TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
joi, 30 iul 2009 - Anul XIV, nr. 176 (4162)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9212 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1382 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Reclamaţie

Un echipaj de la Ambulanţă a ajuns după 30 de minute la un pacient căzut chiar lângă gardul unităţii

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

O autosanitară de la Serviciul de Ambulanţă Suceava a reuşit nedorita performanţă de a răspunde după circa 30 de minute la o solicitare făcută pentru un bărbat căzut în stradă, chiar la o aruncătură de băţ de locul unde îşi are sediul respectiva unitate sanitară. Cel puţin aşa susţine o tânără care trecea prin zonă şi care, după ce a semnalat cazul responsabililor de la Serviciul de Ambulanţă, a aşteptat la faţa locului sosirea unui echipaj medico-sanitar.
De cealaltă parte, angajaţii şi conducerea Serviciului de Ambulanţă declară că toată povestea este neadevărată, o autosanitară răspunzând, de fapt, în numai două minute la respectiva solicitare. Şi totuşi, tânăra care a semnalat prezenţa bărbatului căzut în stradă are înregistrate pe telefonul mobil orele exacte la care a semnalat situaţia şi îşi susţine în scris şi cu martori afirmaţiile care nu pot fi dovedite altfel.
Raluca Fărtăiş, în vârstă de 24 ani, din municipiul Suceava a sesizat luni după amiază că, pe stradă Scurtă, unde îşi are sediul şi Serviciul de Ambulanţă, lângă pubelele de gunoi din zonă, se află un bărbat căzut dintr-un cărucior, care părea a fi inconştient. La ora 15.40, tânăra s-a deplasat personal la staţia de Ambulanţă, pentru a anunţa, verbal, angajaţilor care se aflau în curtea unităţii, cele remarcate.

 

Acuze: şi-a cumpărat cafea de la automat în loc să acorde ajutor

„La faţa locului se mai afla o doamnă care dorea să anunţe acelaşi lucru şi căreia un bărbat îmbrăcat în uniforma specifică i-a spus că <ne pregătim şi venim imediat>. După aproximativ 15 minute, văzând că nu soseşte nici un echipaj, am mai făcut o solicitare, de această dată prin Serviciul de Urgenţă 112. Această solicitare telefonică a fost făcută la ora 15.57 şi a durat aproximativ două minute. Chiar şi după acest anunţ, răspunsul personalului de la Serviciul de Ambulanţă a întârziat să apară, deşi distanţa până la persoana căzută în stradă era de circa 20 de metri. În jurul orei 16.08, a apărut o ambulanţă la bordul căreia se aflau trei persoane. Doresc să subliniez faptul că, în timpul în care aşteptam sosirea personalului medico-sanitar, am observat un angajat al Ambulanţei care traversa strada, spre Căminul Studenţesc. Iniţial am crezut că respectivul nu a înţeles indicaţiile mele şi se deplasează într-o direcţie greşită, dar până să apuc să fac un demers mi-am dat seama că acel angajat nu dorea decât să-şi ia o cafea de la automatul de vizavi. În aceste condiţii mă întreb dacă datoria morală a unui cadru medico-sanitar nu era de a acorda prioritate unui caz care se putea dovedi în ultimă instanţă unul grav, indiferent de modul în care acesta a fost semnalat, verbal sau oficial, prin Serviciul de Urgenţă 112”, se întreabă Raluca Fărtăiş.

 

Apărarea construită de şeful de la Ambulanţă şi subalternii săi

Şeful Serviciului de Ambulanţă Suceava, dr. Daniel Martiniuc, neagă veridicitatea situaţiei prezentate de tânără, arătând că „sunt oameni care vor să iasă în evidenţă şi reclamă tot felul de bazaconii”.
Întrebat de ce angajaţii din subordine - cadre medico-sanitare care se presupune că ar trebui să facă tot posibilul pentru a oferi ajutor unei persoane aflate în nevoie - nu s-au deplasat imediat la bărbatul căzut, având în vedere că acesta se afla chiar lângă gardul unităţii, şi au aşteptat ca apelul să fie înregistrat oficial, la 112, dr. Martiniuc a ţinut să sublinieze că „populaţia are drepturi, dar şi obligaţii, cum ar fi cea de a folosi un sistem pe care România îl are implementat de câţiva ani, şi anume Serviciul de Urgenţă 112. Şi la ora actuală sunt oameni care nu ştiu să acceseze acest număr”.
Nici medicul care s-a deplasat la solicitare, în urma apelului telefonic, Mihaela Lebădă, nu are nimic să-şi reproşeze, susţinând că după preluarea solicitării prin 112, intervenţia s-a desfăşurat rapid, în doar două minute, şi nu în circa opt, aşa cum afirmă Raluca Fărtăiş.

 

Intervalul de timp în care ar trebui să se răspundă la solicitări

„Pacientul era băut şi a refuzat să fie investigat. A spus că se odihneşte şi că nu vrea să fie transportat la spital. A semnat şi în foaie. Apelul a fost înregistrat la ora 15.58, noi am ajuns la faţa locului cu o maşină de urgenţă la ora 16.00, iar după zece minute eram înapoi în staţie”, se apără dr. Lebădă.
De menţionat că, în oraş, maşinile Serviciului de Ambulanţă trebuie să ajungă la orice solicitare în termen de 15 minute.
O sesizare cu privire la modul în care responsabilii de la Ambulanţa Suceava ar fi gestionat cazul de luni după-amiază a ajuns şi pe masa de lucru a şefului Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Suceava, dr. Alexandru Lăzăreanu, care a anunţat că va demara o serie de cercetări.

 

Indolenţă sau doar dorinţa de a respecta anumite reguli?

Trecând peste inadvertenţele dintre variantele prezentate de fiecare tabără în parte, problema care se pune în acest caz este una mai mult morală, prima întrebare care se naşte fiind următoarea: la anunţul verbal făcut pentru o posibilă persoană aflată în nevoie, la o distanţă de numai câţiva paşi, angajaţii de la Serviciul de Ambulanţă chiar nu puteau interveni, mai ales că o simplă privire peste gard era suficientă pentru a se stabili dacă solicitarea este sau nu reală? A doua întrebare care ia naştere este dacă, într-adevăr, deplasarea la caz se poate face numai după un apel oficial, prin Serviciul de Urgenţă 112, de ce angajatul de la Ambulanţă care fusese informat verbal nu a atras atenţia asupra acestui lucru, dând în schimb asigurări că se va interveni imediat? Iar, dacă salariatul căruia i se adusese la cunoştinţă situaţia nu avea atribuţia de a interveni la caz, de ce nu i-a anunţat asupra acestui lucru pe cei care aveau datoria, măcar morală, de a o face?

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Un echipaj de la Ambulanţă a ajuns după 30 de minute la un pacient căzut chiar lângă gardul unităţii .
 Vizualizări articol: 497 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.50/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.5 din 8 voturi
Un echipaj de la Ambulanţă a ajuns după 30 de minute la un pacient căzut chiar lângă gardul unităţii3.558

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei