Circa 44% dintre internauţii români din mediul urban au declarat că sunt membri ai unei reţele de socializare, principalele platforme de gen utilizate în România fiind Hi5, Facebook, Flixter, LinkedIn şi Twitter, este concluzia unui studiu Mercury Research.
Studiul a fost realizat online de Mercury Research în noiembrie 2009, pe un eşantion de 301 internauţi din mediul urban, cu vârste de 18-64 de ani.
Potrivit studiului, internauţii cu vârste de 18-24 de ani sunt cei mai activi, 80% dintre ei făcând parte din cel puţin o comunitate socială.
În ceea ce priveşte ierarhia reţelelor de socializare din România, Hi5 se află pe primul loc, mai mult de o treime (36%) dintre utilizatorii de internet care au răspuns la studiu declarând că au cont în această reţea. Pe locurile următoare se află Facebook (16%), urmat de Flixter (6%), LinkedIn (2%) şi Twitter (2%).
Studiul menţionează şi faptul că, din punct de vedere demografic, tinerii domină reţelele de socializare, aceştia fiind mult mai interesaţi decât persoanele mai în vârstă să facă parte dintr-o astfel de comunitate.
În plus, internauţii cu vârste de 18 - 24 de ani sunt cei mai activi, atât ca apartenenţă la reţelele sociale, cât şi ca frecvenţă de accesare a conturilor personale. Numai 20% dintre tinerii care aparţin acestui segment de vârstă nu au cont în cel puţin una dintre reţelele sociale, la polul opus aflându-se persoanele de peste 45 de ani, 80% dintre ele nefiind membre ale nici unei comunităţi online.
O comparaţie între reţele, inclusă în studiu, remarcă faptul că membrii Hi5 au o deschidere mai mare către noi prieteni sau grupuri, având în medie circa 140 de prieteni în reţea. Totodată, circa o cincime (17%) dintre membrii Hi5 fac parte şi dintr-un alt grup social. Pe de altă parte, numărul mediu de conexiuni în cadrul platformei de socializare este de peste patru ori mai mic în cazul Facebook, numai 9% dintre membrii reţelei fiind şi parte într-un grup.
În ceea ce priveşte frecvenţa de accesare a contului, mai mult de jumătate dintre membrii Hi5 şi Facebook îşi accesează contul personal cel puţin o dată pe săptămână. Astfel, 70% dintre membrii Hi5, cu vârste de 18 - 24 de ani, se conectează cel puţin o dată pe săptămână, spre deosebire de o treime dintre persoanele cu vârste de 25 - 34 de ani.
În cazul Facebook, 74% dintre tinerii de 18 - 24 de ani îşi accesează contul cel puţin o dată pe săptămână, spre deosebire de 45% dintre utilizatorii cu vârste de 25 - 34 de ani. În cazul acestei reţele de socializare, femeile sunt mai active, 22% având cont, în timp ce bărbaţii sunt mai puţin interesaţi, numai 10% fiind prezenţi pe Facebook.
Studiul remarcă faptul că majoritatea internauţilor intervievaţi au conturi în mai multe reţele sociale, media fiind de două comunităţi sociale.