Aston Martin se dovedeşte a fi mai prolifică într-un an cu Prodrive decât a fost cu Ford în 13 ani. Dorinţa lor de afirmare este imensă, la fel şi nevoia de a arăta că luxul şi sportivitatea se îmbină maiestuos doar la Aston Martin.
Britanicii au o nouă şansă de a demonstra aceasta prin conceptul V12 Vantage RS, ce se va concretiza peste ceva timp în versiune de serie.
La o scurtă privire aruncată asupra prototipului, observăm că mare lucru nu s-a schimbat la partea de design. Spunem doar că prototipul a fost „dublu distilat” în vederea obţinerii unui rafinament exemplar. Părţile trecute prin filtru au fost atent selecţionate pentru ca nu cumva Vantage RS să se abată de la canoanele mărcii britanice.
Aston Martin şi-a caracterizat progenitura drept „concept car de performanţă” şi chiar are dreptate. Motorul, o unitate cu 12 cilindri dispuşi în forma literei V, generează fix 600 de cai putere. Herghelia este capabilă de mari realizări. În 4 secunde demarează până la 100 de kilometri pe oră, iar în 8,5 secunde se află deja la 160 km/h.
Pentru a-i da o notă de exclusivitate, Aston Martin a introdus fibra de carbon în compoziţia capotei, spoilerului şi a uşii portbagajului. Interiorul este conturat în tema coloristică a exteriorului, albastrul polar fiind nuanţa dominatoare a maşinii.
Vantage RS a debutat în preambulul lansării unui nou centru de design inaugurat recent de Aston Martin. Vestea bună este că Aston Martin nu a mai aşteptat reacţia publicului pentru a vedea dacă merită sau nu dezvoltat modelul de performanţă.
Surse din interior au şoptit că abia anul viitor marca din Albion va putea lua în discuţie lansarea bolidului, eforturile inginerilor fiind concentrate asupra unui alt model ce are întâietate - noua sportivă premium, Rapide. Nu este încă foarte clar dacă maşina de performanţă va sosi înainte sau după lansarea viitorului coupe Rapide, dar cert este că versiunea de serie Vantage RS va putea prăji chiar şi un Ferarri.