Alfa Romeo pune la cale o revoluţie. Transformarea calitativă aşteptată peste cel mult doi ani, va fi profundă şi radicală. Schimbarea va însemna un nou limbaj de design, acompaniat de tehnologie de top, motoare eficiente şi mai presus de toate calitate premium, toate acestea vor garanta „slăbirea” pieţei deţinute de BMW, principalul obiectiv de atins în strategia italienilor.
Revoluţia va începe odată cu lansarea lui 149, succesorul binecunoscutului 147, model foarte bine cotat în ţara sa natală şi nu numai, ce l-a transformat într-o adevărată armă de marketing.
Despre 149 se vorbeşte mult, se avansează ipoteze dar se ştiu prea puţine amănunte, asta pentru că maşina compactă este pentru Alfa Romeo un proiect strategic, extrem de important pentru viitorul companiei italiene.
149 va fi un model compact cu serioase veleităţi sportive, ce va propune un design captivant. Aspectul va împrumuta liniile senzuale şi dulci ale superbului 8C Competizione.
Pentru a înţelege mai bine ce drum va lua estetica viitoarei compacte sport, trebuie să aruncăm o privire asupra Alfa Mito, al doilea mesager al noului limbaj de design Alfa Romeo. Corpul zvelt şi înfăţişarea agresivă nu vor mai corespunde statutului de singura maşină sport pentru femei, aşa cum era cunoscut în popor 147. Interiorul maşinii va aduce cele mai notabile schimbări. Aici italienii sunt determinaţi să ofere maximum de calitate în ceea ce priveşte materialele, finisajele şi inserturile. Sistemele multimedia şi tabloul de bord urmează a furniza alte surprize plăcute. Tehnologiile şi platforma vor fi împrumutate de la noul Fiat Bravo iar propulsia va include unităţile pe benzină de 1,4 litri turbo de 120 şi 150 CP. Este de aşteptat ca versiunea de top să fie agregatul V6 de 3,2 litri JTS prezent pe sportivul GTA. Nu vor lipsi şi motoarele economice diesel Multijet, de origine Fiat. În premieră Alfa Romeo va echipa modelele 149 în funcţie de motorizări cu un sistem de tracţiune integrală denumit Q4 şi un diferenţial activ pe puntea spate pentru o dinamică impecabilă şi aderenţă sigură în viraje.