Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 19 iun 2010 - Anul XV, nr. 142 (4433)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Polemică în Franţa: O băutură "antialcoolemie" a fost lansată pe piaţa franceză

Outox, o nouă băutură "revoluţionară" pe bază de fructoză, acid ascorbic şi diverse arome, despre care compania producătoare afirmă că "accelerează considerabil scăderea concentraţiei de alcool din sânge", a fost lansată, vineri, în Franţa, informează lepoint.fr.

Acest produs al companiei luxemburgheze Outox a fost lansat, vineri, pe piaţa franceză, în prezenţa lui Gérard Porte, medicul oficial al Turului Franţei la ciclism, care a ţinut să laude calităţile ştiinţifice ale fructozei.

Direcţia Generală pentru Concurenţă, Consum şi Combaterea Fraudelor (DGCCRF), organismul însărcinat cu analizarea dosarelor referitoare la produsele care prezintă riscuri nutriţionale şi de sănătate, a afirmat că nu a primit nicio cerere de autorizare. Totuşi, această "poţiune magică", îmbuteliată în sticle de 25 de centilitri, poate fi achiziţionată deja de pe internet, la preţul de 3,99 de euro, începând de vineri, 18 iunie.

Lansarea acestei băuturi a generat reacţii puternice din partea organismelor care militează împotriva alcoolismului, care afirmă că noul produs îi va incita pe oameni, în special pe tineri, să consume mai mult alcool ca de obicei, mai ales atunci când ies cu prietenii în oraş sau înainte de a conduce automobilul. Reprezentanţii acestor organizaţii susţin că persoana care consumă produsul, după ce a băut alcool, nu va putea să determine cu precizie momentul în care concentraţia de alcool din sânge va ajunge din nou la limita legală din Franţa, care este de 0,5 grame de alcool/ litru de sânge.

Directorii companiei Outox şi-au apărat produsul de aceste critici, precizând că nu au dorit să lanseze o băutură care ar putea fi învinuită că îi incită pe oameni să consume alcool: "Marketingul va fi făcut cu ajutorul a două menţiuni adiţionale: «Consumaţi alcool cu moderaţie» şi «Trebuie să aveţi reflexe bune pentru etilotest»".

Maurice Penaruiz, directorul general al companiei producătoare, s-a declarat extrem de optimism în privinţa calităţilor produsului: "Accelerează considerabil scăderea concentraţiei de alcool din sânge, iar testele medicale au dovedit acest lucru". Noi detalii despre calităţile produsului vor fi dezvăluite, vineri, în cursul unei conferinţe de presă. Maurice Penaruiz a precizat, totuşi, că efectul acestei băuturi "este variabil, în funcţie de organismul fiecărei persoane".

Ministerul Economiei din Franţa a înregistrat un eşec răsunător în urmă cu câţiva ani, când a încercat să stopeze comercializarea unei alte băuturi "magice", "Security Feel Better", lansată în 2006, ai cărei producători susţineau că are capacitatea de a diminua alcoolemia. Iniţiativa acestui minister a fost anulată de către Consiliul de Stat din Franţa, în februarie 2007, care a considerat-o "excesivă şi disproporţionată". Creatorii băuturii "Security Feel Better" pretindeau că acest produs determină o scădere de până la şase ori mai rapidă a alcoolemiei. După o interdicţie de câteva luni, produsul a fost relansat pe piaţă, însă producătorii au pus de această dată accentul pe calitatea acestuia de "a trata mahmureala".

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Polemică în Franţa: O băutură "antialcoolemie" a fost lansată pe piaţa franceză.
 Vizualizări articol: 973 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polemică în Franţa: O băutură "antialcoolemie" a fost lansată pe piaţa franceză0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Fapt divers

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei