Skoda devine un brand tot mai puternic şi influent în lume. Nu este doar percepţia analiştilor, dar şi o realitate reflectată de statisticile ultimilor ani, care arată că Skoda cunoaşte una din cele mai dinamice creşteri din industria auto. Cifrele raportate la capitolul producţie ne confirmă şi ele avântul luat de constructorul ceh.
Recent, manufacturierul a sărbătorit fabricarea modelului Octavia cu numărul 2.000.000. A fost o zi istorică pentru Skoda şi pentru angajaţii uzinei Vrchlabi din Cehia, care au ţinut să sărbătorească automobilul aniversar. Octavia cu numărul 2.000.000 este un vehicul de culoare argintie din noua gamă Scout, care dispune de un motor turbodiesel de 2.0 litri şi tracţiune integrală. Octavia este în prezent locomotiva gamei Skoda, sedanul din clasa CD fiind cel mai bine comercializat model din portofoliul producătorului, o situaţie mai puţin întâlnită la constructorii de automobile de astăzi.
Prima generaţie Octavia lansată în anul 1996, ce se vinde şi în prezent sub numele Octavia Tour, numără în prezent 1.315.000 de unităţi. În anul 2004 a fost lansată cea de a doua generaţie, care şi-a găsit până acum 685.000 de clienţi. Skoda a raportat anul trecut un volum de vânzări record, de aproape 310.000 de modele Octavia, cifră care reprezintă jumătate din volumul total de modele achiziţionate din reţeaua de concesionari. Dintre acestea, 72.529 unităţi au fost Octavia Tour, iar 237.422 de exemplare au fost Octavia 2. Astăzi, sedanul dezvoltat pe platforma celebrului Volkswagen Golf este asamblat în diverse facilităţi de producţie din lume, respectiv Cehia, India şi Rusia, Kazakhstan, Ucraina, Bosnia şi, de ceva timp, în China.