Acordul este elaborat în aşa fel încât să stabilească felul în care se calculează veniturile din drepturile de autor pentru conţinuturi descărcate de pe internet, inclusiv când acestea sunt furnizate prin servicii cu abonament sau finanţate prin veniturile din advertising.
Fanii care doresc anumite melodii le pot descărca, dar valabilitatea lor este limitată.
Potrivit acordului, furnizorii de astfel de servicii vor plăti o taxă de 10,5% din veniturile calculate după plata de impozite şi alte taxe.
Acordul nu ia în considerare produsele comercializate sau descărcările permanente. O decizie finală privind acest acord este aşteptată din partea Copyright Royalty Judges, pe 2 octombrie.
Reprezentanţii Digital Media Association (DiMA) au descris acest acord drept o mare reuşită, care va facilita noi metode de distribuţie de muzică pe internet.
Printre companiile care au semnat acest parteneriat se numără National Music Publishers' Association, Recording Industry Association of America (RIAA), Nashville Songwriters Association International şi Songwriters Guild of America.
"Acest parteneriat are o structură flexibilă, care susţine modelele de afaceri inovative pe segmentul de piaţă al muzicii digitale", a declarat Mitch Bainwol, Chairman şi CEO al RIAA.