Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 16 feb 2011 - Anul XVI, nr. 38 (4636)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Compensaţii băneşti şi gustări pentru pasagerii din autocare, pentru curse anulate sau întârziate

 

Pasagerii din autocare sau autobuze vor primi compensaţii suplimentare, pe lângă valoarea tichetului, dacă operatorul anulează călătoria şi vor avea dreptul la gustări sau băuturi răcoritoare în caz de întârzieri, conform unor norme votate, marţi, la Strasbourg, care vor intra în vigoare în 2013.

După doi ani de negocieri dificile, Parlamentul European (PE) şi statele membre au ajuns la un acord cu privire la un regulament care va acoperi toate serviciile normale, naţionale sau transfrontaliere pe distanţe lungi (250 de kilometri sau mai mult), începând din primăvara anului 2013.

Pentru acest tip de servicii, noua legislaţie prevede compensaţii de până la 50 la sută din preţul biletului, în plus faţă de rambursarea integrală a tichetului, dacă un operator anulează o călătorie şi nu poate astfel să îşi onoreze contractul de transport. Această regulă se aplică şi în cazul unei întârzieri mai mari de două ore, dacă operatorul nu poate oferi pasagerilor nici o redirecţionare sau un alt mijloc de transport pentru continuarea călătoriei.

Călătorii care, în urma unei anulări sau a unei întârzieri mai lungi de două ore, doresc să renunţe la călătorie, au dreptul la o rambursare integrală a preţului biletului călătoriei.

În cazul unei întârzieri mai mari de 90 de minute, pasagerii au dreptul la gustări, mese sau băuturi răcoritoare. Dacă o călătorie este întreruptă sau are loc un accident care presupune cazarea peste noapte, operatorii sunt obligaţi să ofere călătorilor cazare la hotel în valoare de până la 80 de euro pe noapte. Totuşi, operatorii nu sunt obligaţi să ofere aceste facilităţi în cazul unor catastrofe naturale sau a unor condiţii meteorologice foarte dificile care pun în pericol securitatea transportului.

În cazul pierderii sau deteriorării bagajelor, operatorii vor trebui să prevadă o rambursare de minimum 1.200 de euro, precum şi rambursarea unei sume de până la 220.000 euro (sau mai mult, dacă este prevăzut în legislaţia naţională), în caz de deces sau vătămare în urma unui accident.

Pentru a permite companiilor mai mici să se adapteze noilor exigenţe, Parlamentul va acorda statelor membre posibilitatea de a excepta serviciile regulate naţionale sau serviciile speciale, care sunt efectuate în mare parte în afara Uniunii, pentru o perioadă maximă de 4 ani şi care poate fi reînnoită o dată.

În schimb, deputaţii au obţinut adoptarea a douăsprezece drepturi fundamentale care se vor aplica tuturor serviciilor regulate, indiferent de distanţă. Aceste drepturi privesc în special dreptul călătorilor de a fi informaţi înainte şi pe durata călătoriei, precum şi nevoile persoanelor cu handicap şi ale celor cu mobilitate redusă. Aceste drepturi asigură un acces nediscriminatoriu la transport şi includ dreptul la despăgubire atunci când scaunele cu rotile sau alte echipamente de mobilitate sunt pierdute sau deteriorate.

Pentru a putea acorda o asistenţă adecvată pasagerilor cu mobilitate redusă care au solicitat acest lucru cu cel puţin 36 de ore înaintea călătoriei, personalul din autobuz sau autocar trebuie să fie format în acest sens şi să deţină competenţele definite în anexa regulamentului. Atunci când operatorul nu poate furniza o asistenţă adecvată, pasagerii cu mobilitate redusă au dreptul de a fi însoţiţi, fără costuri suplimentare, de o altă persoană la alegerea sa.

"Acest acord este important pentru sectoarele transporturilor şi turismului, reflectând un echilibru strategic, deoarece protejează IMM-urile dar aduce facilităţi şi persoanelor cu mobilitate redusă", a declarat Antonio Cancian (PPE, IT).

Regulamentul a fost adoptat cu 504 de voturi pentru, 63 împotrivă şi 89 de abţineri.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Compensaţii băneşti şi gustări pentru pasagerii din autocare, pentru curse anulate sau întârziate.
 Vizualizări articol: 469 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Compensaţii băneşti şi gustări pentru pasagerii din autocare, pentru curse anulate sau întârziate0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei