Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 21 apr 2008 - Anul XIII, nr. 94 (3775)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Transportatorii rutieri nu s-au înţeles cu Ministerul Transporturilor şi ameninţă cu noi proteste

Luni, 21 Aprilie 2008 (20:21:00)

Transportatorii rutieri nu s-au înţeles cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor în întâlnirea de luni şi ameninţă că vor relua protestele peste o lună, din cauză că protocolul care include revendicările lor nu a fost semnat.

  Preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport Rutier (FORT), Augustin Hagiu, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, la sfârşitul întâlnirii cu secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Septimiu Buzaşu, că întâlnirea nu a dus la vreun acord.

"Discuţiile începuseră bine, până la un moment dat în care ni s-a spus partea neagră, respectiv că am adus, prin protestele noastre, prejudicii de imagine reprezentanţilor ministerului. Ne-au impus să renunţăm la revendicarea privind eliminarea rovinietei şi la orice formă de protest. Este de nedescris să vii cu o asemenea propunere într-o societate democratică, mai ales din partea unui partid liberal. Ne impun cum să gândim şi să renunţăm la cel mai important punct", a precizat Hagiu.

Liderul FORT a adăugat, că este "jenant" nivelul la care s-a coborât secretarul de stat Septimiu Buzaşu.

"În momentul de faţă, în detrimentul cetăţenilor se îngraşă unii distribuitori de carburanţi, care au profituri neîntâlnite niciunde în lume. România este condusă de grupuri de interese", susţine Hagiu.

Transportatorii rutieri cereau, în urmă cu o săptămână, premierului Călin Popescu Tăriceanu să îi invite la discuţii legate de revendicările lor, printre care eliminarea rovinietei, scăderea preţurilor la carburanţi sau îmbunătăţirea stării drumurilor din ţară, ameninţând că, în caz contrar, vor relua protestele peste o lună şi vor face intervenţii la Bruxelles.

Vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Ion Lixandru, declara, săptămâna trecută, că transportatorii rutieri au cerut premierului, în 15 aprilie, să discute pentru a vedea cât s-a colectat din accize anul trecut. Lixandru a precizat că transportatorii români plătesc anual două miliarde de euro pentru accize şi rovinietă, iar la Ministerul Transporturilor ajung doar 130 de milioane de euro, motiv pentru care au lansat campania "Unde sunt banii noştri?".

"Ne interesează ca în România să avem drumuri, iar transportatorii să devină profitabili", afirma Lixandru.

Lixandru preciza şi că transportatorii rutieri sunt nemulţumiţi de faptul că în România rovinieta este încasată de două ori, fiind singura ţară din Uniunea Europeană în care se plăteşte această taxă pe drumurile naţionale, în UE plătindu-se doar pe autostrăzi.

Hagiu declara, tot în urmă cu o săptămână, că sectorul de transport rutier din România este privatizat aproape în totalitate cu capital autohton, celelalte domenii "fiind pe mâna statelor europene".

Transportatorii rutieri au participat, în 14 aprilie, la marşuri de protest pe şoselele de centură din Bucureşti şi alte 18 oraşe din ţară, cerând, printre altele, taxe mai mici, carburanţi mai ieftini şi drumuri mai bune.

Aceştia solicită şi eliminarea rovinietei, asigurarea transparenţei colectării accizelor din carburant şi monitorizarea de către asociaţiile patronale din transporturi a utilizării acestora pentru construcţia şi întreţinerea de drumuri şi legiferarea printr-o ordonanţă de urgenţă, dar şi amenajarea parcărilor la standarde europene.

Obligativitatea furnizorilor de mărfuri divizibile la cântărirea omologată a camioanelor şi sancţionarea egală cu a transportatorilor în cazurile de depăşire se regăsesc, de asemenea, pe lista de revendicări, alături de eliminarea autorizaţiilor speciale de transport pentru mărfurile divizibile.

Protestatarii vor şi ca reprezentanţi ai asociaţiilor patronale din transporturi să fie desemnaţi în consilii de administraţie şi de conducere în organismele subordonate Ministerului Transporturilor – specifice transporturilor rutiere: ARR, RAR, CNADNR. Aceştia cer şi elaborarea unui cadru legislativ coerent pentru desfăşurarea în cele mai bune condiţii a activităţii de transport rutier în România, înfiinţarea unui organism unic de control şi constituirea corpului de lectori şi examinatori independent pentru pregătirea profesională.

Ministrul Ludovic Orban, declara, tot în 14 aprilie, că protestul transportatorilor este "o furtună care s-a iscat din senin", întrucât Ministerul Transporturilor nu a luat nicio măsură care să afecteze activitatea acestora.

Orban a anunţat, pe de altă parte, că a fost de acord cu revendicările privind sistemul unic de control, urmărirea egalităţii în tratament aplicată transportatorilor, cu autorizaţiile de transport, cu problemele legate de participarea lor în CA-urile Companiei Naţionale de Autostrăzi, Autorităţii Rutiere Române şi cel al Registrului Auto Român, unde le-a propus transportatorilor să-şi desemneze delegaţi care să participe, fără drept de vot, la toate şedinţele Consiliilor de Administraţie şi la Adunările Generale ale companiilor respective.

El a adăugat că o parte din revendicările transportatorilor sunt contradictorii, menţionând că aceştia solicită desfiinţarea rovinietei, dar cer o infrastructură de transport mai bună, având în vedere că principala sursă certă de venituri a Companiei Naţionale de Autostrăzi, folosită exclusiv pentru modernizarea drumurilor naţionale este rovinieta.

"Nu pot fi de acord cu multe dintre solicitările lor, iar reacţia lor de a nu mai sta la masa negocierilor şi de a începe acţiuni de protest, multe aproape la limita legii, reprezintă o atitudine neconstructivă, care nu va da roade în niciun caz", spunea Orban.

La rândul său, Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, declara că solicitarea transportatorilor privind includerea rovinietei în preţul carburantului ar duce la creşterea acestor preţuri, la taxarea nejustificată a proprietarilor de maşini care nu ies frecvent din oraşe şi la majorarea tarifelor la transportul în comun.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Transportatorii rutieri nu s-au înţeles cu Ministerul Transporturilor şi ameninţă cu noi proteste .
 Vizualizări articol: 963 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Transportatorii rutieri nu s-au înţeles cu Ministerul Transporturilor şi ameninţă cu noi proteste0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei