Buick apelează la istorie, pentru a se face cunoscută în prezent.
În urmă cu aproape cinci decenii, mai exact în 1959, compania lansa modelul Invicta, destinat tinerilor americani cu venituri medii. Fabricat până în 1963 în patru versiuni diferite de caroserie, automobilul a avut ceva priză la public, nu însă pe măsură aşteptărilor, aşa că a fost tras pe dreapta.
Astăzi însă, puţini îşi mai amintesc de Invicta, dar ce importanţă mai are asta când moda îi împinge pe constructorii de automobile să pună pe picioare modele din vechea gardă.
Buick nu a ezitat să o facă, de vreme ce doreşte să îşi sporească influenţa pe două pieţe gigant, SUA şi China. Aici, peste câţiva ani îşi va face apariţia maşina de serie Invicta, deocamdată aflată în stadiu de prototip.
Premiera conceptului Invicta a avut loc la Salonul Auto de la Beijing, moment în care ne-au parvenit şi primele informaţii legate de proaspăta creaţie a subsidiarei General Motors.
Aceasta preia o serie de elemente stilistice de la magnificul Riviera Concept dezvăluit anul trecut la Shanghai, primul produs ce anunţa noua direcţie de design a mărcii Buick. Noul Invicta întruchipează un viitor coupe sportiv cu patru uşi şi tracţiune faţă, creionat pe linia clasicului Mercedes CLS, ce inspiră performanţă şi atitudine.
Sub capotă se află un propulsor dotat cu injecţie directă şi supraalimentare, capabil să genereze o putere maximă destul de modestă pentru un autoturism sportiv. Doar 250 de cai putere furnizează motorul cu patru cilindri legat la o transmisei cu 6 trepte. Modelul de serie Invicta (nume care în limba latină însemnă invincibil) va utiliza platforma Epsilon II din care se înfruptă deja Opel Insignia, Chevrolet Malibu şi viitorul Saab 9-5.
Noul coupe sportiv va fi asamblat din februarie 2009 la uzina Fairfax din Statele Unite, urmând a debutat la jumătatea anului 2009. Se zvoneşte deja că Buick Invicta ar putea fi comercializat şi pe pieţele europene începând cu 2011.