Nissan este o marcă foarte apreciată de americani. În acelaşi timp este şi criticată. La mijloc nu se află calitatea, preţul, ţinuta de drum sau consumul, ci asemănarea cu linia de modele premium Infiniti, divizia de lux Nissan. „Acuzaţiile” se leagă în principal de versiunile sportivei Maxima care nu o dată au fost contestate pentru lipsa de originalitate a designului. Noul model, care a fost lansat astăzi în cadrul Salonului Auto de la New York, vine să îndrepte şi să clarifice lucrurile, dar mai ales să mai dea apă la moară vocilor autorizate care au pus la zid echipa japonezilor de la Nissan. Sedanul sportiv în patru uşi, ajuns la cea de a şaptea generaţie, este unul din produsele de top Nissan, care vizează, în special, clientela tânără. Maxima împarte aceeaşi platformă cu sedanul de lux Infiniti G35 Sedan, utilizând aceleaşi motoare din seria VQ. Pentru o diferenţiere mai clară la partea estetică, noul vehicul Nissan propune un aspect frontal complet schimbat, blocurile optice cu un design necovenţional, grilă motor cromată şi capotă restilizată. Aspectul exterior este desăvârşit de linia fluidă a profilului combinată cu jantele din aliaj uşor. Interiorul abundă în inserturi din lemn, crom şi aluminiu, pe consola centrală, tunel, portiere şi materiale premium pentru scaune, volan şi plafon. Maxima a fost lansată în anul 1974, iar la fiecare 4-5 ani era introdus pe piaţa nord-americană un nou model, obicei care s-a păstrat până astăzi. Ultima generaţie a debutat în 2004, iar anul acesta urmează să debarce versiunea care va fi vândută ca model 2009. Interesant este faptul că noul Maxima va fi propulsat pentru prima dată de un motor diesel, dar şi un agregat hibrid de factură benzină-electric.