Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 15 apr 2024 - Anul XXIX, nr. 88 (8617)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9758 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6438 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Deșeurile de beton și asfalt, cauza distrugerii conductei de canalizare de pe artera principală, spune ACET, care reface „filmul” evenimentelor

Luni, 15 Aprilie 2024 (18:36:30)de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

 

Agitația din weekend, provocată de lăsarea, iar ulterior umflarea asfaltului de pe artera principală a Sucevei, proaspăt refăcut, chiar în fața Primăriei, a avut drept cauză ruperea conductei de canalizare, în două locuri, pe o distanță de 6 metri, la o adâncime de cinci metri.

Dar ceea ce a dus la producerea rupturilor, cu toate efectele ulterioare, conform specialiștilor de la ACET, este presiunea apei uzate acumulate, din cauza unor materiale solide care obturau complet secțiunea canalului.

Mai exact, deșeuri de beton și asfalt, de la lucrările de refacere a străzilor.

Într-un drept la replică trimis de către directorul ACET, Ștefan Groza, se reface pas cu pas „filmul” evenimentelor din weekend și sunt contrazise o serie de afirmații lansate în spațiul public, inclusiv de conducerea urbei.

„Nu este important să te apuci de săpat cât mai repede cu putință, important este să știi unde, de ce și cum să sapi pentru o intervenție cât mai eficientă și cu limitarea consecințelor ce decurg în urma unor asemenea intervenții, asigurând totodată securitatea și sănătatea oamenilor”, spun reprezentanții ACET, care consideră că au „acționat cu profesionalism și cu limitarea efectelor de natură să afecteze suprafața carosabilă reabilitată recent, aflată în garanție”.

Totul începe cu o sesizare făcută în seara zilei de 12 aprilie, la ora 21:45, la dispeceratul ACET SA, cu privire la apariția unei denivelări a carosabilului în intersecția bulevardului 1 Mai cu strada Universității.

„Suspectând apariția unei spărturi de conductă de apă, s-a procedat la verificarea rețelei de distribuție a apei din zonă. Intersecția fiind o zonă de trafic intens, nu s-a reușit identificarea nici unei spărturi, urmând ca detecția respectivă să fie continuată sâmbătă noaptea, după rarefierea traficului stradal.

Luând în calcul și o potențială avarie de canalizare, sâmbătă la prânz a fost trimisă o echipă care a verificat colectoarele de canalizare ce traversează intersecția, aceasta constatând înfundarea completă a unui canal colector menajer din beton, având diametrul de 300 mm. A fost trimisă o autospecială de spălare cu jet de apă de înaltă presiune, care a lucrat la desfundarea/vidanjarea acestuia până la ora 18:00. Nereușind să desfunde colectorul, s-a dispus retragerea acesteia și pregătirea ei pentru continuarea lucrărilor începând cu noaptea de sâmbătă spre duminică”, spun reprezentanții ACET.

Dar sâmbătă seara, în jurul orei 19:00, au o nouă sesizare, că s-a ridicat asfaltul pe bulevardului 1 Mai, mai sus de zona afectată cu o seară înainte, iar carosabilul a fost inundat cu apă de canalizare.

La ora 21:30 echipele de lucru și utilajele necesare au ajuns și au constatat că deformările carosabilului erau în zona canalului colector menajer din beton, având diametrul de 300 mm, care colectează și transportă apele uzate din zona spitalului județean, amplasat la o adâncime de peste 5 metri.

„Acesta era înfundat complet, apele uzate acumulate infiltrându-se în solul din jurul canalizării și generând atât înmuierea și lăsarea carosabilului, cât și umflarea acestuia în zona unde au ajuns la suprafața terenului.

S-a încercat iarăși desfundarea/deblocarea canalului cu ajutorul autospecialei de spălare cu jet de apă de înaltă presiune, la peste 100 de atmosfere, dar nu s-a reușit acest lucru din cauza unor materiale solide care obturau complet secțiunea canalului. Ca urmare, s-a efectuat desfundarea manuală a secțiunii, cu un levier metalic, timp de peste două ore, deșeurile de beton și asfalt, provenite din acțiuni de reabilitări rutiere, care obturau canalizarea, fiind extrase și scoase din canalizare”, explică ACET.

În jurul orei 01:00 echipele au început săparea zonei afectate pentru identificarea și repararea fizică a avariei. La ora 05:00 a fost identificată fizic zona de canalizare surpată, lucrările de remediere/reparare continuând fără oprire până la repunerea completă a sistemului de canalizare în stare de funcționare și aducerea la cota inițială a carosabilului afectat. S-a lucrat neîncetat până la ora 21:40, când s-a finalizat lucrarea de reparație. Au fost găsite două rupturi pe o distanță de 6 metri, pe care s-a procedat la înlocuirea tronsonului în cauză.

„Afirmațiile prin care suntem acuzați că nici un reprezentant din conducerea ACET SA nu a fost prezent la locul intervenției sunt neadevărate. În ziua de 13 și noaptea de 13/14 aprilie lucrările au fost coordonate de către ing. Sergiu Horobeț, director de exploatare, iar în ziua de 14 aprilie de către ing. Mircea Ovadiuc, director tehnic al ACET SA”, se mai spune în dreptul la replică, care precizează că avaria nu a afectat continuitatea serviciilor de apă și canalizare la consumatori, ci doar traficul din zona respectivă.

Referitor la refacerea locului unde a intervenit, ACET precizează că după umplerea gropii prin balastare și compactare, de asfaltare se ocupă administratorul drumului, cu firmele contractate pentru astfel de servicii, având însă de plătit contravaloarea lucrărilor.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Deșeurile de beton și asfalt, cauza distrugerii conductei de canalizare de pe artera principală, spune ACET, care reface „filmul” evenimentelor.
 Vizualizări articol: 854 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.0 din 2 voturi
Deșeurile de beton și asfalt, cauza distrugerii conductei de canalizare de pe artera principală, spune ACET, care reface „filmul” evenimentelor3.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Autentificaţi-vă pentru a posta comentarii!
Remember
Am uitat parola Înregistrare

Monitorul doreşte ca acest site să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ.
Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătura cu textul.
4. Username-ul să nu fie nume de personalităţi ale vieţii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greşeli, incoerenţă, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menţionate mai sus va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinţă interdicţia accesului la această facilitate a site-ului.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei