TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
miercuri, 21 iul 2010 - Anul XV, nr. 169 (4460)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,925 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,134 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Şosea ruptă

Drumul european Suceava - Vatra Dornei s-a surpat la Ilişeşti

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

La doar câteva luni de la inaugurarea cu mare pompă a drumului european 576, tronsonul Suceava - Gura Humorului, au apărut deja primele probleme. Şi nu probleme simple, ci dintre cele mai serioase, care necesită investiţii mari pentru a fi rezolvate. La Ilişeşti, drumul modernizat cu 25,27 milioane de euro a luat-o pur şi simplu la vale pe o porţiune de aproximativ 100 de metri, iar crăpăturile din asfalt se întind chiar pe o distanţă mai mare.

Atât constructorul SCCF Grup Colas Iaşi, cât şi beneficiarul, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), prin directorul de la Suceava al Secţiei de Drumuri Naţionale, cunosc ceea ce se întâmplă la Ilişeşti. Chiar dacă nimeni nu o spune direct, actualele probleme sunt direct imputabile proiectantului. Probabil cu un proiect făcut pe genunchi, din birou, firma D.P. Consult Cluj Napoca, cea care a subcontractat lucrările de la firma câştigătoare, Louis Berger Group, cu sediul în SUA, nu a luat în calcul mişcarea terenului de la Ilişeşti. Este cel puţin surprinzător cum s-au omis problemele de la Ilişeşti, de pe drumul european 576, mai ales că terenul se mişcă acolo de zeci de ani de zile, iar la fel de halucinant este cum a acceptat beneficiarul, în speţă CNADNR, un proiect atât de slab, care îşi arată consecinţele într-un timp atât de scurt.

 

Directorul SDN Suceava: „Este posibil să restricţionăm traficul”

Contactat telefonic, Andrei Huţanu, directorul Secţiei de Drumuri Naţionale (SDN) Suceava, a recunoscut că la Ilişeşti este „o mai veche problemă, iar la proiectarea pentru lucrările de reabilitare a drumului s-a scăpat ceva”. Huţanu este de părere că firma constructoare nu are nici o vină pentru sectorul de drum afectat, dar a evitat să se pronunţe cu privire la calitatea proiectului în baza căruia s-au efectuat lucrările, motivând că „totul s-a făcut la Bucureşti”.

„Terenul de la Ilişeşti lucrează într-un mod incontrolabil, iar ceea ce se va întâmpla în viitor depinde doar de cum evoluează situaţia. O bandă de circulaţie este oarecum stabilă şi sperăm să rămână aşa. Este posibil să restricţionăm traficul şi să impunem circulaţia alternativă pe un singur sens de mers, cum la fel de bine se poate devia întreaga circulaţie pe o altă rută, pentru o perioadă determinată, dacă situaţia se va agrava. Eu sper că nu se va ajunge la această ultimă soluţie, mai ales că vorbim de un drum foarte important, cu trafic intens”, a declarat Andrei Huţanu.

Directorul SDN Suceava a explicat că zona este monitorizată şi semnalizată de mai multă vreme, iar între timp s-a cerut o expertiză pentru a se stabili ce soluţie va fi adoptată în vederea stabilizării drumului european 576.

 

Constructor: „Vor fi lucrări de anvergură”

SCCF Grup Colas Iaşi, firma care a reabilitat drumului european 576 pe această secţiune, este la curent cu surparea de la Ilişeşti.

„A fost o recepţie în care s-a menţionat că trebuie să ţinem sub observaţie câteva zone, printre care şi cea din satul Ilişeşti. Din punctul nostru de vedere este o amenajare făcută fără să se intre în profunzime, iar noile lucrări de consolidare vor fi de anvergură şi destul de costisitoare”, a declarat Dumitru Hanganu, directorul SCCF Grup Colas Iaşi.

Acesta a menţionat că drumul este ţinut sub observaţie, iar demararea lucrărilor de consolidare va putea începe doar după ce proiectul va fi aprobat de beneficiar.

O altă zonă fierbinte ar putea fi la ieşirea din satul Ilişeşti spre pădurea unde se află cabana Ilişeşti, acolo unde terenul lucrează, de asemenea, în mod serios.

 

Drum finalizat cu o întârziere de un an şi jumătate

Drumul care acum o ia la vale a fost recepţionat în decembrie 2009, cu aproximativ un an şi jumătate întârziere faţă de termenul iniţial stabilit în contractul de execuţie. Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Drumuri, constructorul a întârziat lucrările din diferite motive, respectiv întârzierea primirii şantierului şi a detaliilor de execuţie, schimbări majore ale soluţiilor tehnice din proiectul tehnic, relocări de utilităţi sau apariţia unor lucrări suplimentare. Cu toate acestea, Compania Naţională de Drumuri a reclamat şi faptul că în primul an de contract, consorţiul format din cele două firme nu a lucrat în mod corespunzător la modernizarea tronsonului Suceava - Gura Humorului. Valoarea totală a investiţiei a fost de 25,27 milioane de euro, iar modernizarea a vizat 31,5 kilometri din drumul european 576.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Drumul european Suceava - Vatra Dornei s-a surpat la Ilişeşti.
 Vizualizări articol: 3953 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 4 voturi
Drumul european Suceava - Vatra Dornei s-a surpat la Ilişeşti5.054

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Nimeni nu va raspunde!!! trimis de
(21 iul 2010, 12:01:18
Nu fac, fereasca Dumnezeu, apologia regimului Ceausescu, dar daca asa ceva se intampla atunci, imediat ar fi fost acolo si procuratura si militia si securitatea, iar vinovatii n-ar fi scapat; acum nu se va intampla nimic in acest sens, se vor aproba, din nou, de la buget niste milioane de euro (plateasca contribuabilii!), lucrarile se vor reface candva si vor mai tine pana la, inca, vreo ploaie mai mare, iar proiectantul, constructorul si cine se mai lipeste pe-acolo, vor lua, din nou, comision pentru "reusitele lor".
1.1  RE: Nimeni nu va raspunde!!! trimis de
(21 iul 2010, 15:42:20
urat din partea celor care lucreaza la misto..knd venim in romania trebuie sa ocolim k sunt multi icapabiliangry
2.   Romaneste trimis de
(21 iul 2010, 12:06:48
E teroare ce se intampla la Ilisesti...Puteau macar sa interzica o perioada traficul greu care misca mai tare surpaturile.Problema mai mare e ca sunt si 2 case care pot fi afectate de ruperea dealului de care cei de la drumuri nu zic nimic. Surprinzator este ca la iesire din Ilisesti spre padure, unde a inceput la un moment dat sa fuga pamantul, au facut sistemul de captare si trecere a apelor pe sub drum si acum nu mai fuge terenul.In schimb am simtit ca fuge la iesirea din Stroiesti spre Ilisesti, inainte de pod in ultima curba.O alta problema care am sesizat-o inca de cand se lucra la drum si acum apare tot mai evidenta este la trecerea peste podete, se simte ca nu s-a turnat deodata asfaltul si nu s-a facut conform tasarea, toate podetele in 1-2 ani vor avea gropi pe linia de unire.In fine, asta este munca romaneasca
3.   O mica nelamurire trimis de
(21 iul 2010, 15:57:38
Din cate stiu drumurile au si ele termene de garantie. Daca in alte tari (nu neaparat tari care se respecta ci cam oricare alta tara in afara Romaniei) termenele sunt de ani si poate chiar mai mari, la noi, termenele astea sunt, in general, de 2 , maxim 3 ani (de rusinea lumii dar cica avem si atat).
Nelamurirea mea consta in faptul ca, daca drumul asta tocmai a fost reparat, de ce m-ar interesa pe mine despre cat de costisitoare ar fi lucrarea in cauza? Chiar in articol este specificat faptul ca are doar cateva luni de cand a fost inaugurat cu mare pompa asadar nici chiar in Romania nu cred ca e cineva atat de imbecil incat sa faca receptie la drum european cu garantie de 2-3 luni.

Asadar drumul ar trebui sa fie in garantie deci... reparati baieti dar pe banii vostrii neica si nu peste 5 ani ci acum, pana la iarna. Cum ati stiut sa luati bani asa sa reparati.
4.   Drumul oaselor! trimis de
(21 iul 2010, 16:50:27
Chiar asa repede credeti ca s-a uitat ?!Acolo s-au pus doar saci umpluti cu pamint.Treceam cu masina si am zis ca asa ceva nu poate tine.Iar pe acolo trecea zilnic si dl.Flutur si era imposibil sa nu fi vazut lucru facut de mintuiala doar daca nu a fost platit sa nu vada ! Asa ca nu are nicio scuza .Sper sa nu mai indrazniti sa ne mai cereti votul pentru ca eu va consider un om corupt...murdarit !Bine ca partenerul dvs-. Berceanu vrea bani de roviniete!
5.   Drum de c...cat trimis de
(21 iul 2010, 22:49:34
ia mai lasati-o cu abureala,este clar vina constructorului si mai ales a celor ce au semnat receptia si au inchis ochii luandu-si spaga de rigoare.
La Vama , cand s-a intamplat aceeeasi chestie a fost tot vina proiectantului?
Un constructor care se respecta, refuza sa faca lucrari care nu corespund standardelor , dar in cazul de fata este clar s-au incasat spagi grase de catre toti si s-au inchis ochii!
Oare chiar nu e clar ca nu mai merge cu prosteala, domnilor pseudoconstructori, proiectanti ,beneficiari: TREZITI-VA!
6.   In atentia: Sandrinio NEAGU trimis de
(22 iul 2010, 12:57:44
O precizare : Stefan Hanganu este numele directorului general de la SCCF Grup Colas Iaşi .

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei