Criza economică şi taxa auto au efecte devastatoare asupra majorităţii furnizorilor mici de componente auto din România, care nu pot concepe şi asimila produse noi, a declarat, ieri, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, Constantin Stroe.
"Reţeaua de furnizori pentru industria auto românească este formată din peste 400 de firme. Dintre acestea, circa 300 sunt de rang 2 şi 3, companii care sunt supuse pieirii în contextul economic actual", a afirmat Stroe, ieri, la conferinţa Mediafax talks about Auto Industry.
Producătorii de componente de rang 1 sunt filiale ale unor furnizori internaţionali pentru care companiile-mamă asigură marketingul, piaţa şi concepţia produselor. Furnizorii de rang 2 sunt mici şi mijlocii, de regulă indigeni, care au capacitatea de a concepe şi a asimila în fabricaţie produse noi. Furnizorii de rang 3 sunt companii mici, indigene, fără capacitate de a concepe şi de a asimila produse noi.
"Nu avem cum să ne ferim de criza economică şi trebuie să facem tot posibilul să diminuăm efectele ei. Printre măsurile pe care le consider indispensabile pentru industria de componente auto din România aş sublinia acceptarea unor marje de profit mai mici din partea tuturor companiilor implicate, precum şi reconsiderarea relaţiei dintre furnizori", a spus Stroe.
Potrivit acestuia, este necesară corectarea taxei de poluare, în sensul de a facilita cumpărarea de automobile noi.
El a apreciat că industria de componente auto din România are o cifră de afaceri cumulată de 6,5 miliarde euro în 2008, excluzând activităţile Dacia, producător cu o cifră de afaceri de două miliarde euro la nivelul anului 2007.