TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
joi, 9 iul 2009 - Anul XIV, nr. 158 (4144)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9212 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1382 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Joc cu viaţa

Risc enorm la fiecare cursă pentru sucevenii care merg în străinătate cu piraţi

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Cumplitul accident rutier petrecut marţi dimineaţă pe DN 17, între Şcheia şi Stroieşti, când un microbuz care venea din străinătate s-a izbit violent de un podeţ, trei persoane decedând pe loc, scoate în evidenţă un aspect care ar trebui să dea de gândit celor care aleg să facă drumuri de mii de kilometri fără a ţine cont de şoferul cu care călătoresc sau maşina în care se urcă.
Conducătorul auto care efectua cursa nu era transportator legal, asupra sa neputând exista nici un control privind timpii de odihnă de pe parcursul călătoriei. De altfel, maşina cu care se deplasa, vehicul de tip 8+1, nici măcar nu corespunde normelor tehnice care permit autorizarea pentru astfel de curse.

 

Un cumul de factori care au dus la o tragedie

La prima vedere, în cazul accidentului din zorii zilei de marţi totul pleacă de la calul lăsat de izbelişte pe un drum naţional, şoferul maşinii Renault Trafic, Nicolaie Sebastian Chiverega, din Bălcăuţi, pierzând controlul asupra volanului şi izbind podeţul din beton după ce a luat pe capotă animalul. Totuşi, având în vedere forţa impactului cu podeţul, mai ales în condiţiile în care maşina a mai rulat aproximativ o sută de metri după ce a lovit animalul, este evident că şoferul rula cu viteză mare.
Plecat de duminică seară din Germania, fără a avea schimb la condus, bărbatul din Bălcăuţi era în mod cert foarte obosit, condiţii în care accidentul s-ar putea pune şi pe lipsa de reacţie a acestuia, mai ales că animalul nu a ţâşnit pe carosabil, cum s-a spus iniţial, ci se deplasa pe drum, în prealabil mai mulţi şoferi depăşindu-l.

 

Greu de pedepsit de lege

Florin Homiuc, şeful Autorităţii Rutiere Române (ARR), agenţia Suceava, ne-a declarat că în judeţ există numeroşi piraţi care efectuează curse clandestine în Italia, Germania, Anglia sau chiar ţările nordice, aceste aspecte fiind adesea reclamate de cei care fac curse legale.
El a arătat că cei mai mulţi transportatori pirat sunt din zona Rădăuţi – Marginea, urmaţi de cei din zona municipiului Suceava, de regulă cursele fiind efectuate cu vehicule de tip 8+1, care nici măcar nu sunt incluse în categoria microbuzelor ce pot efectua curse internaţionale.
Cum maşinile de acest gen nu sunt supuse licenţierii, inspectorii ARR nu au competenţa de a-i verifica, aceste atribuţii revenind poliţiei, sau, pe linia evaziunii fiscale, Gărzii Financiare. Pentru ca transportatorii pirat să poată fi sancţionaţi în vreun fel ar trebui ca pasagerii din maşini să recunoască faptul că au fost luaţi în microbuze contra cost, fapt care însă nu se întâmplă aproape niciodată.

 

Siguranţă sporită sau viaţă în pericol pentru câţiva lei în plus?

„Maşinile autorizate îndeplinesc toate normele tehnice, având obligaţia de a face ITP la fiecare şase luni, iar şoferii au certificate de pregătire profesională şi avizele medicale şi psihologice la zi. Apoi există asigurări pentru bagaje şi călători şi, cel mai important, cu ajutorul tahografelor, care sunt obligatorii, se pot verifica cu uşurinţă timpii de conducere, odihnă şi repaus. De cealaltă parte, cei care fac curse clandestine nu îndeplinesc nici măcar una din aceste reguli. Este important ca sucevenii să înţeleagă aceste lucruri, şi să nu-şi rişte viaţa pentru câţiva lei în plus”, a atras atenţia Florin Homiuc.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Risc enorm la fiecare cursă pentru sucevenii care merg în străinătate cu piraţi.
 Vizualizări articol: 581 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.50/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.5 din 2 voturi
Risc enorm la fiecare cursă pentru sucevenii care merg în străinătate cu piraţi3.552

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Piraterie? trimis de
( 9 iul 2009, 13:59:08
Daca dv ii spuneti piraterie la chestia asta atunci ce sa mai vorbim de cei care efectueaza curse permanent sub acelasi patronaj ingaduitor al autoritatilor care paseaza permanent pisica pirateriei in alte curti.Cel putin la nivel local problema este cunoscuta si acceptata cu larghete,cunoscandu-se cazuri cand cei care fac astfel de transporturi isi permit sa racoleze clienti de sub nasul celor pusi sa supravegheze si sa combata acest fenomen.Decat sa ii cautati prin locuri ascunse mergeti si ii veti gasi tragand de clienti alaturi de toate statiile taxi cu iesire spre localitati limitrife.Ex:langa statia vizavi Petrom Obcini,in 22 DECEMBRIE,LA ORIZONT,la mobila in G Enescu,sub pasarela Itcani,in spatele mobilei din Bj,pe langa giratoriu Bj spre Botosani si spre Dorohoi.Toate acele masini fac piraterie acceptata de autoritati altfel nu ar zburda liberi pe sub nasul lor zi de zi!Sunt unele masini care este exclus sa fi vazut vreo verificare tehnica in ultimii ani si duc calatori zilnic
2.   :) trimis de
( 9 iul 2009, 16:36:04
tu stii ca esti mai in siguranta si ajungi mai rapid cu cineva cu o dubita decat cu cineva cu un autocar? autocaru te tine 3-4 zile pe drumuri. si cand vrei la buda mai zice ca sa nu mergi ca nu functioneaza si sa te tii

mda, prefer o duba, asta e un articol fara rost pe bunehappy is mai multe stiri cu accidente in care sunt implicate AUTOCARE ROMANESTI , de cat dubite cu bisnitari are fac germania - italia (is mai cu experienta ca unii soferi de autocar)
3.   Tahograf trimis de
( 9 iul 2009, 22:46:36
PAIULE SUB 3.5 t NU SUNT ECHIPATE CU TAHOGRAF FRUMOSULE

NU CONTEAZA DE UNDE VENEA ALA CI CONTEAZA CA SUNTEM LIPSITI DE BUNUL SIMT

ANIMALELE NU SE LASA IN LIBERTATE PE DRUMUL MARE FRATE

DAR SA VA INTREB CEVA INTRUN MICROBUZ DE ASTA 8+1 CHIAR DACA AR AVEA UN SOFER DE SHIMB UNDE S-AR PUTEA ODIHNI AL DOILEA SOFER SA FIE MAI LA INALTIME IN SOFAT ?

DE MULTE ORI AL DOILEA SOFER E MAI ADORMIT DECAT ACEL CARE CONDUCE

KM FARA EVENIMENTE LA TOATA LUMEA

3.1  RE: Tahograf trimis de
(10 iul 2009, 01:40:20
BMAXI!!! minti, am eu tahograf pe caruta si pe bicicletalaughing

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei