miercuri, 30 mai 2012 - Anul XVII, nr. 123 (5028)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9437 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta5,0679 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Patru din zece copii din rural care au terminat o formă de învăţământ nu pot citi fără greşeli

Miercuri, 30 Mai 2012 (16:57:56)

Patru din zece copii din mediul rural nu pot parcurge un text de 60 de cuvinte fără greşeli, iar patru la sută dintre ei nu înţeleg ce citesc, în condiţiile în care implicarea lor în activităţile casnice este privită în gospodării ca o formă de educaţie, rezultă dintr-un studiu prezentat miercuri.

Studiul "Bunăstarea copiilor din mediul rural", prezentat de World Vision România, arată că locuirea în mediul rural induce dezavantaje clare de acces la educaţia timpurie şi cea şcolară.

În plus faţă de absenţa accesului la creşe în mediul rural, au fost observate dificultăţi în accesul la şcoală şi grădiniţă, reflectate în durata mare a deplasării la unităţile de învăţământ.

"Aproape un sfert dintre copii (23 la sută) petrec în drumul dintre casă şi şcoală o oră sau mai mult. De altfel, distanţa mare între locuinţă şi unitatea de învăţământ este motivul invocat de cinci la sută dintre respondenţii adulţi ai căror copii nu au frecventat niciodată grădiniţa", se arată în studiu.

Aproximativ o cincime dintre copii declară că uneori sunt trataţi la şcoala mai rău decât alţi colegi de-ai lor, un predictor important al aprecierii subiective a copiilor fiind nivelul de dotare al gospodăriei din care provin. Astfel, copiii care provin din locuinţe cu dotări modeste se simt în medie mai puţin confortabil la şcoală decât ceilalţi copii, susţin autorii studiului.

"Datele arată că în şcolile cuprinse în studiu există încă practici discriminatorii pe criterii diverse, dar cu un impact puternic asupra copilului/elevului", au precizat iniţiatorii studiului.

Totodată, studiul a cuprins şi o componentă de evaluare a cunoştinţelor şi abilităţilor de matematică, precum şi a celor de citire şi de înţelegere a unui text în rândul elevilor din mediul rural, din clasa I până în clasa a VII-a.

La matematică, doar 80 la sută dintre ei au obţinut un scor mai mare decât media scorurilor obţinute prin alegerea răspunsurilor la întâmplare.

Pe de altă parte, doar 40 la sută dintre cei 1.340 de copii cărora li s-a aplicat testul au citit corect un text simplu de 60 cuvinte, iar patru la sută dintre ei nu au înţeles ce au citit.

"Per ansamblu, rezultatele copiilor la cele două teste sunt îngrijorătoare şi necesită măsuri rapide, cumulate, din partea şcolii, a familiei şi a comunităţii", au spus specialiştii.

Aproximativ 90 la sută dintre părinţi spun că susţin educaţia copilului prin păstrarea constantă a legăturii cu şcoala şi verificarea temelor copilului şi aproape toţi sunt de acord cu faptul că "omul cât trăieşte învaţă".

Părerile sunt mult mai egal împărţite atunci când respondenţii compară rolul şcolii şi pe cel al relaţiilor în găsirea unui loc de muncă: mai mult de jumătate (54 la sută) înclină să creadă în rolul mai important al relaţiilor, faţă de doar 46 la sută care cred în importanţa şcolii.

În ciuda faptului că un procent important din rândul părinţilor este pentru păstrarea legăturii cu şcoala, copiii din mediul rural petrec în medie două ore pe zi pentru activităţi de curăţenie, îngrijire a animalelor sau îngrijire a altor membri ai gospodăriei.

Implicarea copiilor în activităţi casnice este privită în gospodăriile rurale atât ca o formă de educaţie, cât şi ca un mijloc de a utiliza într-un mod productiv prezenţa copilului în gospodărie.

"Cei mai mulţi copii muncesc, în medie, două ore pe zi, însă 13 la sută dintre ei afirmă că muncesc timp de patru ore sau mai mult pe zi. (...) Durata de peste o oră, alocată de 23 la sută dintre copii, pentru deplasarea la şcoală, cele două ore în medie alocate activităţilor desfăşurate de copil în gospodărie, condiţiile de locuire, sănătatea şi nutriţia, aşa cum au fost surprinse din răspunsurile adulţilor din gospodărie, pot fi răspunzătoare pentru performanţele scăzute ale elevilor", susţin specialiştii World Vision.

Cercetarea a evaluat câteva aspecte privind calitatea vieţii copiilor din mediul rural, folosind perspectiva copiilor şi pe cea a adulţilor din gospodărie.

Eşantionul a cuprins 1.460 de gospodării, alese în mod aleator din 261 de sate din 128 de comune aflate în judeţele Iaşi, Vaslui, Constanţa, Ialomiţa, Vâlcea, Dolj, Olt şi Cluj.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Patru din zece copii din rural care au terminat o formă de învăţământ nu pot citi fără greşeli.
 Vizualizări articol: 353 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Patru din zece copii din rural care au terminat o formă de învăţământ nu pot citi fără greşeli0.05

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei