Clienţi ai BCR, Volksbank, Alpha Bank, RBS, Bancpost, Raiffeisen şi Credit Europe Bank cer şefului misiunii FMI în România, Jeffrey Franks, să le susţină interesele la fel de prompt precum a luat partea instituţiilor de credit în ceea ce priveşte ordonanţa privind împrumuturile populaţiei.
"În spiritul bunei credinţe de care suntem convinşi că daţi dovadă, vă rugam insistent să manifestaţi echidistanţă în problematica OUG 50/2010 şi să susţineţi interesul clienţilor băncilor cu aceeaşi promptitudine cu care v-aţi situat de partea instituţiilor financiar-bancare. În acest sens, vă solicităm respectuos o întâlnire de lucru cu reprezentanţii clienţilor băncilor din România, pentru a cunoaşte realitatea relaţiei bancă - client", se arată într-un scrisoare deschisă adresată lui Franks.
Clienţii băncilor susţin că OUG 50 i-a ajutat să descopere abuzurile din contractele bancare.
"Pierderile financiare ale clienţilor bancari nu sunt «potenţiale», stimate domnule Franks! Sunt bani pe care băncile i-au luat în mod total abuziv de la români, ani la rând, prin comisioane inventate şi dobânzi de câteva ori mai mari decât în oricare altă ţară din UE. Totodată, vă solicităm să faceţi o comparaţie între profiturile raportate de bănci şi pierderile provocate românilor de clauzele contractuale abuzive", potrivit scrisorii citate.
Clienţii consideră că prin aplicarea OUG 50 vor avea de pierdut doar câteva bănci locale, astfel încât nu se susţine ideea de destabilizare a întregului sistem bancar din România.
FMI şi Comisia Europeană au arătat ieri că insistă pentru modificarea ordonanţei privind creditele populaţiei, astfel încât să se asigure un echilibru între bănci şi consumatori, dar au evitat să prezinte în clar dacă aceasta este o condiţionalitate strictă pentru eliberarea următoarelor tranşe.
"Ne interesează ca populaţia să fie protejată dar vrem să ne asigurăm şi că nu existe ceva care să pericliteze stabilitatea financiară. Sunt optimist că vom găsi o soluţie care respectă ambele obiective", a răspuns Franks.