Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 8 apr 2010 - Anul XV, nr. 80 (4371)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6361 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Din ce în ce mai puţine accidente rutiere grave, din ce în ce mai multă violenţă în trafic

Statisticile din ultimii ani arată că numărul accidentelor rutiere grave produse în România scade de la an la an, însă pesemne că nervii şoferilor sunt din ce în ce mai sensibili, în contextul unei abundenţe vizibile de conflicte violente în trafic.

Cel mai recent bilanţ al Poliţiei Capitalei, lansat în 15 ianuarie 2010, indică o scădere cu 15 la sută a accidentelor rutiere grave, faţă de anul 2008. În anul 2009 a scăzut şi numărul victimelor în accidente rutiere - cu opt morţi şi cu 171 de răniţi mai puţin.

Cifrele sunt, deci, îmbucurătoare în această privinţă, însă violenţa în trafic a înregistrat o creştere îngrijorătoare în ultimii ani, fapt constatat şi de agenţii de poliţie rutieră, care au cerut "înăsprirea sancţiunilor în situaţii de agresivitate sau violenţă în trafic, mergând până la reţinerea permisului de conducere şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice".

Reprezentanţii Poliţiei Rutiere propun astfel de pedepse la dezbaterile din Parlament pe tema proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 69/2007, pentru modificarea şi completarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Poliţiştii rutieri intenţionează să ceară înăsprirea sancţiunilor în situaţii de agresivitate sau violenţă în trafic, mergând până la reţinerea permisului de conducere şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice.

Poliţia Română arată că, în ultima perioadă, s-a constatat o creştere a cazurilor de agresivitate în trafic, unele degenerând în infracţiuni cu violenţă.

Dar agresivitatea în trafic nu reprezintă o noutate pe drumurile publice, astfel de situaţii fiind semnalate de presă încă de acum zece ani, însă preponderent în provincie.

Astfel, în 1999, presa scria despre un bărbat care a fost omorât în bătaie, în judeţul Arad, deoarece căruţa în care se afla ar fi incomodat în trafic o maşină. Un alt bărbat aflat în căruţă a fost şi el bătut grav, fiind internat în spital cu traumatism cranio-cerebral şi fractură de antebraţ.

Doi ani mai târziu, un alt eveniment din Braşov atrăgea atenţia opiniei publice, când un şofer de microbuz a rămas fără pavilioanele urechilor, după ce a fost muşcat de un alt bărbat în timpul unei altercaţii cu un grup de romi. Victima a fost agresată din simplul fapt că le-a recomandat romilor, aflaţi într-o căruţă nesemnalizată, că ar fi bine să-şi pună semnalizare la aceasta.

Nici jurnaliştii nu au fost ocoliţi de agresiunile produse în trafic.

Astfel, în noiembrie 2003, un reporter de la postul de radio Europa FM a fost bătut şi ameninţat cu o armă de vânătoare, într-o intersecţie din centrul Capitalei, în urma unui accident de circulaţie. Incidentul s-a produs pe Şoseaua Ştefan cel Mare, după ce maşina în care se afla jurnalistul a fost lovită de un autoturism Matiz, ai cărei şofer şi pasager au devenit agresivi, astfel că a fost solicitată intervenţia poliţiştilor.

Tot pe Şoseaua Ştefan cel Mare, în ianuarie 2004, un taximetrist a fost agresat de un alt şofer, după o tamponare în trafic în care au fost implicaţi cei doi. Bărbatul a fost lovit chiar în faţa Secţiei 9 Poliţie, de către celălalt şofer şi alte persoane chemate de acesta, după declararea incidentului.

În 21 mai 2004, cunoscutul luptător de arte marţiale şi vicepreşedinte, la acea vreme, al clubului de Steaua Wu-Shu, Cătălin Zmărăndescu (gardă a lui Gigi Becali-n.r.) , a fost trimis în judecată pentru lovirea unui poliţist, după o altercaţie în trafic petrecută în 2003. Poliţistul a obţinut şi certificat medico-legal, însă Zmărăndescu a susţinut că acesta era beat, că încurca traficul şi că l-a înjurat.

În acelaşi an au devenit mediatizate cazuri de violenţă în trafic în care au fost implicaţi şi poliţişti.

Astfel, în 7 octombrie 2004, doi poliţişti de la Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog (DGCCOA) au intrat în atenţia procurorilor Parchetului Curţii de Apel Bucureşti şi au fost mutaţi în altă unitate, după ce, pe o stradă din Capitală, au provocat o altercaţie cu un reporter de la postul de televiziune B1 TV. Cei doi, aflaţi în trafic, au devenit agresivi cu reporterul, pentru că acesta traversase printr-un loc nepermis, fără să se asigure.

Un alt caz în care a fost implicat un om de televiziune este cel legat de fostul realizator TV Oreste Scarlat Teodorescu, care a ameninţat cu un briceag patru tineri dintr-un alt autoturism. Motivul faptei sale a fost că tinerii i-au tăiat calea cu autoturismul şi că l-au agresat verbal pe Teodorescu şi pe mama acestuia, aflată în maşină cu fiul său, pe Bulevardul Magheru din Capitală.

În iunie 2006, fotbalistul Cosmin Contra a fost acuzat că a bătut un poliţist rutier, după un accident de circulaţie în care fusese implicat, în Timişoara. El a fost condamnat de Judecătoria Timişoara la un an de închisoare cu suspendarea executării pedepsei.

În iulie 2006 a avut loc incidentul care i-a adus cântăreţului Florin Chilian o condamnare de un an şi zece luni de închisoare cu suspendarea executării pedepsei. Chilian a condus băut şi a provocat un accident rutier cu pagube materiale însemnate, în Cluj. Artistul a avut şi două altercaţii cu poliţiştii, adresându-le acestora injurii şi refuzând să se legitimeze.

Un alt fotbalist cu probleme legate de violenţa în trafic a fost Dan Alexa, în octombrie 2006, pe atunci jucător la Poli Timişoara. El a fost implicat într-un accident, maşina în care se afla ciocnindu-se cu un alt autoturism, într-o intersecţie din Timişoara, iar celălalt şofer susţinând că după eveniment a fost agresat de Alexa.

După 2000, au devenit din ce în ce mai frecvente şi conflictele rutiere în care agresorii au folosit arme de foc.

Astfel, în noiembrie 2006, un tânăr din Capitală, în timp ce se afla staţionat cu autoturismul la un semafor, a avut o altercaţie verbală cu un alt participant la trafic, după care a tras două focuri de armă spre maşina acestuia, folosind un pistol cu gaze. Agresorul a încercat să tragă şi în celălalt şofer, încercând fără succes să deschidă portiera maşinii acestuia.

Evenimente similare au continuat să se producă şi în perioada următoare, în diferite regiuni ale ţării.

În aprilie 2008, patru tineri din Craiova au fost reţinuţi după ce au oprit maşinile în care se aflau în trafic şi au tras focuri de armă, în timpul unui conflict violent.

Două luni mai târziu, fiica şefului IPJ Dolj, implicată într-un incident în trafic cu un alt şofer, l-a chemat pe prietenul acesteia la faţa locului, iar acesta din urmă s-a luat la bătaie cu bărbatul. Familia şoferului a reclamat că în altercaţie a fost implicat şi şeful Secţiei I de Poliţie Craiova, Jan Dobrescu, care ar fi venit la faţa locului şi l-a agresat pe acesta. Dobrescu a fost cercetat pentru purtare abuzivă, însă procurorii au dispus neînceperea urmăririi penale.

Violenţele din ce în ce mai grave produse în trafic au condus, în unele cazuri, la moartea unor persoane.

Un tânăr în vârstă de 30 de ani din Drobeta Turnu Severin a murit, în august 2008, după ce a fost implicat într-o bătaie cu bâte, iar apoi a fost lovit de o maşină, martorii susţinând că accidentul a fost provocat intenţionat.

Tot în 2008, un şofer al ISU Cluj a fost împuşcat cu gloanţe de cauciuc, de către un tânăr cu care fusese implicat într-un accident rutier. Cei doi s-au urmărit cu maşina din Cluj până în localitatea Floreşti. Victima a fost rănită în picior, iar agresorul a fost lovit de şoferul ISU cu o scândură peste mână.

La sfârşitul anului, Iustin Covei, fiul unui magistrat de la Curtea de Apel Craiova, cercetat în mai multe dosare penale pentru diverse scandaluri, a fost implicat într-o altercaţie în trafic cu un alt şofer. Poliţiştii au găsit un cuţit artizanal cu lama din oţel, lungă de circa 30 de centimetri, în maşina celuilalt conducător auto.

Numărul cazurilor de agresiune în trafic a crescut vizibil, mai ales în anii 2009 - 2010.

În martie 2009, doi şoferi implicaţi într-un accident rutier în Ploieşti s-au luat la ceartă în mijlocul străzii, martorii susţinând că poliţiştii veniţi la faţa locului nu au intervenit când unul dintre şoferi a fost bătut, iar agresorul s-a urcat în maşină şi a plecat.

O lună mai târziu, între suporterii echipelor Dinamo şi Rapid, a avut loc o altercaţie în trafic, iar patru suporteri dinamovişti au fost reţinuţi de jandarmi. Potrivit Jandarmeriei, în deplasarea lor către Piteşti, în zona autogării Militari, suporterii dinamovişti care se aflau în mai multe autocare, au recunoscut, în trafic, mai mulţi susţinători ai echipei Rapid, care se aflau în autoturisme personale, între fanii celor două echipe având loc o altercaţie. Suporterii rapidişti, aflaţi în evidentă inferioritate numerică, au fost luaţi la bătaie de către fanii dinamovişti, iar o maşină de intervenţie a Jandarmeriei, un Subaru Forester, a fost spart.

Tot în aprilie 2009, patru persoane s-au luat la bătaie în trafic, la Timişoara, două dintre ele ajungând la spital cu plăgi înjunghiate, din declaraţiile unuia dintre răniţi reieşind că scandalul a izbucnit din cauza unei neînţelegeri în trafic.

Totodată, un poliţist din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate (BCCO) a fost audiat, în mai 2009, de poliţiştii Secţiei 6 Craiova, alături de patru arbitri de Liga a III-a de fotbal ce se întorceau de la un meci ce avusese loc la Orşova, cu care poliţistul a avut o altercaţie în trafic. În urma violenţelor, poliţistul a fost transportat la spital, pentru îngrijiri medicale.

Un alt poliţist din Craiova a fost implicat, tot în luna mai 2009, într-o bătaie cu două persoane, după o altercaţie în trafic.

În noiembrie 2009, un poliţist din Timişoara a fost internat la Spitalul Judeţean din municipiu, unde a suferit o intervenţie chirurgicală, după ce a fost lovit la picior cu o cheie de motocicletă, de către un bărbat cu care a avut un conflict în trafic, acesta din urmă fiind reţinut.

În decembrie 2009, un bărbat din Arad a murit în maşina sa, în urma unui stop cardio-respirator, imediat după un conflict pe care l-a avut în trafic cu un alt şofer, pe care a încercat să îl înjunghie cu un cuţit.

În 2010, cazurile de violenţă în trafic au ajuns o rutină, la fel ca şi folosirea armelor de foc în timpul acestora.

Poliţiştii din Mehedinţi au tras, în ianuarie, 12 focuri de armă pentru a opri în trafic un şofer care conducea o maşină cu numere false şi fără a avea permis de conducere.

În martie, un şofer a împuşcat un alt bărbat, cu un pistol cu bile, după o altercaţie în trafic, în localitatea prahoveană Târguşor.

În aceeaşi lună, un poliţist din Variaş, judeţul Timiş, a fost nevoit să tragă cu pistolul pentru a-l opri pe şoferul unei maşini care nu avea numere de înmatriculare, dovedindu-se ulterior că bărbatul conducea fără permis.

La 1 aprilie, un şofer bucureştean a fost împuşcat în picior cu un pistol cu bile de către un alt conducător auto, după ce bărbaţii au avut un conflict în trafic, pe Calea Plevnei din Capitală.

Evenimentul care a atras poate cel mai mult atenţia opiniei publice în ultimele luni a fost cel petrecut în Craiova, în 2 aprilie, când un bărbat în vârstă de 62 de ani a murit după ce a fost bătut de un şofer, din cauza faptului că traversa strada prea lent.

Agresorul, Cosmin Drăgan (22 de ani) a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, miercuri, 7 aprilie, în baza unui mandat emis de magistraţii Judecătoriei Craiova.

Nu întâmplător, la începutul lunii aprilie, Poliţia Română a anunţat că poliţiştii rutieri vor cere înăsprirea sancţiunilor pentru cazuri de agresivitate sau violenţă în trafic. Indiferent care ar fi fondul acestor izbucniri ale şoferilor - stres cauzat de criza economică, graba zilnică, tupeul nemăsurat al unei generaţii de "şmecheri" sau uşurinţa cu care orice persoană poate avea asupra sa o armă, fie ea albă sau de foc, etc. - drumurile publice încep să se asemene, din ce în ce mai mult, cu Vestul Sălbatic.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Din ce în ce mai puţine accidente rutiere grave, din ce în ce mai multă violenţă în trafic.
 Vizualizări articol: 879 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Din ce în ce mai puţine accidente rutiere grave, din ce în ce mai multă violenţă în trafic0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei