţia Siret - Dorneşti - Câmpulung şi Siret - Dorneşti - Vicov – Putna, şi va avea o lungimea de 4,5 km.

Tronsonul 4, care va pleca din sensul giratoriu al intersecţiei cu DN 17A, va traversa această arteră, apoi calea ferată Dorneşti - Nisipitul, va parcurge terenuri din intravilanul municipiului Rădăuţi, şi va ajunge la km zero de plecare al variantei, cu menţiunea că lungimea acestui tronson este de 3,557 km.

 

Lungimea totală a şoselei de centură va fi de 16,579 km

Lungimea totală a şoselei de centură va fi de 16.579 km. Împărţirea în tronsoane a fost făcută astfel ca în cazul unei execuţii etapizate, fiecare tronson să asigure legătura dintre două drumuri naţionale. Contractul de execuţie se va derula pe o perioadă de 36 de luni. Operatorii economici interesaţi de participarea la procedura de achiziţie publică găsesc detalii în documentaţia de atribuire ataşată la anunţul de participare nr.108161 din 22.09.2010, se precizează în comunicatul primit la redacţie de la administraţia rădăuţeană.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Centura municipiului Rădăuţi a devenit o certitudine.
 Vizualizări articol: 1162 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 6 voturi
Centura municipiului Rădăuţi a devenit o certitudine5.056

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Baietii destepti... trimis de
(24 sep 2010, 20:13:12
urmeaza ca babiuc sa cumpere terenurile pe unde trece centura si apoi sa le vanda la un pret bun companiei drumuri nationale.....asa a facut inainte de a veni egger...a cumparat pe nimic pamanturile de la dornesti si apoi le-a vandut austriacului...eh ...barfe, nimic mai mult...
2.   Babiuc trimis de
(24 sep 2010, 22:24:42
Esti in urma cu stirile. Babiuc (piticul veninos - pentru cei care-l cunosc pe acest nume) a si cumparat deja aceste terenuri....
3.   Felicitari ! trimis de
(25 sep 2010, 13:22:01
Aceasta centura va usura traficul in municipiu Radauti . Poate atunci si politia se va implica pentru ca autovehicule care depasesc 3,5 t sa nu mai circule pe strazile care sant semnalizate cu indicatoare de interdictie . Locuiesc pe str. Iacob Zadik si s-au pus indicatoare pentru interzicerea stationari autpvehicolelor ,insa nu se respecta , masinile sant parcate chiar langa semn de interdictie si politia rutiera trece si nu reactioneaza. Ma intreb ce parere isi fac straini care trec pe strada Iacob Zadik si vad masini parcate sub semnul de interzicere . Cred ca era mai corect sa nu se puna semn de interdictie pana nu se reglementa situatia celor care nu au unde parca autoturismele, desi eu cred ca or ce posesor de autovehicol ar trebui sa aiba loc de parcare , stabil dar nu pe o strada intens circulata cum este Iacob Zadik . Masinile de tonaj mare au distrus garduletul de la sensul giratoriu de langa Liceul Eudxiu Hurmuzachi si este pacat ca se intampla asa.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei