TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
sâmbătă, 21 nov 2009 - Anul XIV, nr. 274 (4260)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9243 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,112 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

CNA: Antena 3 - amendată cu 7.500 de lei, pentru o emisiune despre referendum, difuzată duminică

Duminică, 22 Noiembrie 2009 (16:29:38)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a amendat postul Antena 3, cu 7.500 de lei, pentru că a difuzat, duminică dimineaţa, o emisiune despre referendumul pentru instituirea Parlamentului unicameral şi reducerea numărului de parlamentari, fapt interzis de legislaţia audiovizuală.

CNA s-a întrunit, duminică, într-o şedinţă specială pentru a monitoriza modul în care posturile de televiziune şi radio difuzează informaţiile din ziua alegerilor prezidenţiale. La şedinţa Consiliului au participat: Răsvan Popescu, preşedintele CNA, Ioan Onisei, vicepreşedintele CNA, şi membri ai Consiliului - Narcisa Iorga, Gelu Trandafir, Attila Szasz, Cristina Trepcea, Christian Mititelu şi Mihai Mălaimare.

Emisiunea de la Antena 3 a fost reclamată la CNA de Sever Voinescu, purtătorul de cuvânt al candidatului PDL, Traian Băsescu, care a solicitat Consiliului să analizeze dacă afirmaţiile negative la adresa referendumului pentru instituirea Parlamentului unicameral şi reducerea numărului de parlamentari, difuzate duminică dimineaţa, respectă legislaţia şi reglementările în vigoare, în special articolul 8 din Decizia CNA nr. 853/2009.

Potrivit monitorizării CNA, în emisiunea de la Antena 3 s-a discutat cu invitaţii Silviu Sergiu, Dan Constantin de la Jurnalul Naţional şi Ioana Speteanu de la ziarul Financiarul despre "cel care a impus referendumul" (Traian Băsescu, n.r.) şi s-a spus despre candidatul PDL la Preşedinţie că ar avea "un avantaj de imagine, psihologic".

Vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei, a spus că postul Antena 3 a încălcat astfel atât Decizia nr. 853 din 29.09.2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Preşedintelui României, cât şi Decizia nr. 911 din 27 octombrie 2009 privind reflectarea pe posturile de radio şi de televiziune a referendumului naţional din data de 22 noiembrie 2009.

"Sunt încălcări flagrante ale prevederilor care interzic orice referire la referendum cu 24 de ore înainte (de desfăşurarea sa, n.r.). Este încălcat şi codul (Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, n.r.), pentru că numai echilibru şi echidistanţă nu găsesc acolo. Sunt invitaţi care l-au comparat pe Traian Băsescu cu (...) Hitler", a spus Onisei.

În plus, Narcisa Iorga a spus că Antena 3 a difuzat dezbateri despre referendum doar în ziua organizării lui. În plus, ea a atras atenţia asupra prezenţei în studioul Antena 3, tot duminică dimineaţa, a lui Zoe Petre, spunând că aceasta susţine unul dintre candidaţii la Preşedinţie.

Ioan Onisei a propus amendarea postului Antena 3 cu 50.000 de lei, propunere sa primind doar trei voturi favorabile (Ioan Onisei, Narcisa Iorga şi Attila Szasz), insuficient pentru a fi aplicată.

Au mai fost supuse la vot şi propunerile de amendare a postului cu 5.000 de lei (Cristina Trepcea), 10.000 de lei (Răsvan Popescu) şi 20.000 de lei (Gelu Trandafir), fără ca vreuna să întrunească numărul suficient de voturi pentru a fi adoptată.

În cele din urmă, la propunerea lui Răsvan Popescu, a fost votată sancţionarea postului Antena 3 cu 7.500 de lei.

Decizia de sancţionare a fost luată în baza articolului 8 din Decizia nr. 853/2009, privind alegerile, care interzice "difuzarea oricăror mesaje şi comentarii cu conţinut electoral, a emisiunilor şi spoturilor electorale, precum şi invitarea sau prezentarea în programe a candidaţilor şi a reprezentanţilor acestora şi ai partidelor politice, alianţelor politice şi alianţelor electorale care susţin candidaţi", cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor, precum şi pe baza articolului 7 din Decizia nr. 911/2009, privind referendumul, care prevede că "emisiunile de dezbatere şi sondajele de opinie referitoare la referendum nu pot fi difuzate cu 24 de ore înainte de ziua de desfăşurare a referendumului şi până la închiderea votării".
 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului CNA: Antena 3 - amendată cu 7.500 de lei, pentru o emisiune despre referendum, difuzată duminică.
 Vizualizări articol: 480 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CNA: Antena 3 - amendată cu 7.500 de lei, pentru o emisiune despre referendum, difuzată duminică0.05

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei